• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Quincey

BaeA, jag läser också ISWTE, där rekommenderas alpha-lipoic acid och NAC främst om man har PCOS, endometrios eller sänkt äggreserv. Har du något utav detta eller tar du i alla fall? Har funderat på att lägga till men vill inte riskera att ta något som gör mer skada än nytta.

När gör du nästa IVF? Jag hade liksom du 12  embryon men inget bra på dag 5 vid min första IVF (IVF2 gick ännu sämre) så hoppas kosttillskotten gör stor skillnad för dig! Vilka sprutor tog du?

• BaeA
    Quincey skrev 2023-08-07 12:16:05 följande:

BaeA, jag läser också ISWTE, där rekommenderas alpha-lipoic acid och NAC främst om man har PCOS, endometrios eller sänkt äggreserv. Har du något utav detta eller tar du i alla fall? Har funderat på att lägga till men vill inte riskera att ta något som gör mer skada än nytta.

När gör du nästa IVF? Jag hade liksom du 12  embryon men inget bra på dag 5 vid min första IVF (IVF2 gick ännu sämre) så hoppas kosttillskotten gör stor skillnad för dig! Vilka sprutor tog du?

Quincey - 
    alpha-lipoic acid hjälper bland att ta upp Q10, vitamin E och C samt reducerar inflammationer så jag ser det inte som något negativt eller skadligt. NAC ska bland annat hjälpa till att stärka äggkvaliten. Har läst på mer om tillskotten utanför boken, och personligen känns det bra. Men får som sagt se hur det går vid nästa plock. Jag börjar nästa vecka. Fick Fyremadel och Menopour. Du då? 

Vad jobbigt att utfallet blev sämre andra omgången. Ska du göra tredje eller fokusera på att försöka stärka upp kroppen och äggkvaliten först? 

• BaeA
    flowerpower85 skrev 2023-08-04 10:21:27 följande:
    Har lagt till mig :)

Vårt fina gäng 🥚❤️  

Noelani:
    39 år, Första barnet, Mild IVF1, IVF2 start troligen 31/7, ISCI, ET1

Quincey: 
    33 år, Första barnet, paus i väntan på IVF3, ET 1

Orkidé8181:
    42 år, Tredje barnet, IVF4, ICSI,  ET3 + FET2, Gravid vecka 12 ( BF 19/2-24 ) 👶

Sola13:
    31 år, Första barnet, IVF3, ET3, TD 22 juli, Gravid 👶

Vito87:
    36 år. Andra barnet, paus inför IVF/ICSI (med PGT) nr 3. Blev en FET på första försöket som inte tog sig. 

Gvk:
    42 år, ensamstående som försöker bli gravid.
    IVF5, ET2, testdag 31/7

Humlaan:
    31 år, PCOS IVF 2, gravid vecka 7, överstimulerad, mitt första Vul vecka 6+0 och såg ett litet hjärta slå 🙏🏻 nästa blir vecka 9 :) 👶

Femling: 
    35 år. Första barnet, IVF1, FET1 (ingen ET), gravid vecka 11 👶

Sandralinnea123:
    25 år, Första barnet, IVF2, ET1

Ms MR:
    38 år, första graviditet, IVF 1 / ICSI, ET1. Gravid vecka 8 (ej UL gjort  än) 👶
    Mathilda88:
    35 år, IVF 1, ingen ET, paus i väntan på IVF2

SK85:
    Lägg gärna till dig själv :)
    Lunaymar:
    Flowerpower85:
    38 år, ensamstående som försöker bli gravid, första barnet, IVF 1, FET preliminärt v 34

BaeA:
    34 år, IVF1 i juni ingen ET/FET. Väntar på IVF2 som jag ska påbörja nu i augusti 
  • Quincey

BaeA, ska fundera på att lägga till dem, tack! Man vill ju göra allt man kan i det här läget, tar du kosttillskott i två månader då mellan dina försök? Kul att vara igång nästa vecka, håller tummarna! Var ni oförklarligt barnlösa?

Ja, det var riktigt chockerande att det gick så dåligt andra gången. Vår läkare rekommenderade mig att ta Q10 inför IVF2 och vänta 3 månader mellan försöken. Blev naturligt gravid månaden efter men blev tidigt missfall. Planerar att göra tredje försöket i oktober så att jag hinner ta kosttillskott ett tag och även för att min sambo alltid är så varm så hoppas det går bättre när det är kallare ute. Känns som att man famlar efter halmstrån haha.

Tagit Gonal-F, Menopur och Fyremadel båda gångerna. Tog maxdosen sist när det gick dåligt. Nästa gång blir det bara Menopur. Min läkare sa också att Menopur leder till fler födslar, så hoppas det gör någon skillnad. 

• flowerpower85

Mathilda88: tack snälla för din fina pepp 🌸 
    Jag hade också som du väldigt ont över buken efter äggplocket och i två veckor, jag kunde inte röra mig fritt och inte jobba. Sen var jag jättetrött och kände mig påverkad av hormoner, känns som jag betedde mig konstigt mot allt och alla. 

Tråkigt att höra det inte blev något till frysen. Hur blir det nästa omgång, samma sprutor osv?

• flowerpower85

GVK: men visst är vi modiga❣️ Inget lätt beslut dock. Jag vill ju ändå satsa på ett förhållande med någon, men jag är rädd att tiden rinner ut för mig.
    Mitt AMH är 2.2. Har för mig att jag läste i tråden att du hade 4 nånting? Inte för att värdet säger allt men fick mig ändå att tänka till en gång till och fortsätta. Även läkarens ord om att ?det är en kamp mot klockan nu? har etsat sig fast 😅

• Whenyouneedit
    Jag har fallit ur listan så lägger in mig igen 😊

Vårt fina gäng 🥚❤️  

Noelani:
    39 år, Första barnet, Mild IVF1, IVF2 start troligen 31/7, ISCI, ET1

Quincey: 

Orkidé8181:
    42 år, Tredje barnet, IVF4, ICSI,  ET3 + FET2, Gravid vecka 12 ( BF 19/2-24 ) 👶

Sola13:

Vito87:
    36 år. Andra barnet, paus inför IVF/ICSI (med PGT) nr 3. Blev en FET på första försöket som inte tog sig. 

Gvk:
    IVF5, ET2, testdag 31/7

Humlaan:
    31 år, PCOS IVF 2, gravid vecka 7, överstimulerad, mitt första Vul vecka 6+0 och såg ett litet hjärta slå 🙏🏻 nästa blir vecka 9 :) 👶

Femling: 

Sandralinnea123:

Ms MR:
    38 år, första graviditet, IVF 1 / ICSI, ET1. Gravid vecka 8 (ej UL gjort  än) 👶
    Mathilda88:

SK85:
    Lunaymar:
    Flowerpower85:
    38 år, ensamstående som försöker bli gravid, första barnet, IVF 1, FET preliminärt v 34

BaeA:
    34 år, IVF1 i juni ingen ET/FET. Väntar på IVF2 som jag ska påbörja nu i augusti 

Whenyouneedi:
    32, IVF1 hösten 2023. 
  • Noelani
    Uppdaterar mig och GVK som jag hoppas blir rätt nu 😅

Vårt fina gäng 🥚❤️

Noelani:
    39 år, Första barnet, Mild IVF1, IVF2 pågående - ÄP 11-12 aug, ISCI, ET1

Quincey: 

Orkidé8181:
    42 år, Tredje barnet, IVF4, ICSI, ET3 + FET2, Gravid vecka 12 ( BF 19/2-24 ) 👶

Sola13:

Vito87:

Gvk:
    IVF6 pågående, ET2

Humlaan:

Femling: 

Sandralinnea123:

Ms MR:
    38 år, första graviditet, IVF 1 / ICSI, ET1. Gravid vecka 8 (ej UL gjort än) 👶
    Mathilda88:

SK85:
    Lunaymar:
    Flowerpower85:
    BaeA:
    Whenyouneedi:
    32, IVF1 hösten 2023. 
  • Orkidé8181
    flowerpower85 skrev 2023-08-07 17:13:53 följande:

GVK: men visst är vi modiga❣️ Inget lätt beslut dock. Jag vill ju ändå satsa på ett förhållande med någon, men jag är rädd att tiden rinner ut för mig.
    Mitt AMH är 2.2. Har för mig att jag läste i tråden att du hade 4 nånting? Inte för att värdet säger allt men fick mig ändå att tänka till en gång till och fortsätta. Även läkarens ord om att ?det är en kamp mot klockan nu? har etsat sig fast 😅

Mitt AMH var/ är 2,6 och det gick ju bra för oss 😊
    håller tummarna ❤️
  • BaeA
    Quincey skrev 2023-08-07 15:03:58 följande:

BaeA, ska fundera på att lägga till dem, tack! Man vill ju göra allt man kan i det här läget, tar du kosttillskott i två månader då mellan dina försök? Kul att vara igång nästa vecka, håller tummarna! Var ni oförklarligt barnlösa?

Ja, det var riktigt chockerande att det gick så dåligt andra gången. Vår läkare rekommenderade mig att ta Q10 inför IVF2 och vänta 3 månader mellan försöken. Blev naturligt gravid månaden efter men blev tidigt missfall. Planerar att göra tredje försöket i oktober så att jag hinner ta kosttillskott ett tag och även för att min sambo alltid är så varm så hoppas det går bättre när det är kallare ute. Känns som att man famlar efter halmstrån haha.

Tagit Gonal-F, Menopur och Fyremadel båda gångerna. Tog maxdosen sist när det gick dåligt. Nästa gång blir det bara Menopur. Min läkare sa också att Menopur leder till fler födslar, så hoppas det gör någon skillnad. 

Quincey, ja men gör det om det känns rätt för dig! Min man tar också en del tillskott som rekommenderas i boken. Ja, vi är också oförklariga. Har varit gravid tidigare 2 aborter (var alldeles för ung då, det ena var med min man). Sedan fick jag ett tidigt missfall för 2 år sedan vilket var första månaden vi försökte, sedan dess ingenting.

gjorde även en operation i nov 22 när vi gjort utredningen då man hittade myom som kanske låg till grund för att spermierna inte kunde ta sig förbi. Men utöver det ser alla våra värden väldigt bra ut.

det jag identifierat själv är ju min temperatur som fluktuerat en del. Så Vulverine (Jenny Koos) skrev faktiskt att jag bör stärka upp kroppen först för att inte bli besviken min första IVF. Då min basal temp inte hållit sig över tillräckligt länge i lutealfasen. Vilket tyder på lågt progesteron. Och se så rätt hon hade. (nu stärker jag upp med ovan. men tror också d-vitamin och järn är det viktiga för mig, då det varit i allra lägsta laget) Kört booster doser av D-vitamin 2-3 dagar innan ÄL också typ 30.000 IU, läst att det också kan vara bra. 

tror du att du kan ha lågt progesteron, tänker eftersom du blev gravid naturligt men sen fick missfall, att det kan ligga till grund?

Har tagit tillskotten nu i tre månader, så jag hoppas att det ska hjälpa. Jag uppdaterar framåt! :) 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023