• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Quincey

Noelani, nej jag inte gravid tyvärr 😆 Hade 5 embryon sist men fick veta på dagen för ET i Juni att inget hade klarat sig till fem dagar? blev spontant gravid i april (mf) så hoppas på samma tur igen i väntan på nästa IVF 😅

- Quincey, 33 år, första barnet, paus i väntan på IVF3, 1 ET.

• Noelani
    Quincey skrev 2023-07-15 16:05:44 följande:

Noelani, nej jag inte gravid tyvärr 😆 Hade 5 embryon sist men fick veta på dagen för ET i Juni att inget hade klarat sig till fem dagar? blev spontant gravid i april (mf) så hoppas på samma tur igen i väntan på nästa IVF 😅

- Quincey, 33 år, första barnet, paus i väntan på IVF3, 1 ET.

Men gud, detta minns jag ju nu! Jag verkar ha fått gravidhjärna redan nu haha

Med risk att jag redan frågat detta men varför återförde man inte ett 2 dagars och ev frös de andra ?
  • Quincey
    Noelani skrev 2023-07-15 16:14:13 följande:
    Men gud, detta minns jag ju nu! Jag verkar ha fått gravidhjärna redan nu haha

Med risk att jag redan frågat detta men varför återförde man inte ett 2 dagars och ev frös de andra ?

Haha det är ett bra tecken iaf!

Jag vet inte helt ärligt, de säger att 5-dagars har mycket bättre chans. Så blir glad att se alla som blir gravida med 2 och 3-dagars. Ska be om att få ET med tredagars nästa gång. Vår klinik är inte öppen på helger, det var anledningen till att vi gjorde ET med 3-dagars första gången.

• Noelani

Vårt fina gäng 🥚❤️

Noelani, 39 år, Första barnet, IVF2,  ET1, TD 28 juli

Quincey, 33 år, Första barnet, paus i väntan på IVF3, ET 1

Orkidé8181, 42 år, Tredje barnet, IVF4, ET3 + FET2, Gravid vecka 9 👶

Kopiera och lägg till dig själv 😍

• Noelani

Quincey,
    Så märkligt! Min klinik sa att de gärna återför 2 dagars för de har sett lika bra resultat på det i slutändan..

Men Gvk går ju på samma klinik som mig och jag tror hon fått femdagars. Men hon har också fått ut mkt mer ägg än mig. Vid 5 st (som du o jag) skulle jag inte chansa och konstigt att läkarna gör det.. Kräv o få sätta in ett 2-3 dagars och frys de som klarar sig till 5.. Frysta ska ju också tydligen ha en liten högre procent som leder till graviditet 😍

• Orkidé8181
    Noelani skrev 2023-07-15 15:58:38 följande:
    Jaha! Nej men då är det såklart inte det. Jag mådde dock sjukt dåligt på niferex och andra järntillskott. Både illamående och dålig i magen. Lergigan mot illamående visste jag inte man kunde få. Jag har fått dem när jag var yngre mot sömnproblem hehe

Jag lägger till dig! Visst hade du gjort 2 fet också utanför 4 ivf ? 
    Tack, ja precis 3 ET och 2 FET :)
  • Orkidé8181
    Noelani skrev 2023-07-15 15:58:38 följande:
    Jaha! Nej men då är det såklart inte det. Jag mådde dock sjukt dåligt på niferex och andra järntillskott. Både illamående och dålig i magen. Lergigan mot illamående visste jag inte man kunde få. Jag har fått dem när jag var yngre mot sömnproblem hehe

Jag lägger till dig! Visst hade du gjort 2 fet också utanför 4 ivf ? 
    Jaha, men jag har Lergigan comp tydligen blir man inte lika trött av dem, men just nu känner jag att jag klarar inte av ännu en till ev krämpa ? hahaha
  • Orkidé8181
    Noelani skrev 2023-07-15 16:26:06 följande:

Vårt fina gäng 🥚❤️

Kopiera och lägg till dig själv 😍

Fint Hjärta

och vad kul att vi är på lite olika ställen i IVF karusellen Glad
  • Sola13

Vårt fina gäng 🥚❤️

Sola13, 31 år, Första barnet, IVF3, ET3, TD 22 juli

• Femling

Vårt fina gäng 🥚❤️

Sola13, 31 år, Första barnet, IVF3, ET3, TD 22 juli

Femling, 35 år. Första barnet, IVF1, FET1 (ingen ET), gravid vecka 8 (ej UL gjort än)

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023