• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Gvk

Sola 13/ Stort grattis vilka fantastiska nyheter🥳
    Så glad för din skull! Måste vara en magisk känsla!

• Gvk

Då är jag på väg hem och den som har hand om listan får gärna fylla i lite till uppgifter under mitt namn. :)

2embryon återförda nu för en stund sedan, imorgon ruvardag 1 antar jag eller hur räknar man?
    Det var iaf 3 dagars man satte tillbaka.

• Orkidé8181

vet inte om det blev rätt i listan nu, gjorde ett försök Glad
    och grattis till ruvardtatus Gvk Glad

Noelani

39 år, Första barnet, IVF2,  ET1, TD 28 juli

Quincey
    33 år, Första barnet, paus i väntan på IVF3, ET 1

Orkidé8181,
    42 år, Tredje barnet, IVF4, ET3 + FET2, Gravid vecka 9 
    👶

Sola13
    31 år, Första barnet, IVF3, ET3, TD 22 juli, Gravid 

Vito87
    36 år. Andra barnet, paus inför IVF/ICSI (med PGT) nr 3. Blev en FET på första försöket som inte tog sig. 

Gvk:
    42 år, ensamstående som försöker bli gravid.
    5:e äggplocket, ÅF 18/7 IVF /ICSI+ hatching.
    Gjort en ÅF i juni av 2st, 3dagars som ej tog sig. Taggad för rond 2.
    ET 2 embryon 18/7

Humlaan:
    31 år, PCOS IVF 2, gravid vecka 7, överstimulerad, mitt första Vul vecka 6+0 och såg ett litet hjärta slå 🙏🏻 nästa blir vecka 9 :) 

• Sola13

Tack alla, vad fina ni är ❤️❤️

och Gvk, vad spännande med två stycken 3-dagars! 

• Ms MR

Hej girls, 
    Var inte här ett tag, försöker komma igång med infon som ni lagt senast 🙂
    Grattis @Gvk 🤗
    När det gäller till Lutinus jag tog den i 14 dagar från plockdag om jag kommer ihag rätt. Och slutade 2 dgr innan ska testa mig enlig läkarens instruktion. Jag vet att det är olika med alla, eftersom jag känner några som tog den 12 veckor men samtidigt dem hade tidigare missfall. Så det är svårt att veta andra anledningar hur läkaren bestämer vem tar Lutinus längre tid.
    Hoppas det fortsätter sig bra för dig.

Nästa vecka ska jag till första ultraljudet (vecka 9) och jag ser fram emot till detta.

Updatera mig gärna i nästa inlägg om jag missade några fina nyheter. Och självklart till all er som finns under pågående processen håller tummarna. 🤞

• Orkidé8181
    Ms MR skrev 2023-07-18 18:27:29 följande:

Hej girls, 
    Var inte här ett tag, försöker komma igång med infon som ni lagt senast 🙂
    Grattis @Gvk 🤗
    När det gäller till Lutinus jag tog den i 14 dagar från plockdag om jag kommer ihag rätt. Och slutade 2 dgr innan ska testa mig enlig läkarens instruktion. Jag vet att det är olika med alla, eftersom jag känner några som tog den 12 veckor men samtidigt dem hade tidigare missfall. Så det är svårt att veta andra anledningar hur läkaren bestämer vem tar Lutinus längre tid.
    Hoppas det fortsätter sig bra för dig.

Nästa vecka ska jag till första ultraljudet (vecka 9) och jag ser fram emot till detta.

Updatera mig gärna i nästa inlägg om jag missade några fina nyheter. Och självklart till all er som finns under pågående processen håller tummarna. 🤞

Hej, då ligger vi ungefär lika, jag gick in i v 10 idag 😊

Hur mår du? 
  • Ms MR
    Orkidé8181 skrev 2023-07-18 19:46:44 följande:
    Hej, då ligger vi ungefär lika, jag gick in i v 10 idag 😊

Hur mår du? 
    Hej, vad roligt hehe och jag gick in i vecka 8 idag 🙂 och nästa är UV.
    Jag mår bra, den senaste vecka började lite illamående beror på del av dagen, men hanterbart tänker jag. Det håller inte liksom hela tiden och jag kan äta.
    Hur är det hos dig? Har du syra eller vad kan kalla det som är med konstig smak mest på kvällen och gör illamåendet och andedräkt ????
  • Humlaaan

Ms Mr, 
    Hej igen! Gick du in i vecka 8 idag? Alltså 7+1? 

jag går in i 8 imorgon, mår typ precis som du, har dock lite halsbränna och illamå mest på kvällarna, men äter bra! 

• Gvk

Tacksam för grattis, men ska ärligt säga att ju mer jag läser på om återföring av 3:dagars embryon ju mer tvivlande blir jag. 

Säger sig självt att ett embryo på endast 8 celler inte har lika goda chanser som ett embryo som har 120 000.
    Så jag är pesse även om det finns en liiiiten liiiiten chans.

Vem var det som blev gravid här med ett 3:dagars?
    Dessvärre glömt det.

Sen var det någon här ute som hade lyckats samla ihop 9 blaston men kommer inte ihåg vem det var heller.
    Någon som minns? Mina hjärnceller har abdikerat sen jag började med detta.

Läste någonstans om en fertilitetsläkare som tipsade om att ett visst ämne i ananas kan hjälpa till med inplanteringen, så nu ligger jag i sängen, kollar film och käkar ananas för fullt. 
    Någon mer som hört om detta?

• Quincey

Gvk, jag håller tummarna för dig! 🍀 Varför skulle du sätta in 3-dagars och inte odla blasto? Minns inte om du sagt. 

Du frågade också om Pea som startade gruppen, om jag minns rätt läste jag att hon blev gravid 😊

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023