• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Sk85

Tack Quincey.

Nu är det bättre efter cirka 4 dagar.

Så taggad att få sätta in igen, men så segt att kliniken har sommarstängt. 😭😭😭😭 
    Får hoppas att något av de fyra i frysen kommer att fungera 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Grattis Sola13😍😍😍

• Orkidé8181
    Gvk skrev 2023-07-18 23:08:29 följande:

Tacksam för grattis, men ska ärligt säga att ju mer jag läser på om återföring av 3:dagars embryon ju mer tvivlande blir jag. 

Säger sig självt att ett embryo på endast 8 celler inte har lika goda chanser som ett embryo som har 120 000.
    Så jag är pesse även om det finns en liiiiten liiiiten chans.

Vem var det som blev gravid här med ett 3:dagars?
    Dessvärre glömt det.

Sen var det någon här ute som hade lyckats samla ihop 9 blaston men kommer inte ihåg vem det var heller.
    Någon som minns? Mina hjärnceller har abdikerat sen jag började med detta.

Läste någonstans om en fertilitetsläkare som tipsade om att ett visst ämne i ananas kan hjälpa till med inplanteringen, så nu ligger jag i sängen, kollar film och käkar ananas för fullt. 
    Någon mer som hört om detta?

Jag är gravid med 2 dagars, alltid fått tillbaka 2 st 2 dagars.
    vi frågade varför eftersom det först inte tog sig, varför odlade de inte längre innan de satte in, fick till svar att miljön i livmodern är bättre än i labbet? ialla fall i mitt/ vårt fall?
    men det kändes så hopplöst att få tillbaka som aldrig tog sig :/ 

nej inte läst om ananas, spännande! Då får vi se resultatet om 2 veckor 😉
  • Orkidé8181
    Ms MR skrev 2023-07-18 21:05:01 följande:
    Hej, vad roligt hehe och jag gick in i vecka 8 idag 🙂 och nästa är UV.
    Jag mår bra, den senaste vecka började lite illamående beror på del av dagen, men hanterbart tänker jag. Det håller inte liksom hela tiden och jag kan äta.
    Hur är det hos dig? Har du syra eller vad kan kalla det som är med konstig smak mest på kvällen och gör illamåendet och andedräkt ????

Mitt illamående kickade igång v 8, mådde lite illa innan också, men var då mer hanterbart? 
    har fått Lergigan comp utskrivet men inte tagit?

förstod inte frågan, syra? 

jag mår ungefär som när man har jätte hög feber/ influensan kombinerat med åksjuk/ sjösjuk 24/7? 

känner att jag kan absolut inte äta någonting inte är sugen på, så jag anser att vi inte har någon mat hemma fast kul och frys är full 😂

• Femling

Tacksam för grattis, men ska ärligt säga att ju mer jag läser på om återföring av 3:dagars embryon ju mer tvivlande blir jag. 

Säger sig självt att ett embryo på endast 8 celler inte har lika goda chanser som ett embryo som har 120 000.

Dessvärre glömt det.

Sen var det någon här ute som hade lyckats samla ihop 9 blaston men kommer inte ihåg vem det var heller.

Läste någonstans om en fertilitetsläkare som tipsade om att ett visst ämne i ananas kan hjälpa till med inplanteringen, så nu ligger jag i sängen, kollar film och käkar ananas för fullt. 

Hej, vet inte om det kanske var någon annan du menade men jag fick ut tio ägg vid vårt uttag och alla tio blev sjukt nog blastocyster och kunde frysas. Gjorde sen en FET som tog sig och har nu nio stycken kvar i frysen. Verkar vara extremt ovanligt att 100% klarar sig hela vägen, ingen av de vi haft kontakt med på Sahlgrenska har varit med om det så vi hade nog bara extrem tur. 
  • Sola13

Dessvärre glömt det.

Har också hört att det för alla är den bästa miljön i livmodern, så tänker att om de inte skulle klara sig där inne så skulle de inte heller ha klarat sig utanför. Så inga har gått åt ?spillo?. Hade ni några ytterligare de bevakar som kan frysas? Jag har ju satt in en blastocyst (den ena kläckt eller vad det kallas) vid två tillfällen tidigare som inte tog sig. Den tredje nu har iaf satt sig och så får vi se hur det utvecklas. Det finns inga garantier i detta och helt ärligt känns det som att det mesta hänger på ren skär tur och att sannolikheten säger att det så småningom, NÅGON GÅNG borde funka! Kämpa på och håll modet uppe ❤️
  • Noelani

Vårt fina gäng 🥚❤️

Noelani:

39 år, Första barnet, IVF2,  ET1, TD 28 juli

Quincey: 
    33 år, Första barnet, paus i väntan på IVF3, ET 1

Orkidé8181:
    42 år, Tredje barnet, IVF4, ET3 + FET2, Gravid vecka 9 
    👶

Sola13:
    31 år, Första barnet, IVF3, ET3, TD 22 juli, Gravid 👶

Vito87:
    36 år. Andra barnet, paus inför IVF/ICSI (med PGT) nr 3. Blev en FET på första försöket som inte tog sig. 

Gvk:
    42 år, ensamstående som försöker bli gravid.
    5:e äggplocket, ÅF 18/7 IVF /ICSI+ hatching.
    Gjort en ÅF i juni av 2st, 3dagars som ej tog sig. Taggad för rond 2.
    ET 2 embryon 18/7 Testdag när?

Humlaan:
    31 år, PCOS IVF 2, gravid vecka 7, överstimulerad, mitt första Vul vecka 6+0 och såg ett litet hjärta slå 🙏🏻 nästa blir vecka 9 :) 👶

Femling: 
    35 år. Första barnet, IVF1, FET1 (ingen ET), gravid vecka 8 (ej UL gjort än) 👶

Sandralinnea123:
    25 år, Första barnet, IVF2, ET1

Ms MR:
    Lägg gärna till dig själv :) Gravid 👶

SK85:
    Lägg gärna till dig själv :)

Kopiera och uppdatera om du har någon ny info att dela eller om du som ny vill lägga till dig själv 
    🙏🏻

• Noelani

Åh vad mycket ni skrivit :) Grattis till dig Sola, vad fantastiskt att fler och fler lyckas! Det låter klok det du skrev här sist att det så småningom kommer fungera för alla. Det gäller bara att hålla ut Hjärta Det är nästan tur att man mår kasst medan så man knappt orkar göra något = man sparar pengar som man kan lägga på nästa försök haha

Jag har varit rätt dålig några dagar. Både fysiskt och mentalt. Bara legat på soffan och inte orkat göra någonting. Jag får som kramp varje kvart som känns som en enorm mensvärk, försvinner och kommer sen igen.. det är lite bättre idag men efter att jag googlat så verkar det inte särskilt positivt. Får bara upp sidor som pratar om immunologiska faktorer som gör att kroppen försöker stöta ut embryot. Blev knäckt. Är det någon som känner samma eller liknande kramp eller hört någon annan nämnda det och har någon annan förklaring kring det?

Jag har ju inte testdag förrän nästa fredag men pratade med kliniken idag och har redan förberett recept för en ny omgång för är helt säker på att det är kört.

• Ms MR
    @humlaaan vad roligt, vi är i samma vecka 🙂 precis igår gick jag in i v8. Vissa dagar är det mer med illamåendet men ändå det får över så jag är nöjd med tanke på hur det kan vara med någon (har vännina som var i sängen första 20 veckor). Så allt som är hanterbart går ok.
    För bara 10 dgr sedan jag kunde äta allt möjligt och var hungrig och sugen på mat hela tiden men det inte är längre så. Soppa är den mest som jag kan äta upp. Varmt rekommenderar, lagum för magen typ vanlig lätt kyckling soppa.

@gvk grattis ❤️ då uppfattar jag rätt att du är gravid. Förstar dina funderingar men jag skulle försöka vara lugnt i din plats...och håller tummarna att allt går bra framåt.

@orkide8181 jag menade mer på 'bitterness,' hittat inte rätt ord på svenska, och den gör illamåendet och håller sig i munnen. 😊
    Jag tittar på mat på Insta (haha crazy) men liksom bara för att jag inte kan äta men drömmar om mat. 
  • Ms MR
    Vårt fina gäng 🥚❤️

Noelani:
    39 år, Första barnet, IVF2,  ET1, TD 28 juli

Quincey: 
    33 år, Första barnet, paus i väntan på IVF3, ET 1

Orkidé8181:
    42 år, Tredje barnet, IVF4, ET3 + FET2, Gravid vecka 9 👶

Sola13:
    31 år, Första barnet, IVF3, ET3, TD 22 juli, Gravid 👶

Vito87:
    36 år. Andra barnet, paus inför IVF/ICSI (med PGT) nr 3. Blev en FET på första försöket som inte tog sig. 

Gvk:
    42 år, ensamstående som försöker bli gravid.
    5:e äggplocket, ÅF 18/7 IVF /ICSI+ hatching.
    Gjort en ÅF i juni av 2st, 3dagars som ej tog sig. Taggad för rond 2. ET 2 embryon 18/7 Testdag när?

Humlaan:
    31 år, PCOS IVF 2, gravid vecka 7, överstimulerad, mitt första Vul vecka 6+0 och såg ett litet hjärta slå 🙏🏻 nästa blir vecka 9 :) 👶

Femling: 
    35 år. Första barnet, IVF1, FET1 (ingen ET), gravid vecka 8 (ej UL gjort än) 👶

Sandralinnea123:
    25 år, Första barnet, IVF2, ET1

Ms MR:
    38 år, första graviditet, IVF 1 / ICSI, ET1. Gravid vecka 8 (ej UL gjort  än) 👶

SK85:
    Lägg gärna till dig själv :)

Kopiera och uppdatera om du har någon ny info att dela eller om du som ny vill lägga till dig själv 🙏🏻
  • Femling
    Noelani skrev 2023-07-19 17:27:37 följande:

Åh vad mycket ni skrivit :) Grattis till dig Sola, vad fantastiskt att fler och fler lyckas! Det låter klok det du skrev här sist att det så småningom kommer fungera för alla. Det gäller bara att hålla ut Hjärta Det är nästan tur att man mår kasst medan så man knappt orkar göra något = man sparar pengar som man kan lägga på nästa försök haha

Jag har varit rätt dålig några dagar. Både fysiskt och mentalt. Bara legat på soffan och inte orkat göra någonting. Jag får som kramp varje kvart som känns som en enorm mensvärk, försvinner och kommer sen igen.. det är lite bättre idag men efter att jag googlat så verkar det inte särskilt positivt. Får bara upp sidor som pratar om immunologiska faktorer som gör att kroppen försöker stöta ut embryot. Blev knäckt. Är det någon som känner samma eller liknande kramp eller hört någon annan nämnda det och har någon annan förklaring kring det?

Jag har ju inte testdag förrän nästa fredag men pratade med kliniken idag och har redan förberett recept för en ny omgång för är helt säker på att det är kört.

Under mina ruvardagar ficl jag extrema molvärkskramper emellanåt (den värsta på RD 6) och var säker på att det var kört och att det var mensen som var på väg. Sen så tog jag ett test på RD 8 och det var positivt och testerna ökade fint dagarna efter så bara för du har de kramperna behöver det inte betyda något negativt :) 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023