• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Gvk

Bra sidan kapade halva mitt förra meddelande! Haha! 

Fler än jag som har problem med sidan här ibland?

Iaf?..Tack för alla grattis och hejarop! Det värmer en trött kvinna med svullen buk. Haha!

En fråga när började ni ta progesteron.

Direkt efter äggplock inför återföring eller först efter återföring?

Sett att klinikerna gör olika och blir förvirrad här.

Orkidé8181: Tack! Blev inte så mycket vila. Spelade innebandy och fotboll med min väninnas 4åring i eftermiddag. Men nu är det horisontalläge. :)

Hur är det med illamåendet och lilla magen?

Noelani: Ja nu är jag glad igen. Skyller på hormonerna 😂

Ska absolut maila dem. Lite mer info under processen kan de ge en. Jag gillar den forskningen! Som du säger, den stämmer väldigt bra.

Quincey: Vet du något om när du kommer göra din återföring?

Femling: Välkommen tillbaka! Hur mår magen och du?

Vito87: Välkommen hit! Ska bli skoj att följa även din resa.

Någon som vet hur det går för Pea593 som från början startade denna gruppen?

• Femling
    Gvk skrev 2023-07-16 19:08:12 följande:

Iaf?..Tack för alla grattis och hejarop! Det värmer en trött kvinna med svullen buk. Haha!

Orkidé8181: Tack! Blev inte så mycket vila. Spelade innebandy och fotboll med min väninnas 4åring i eftermiddag. Men nu är det horisontalläge. :)

Ska absolut maila dem. Lite mer info under processen kan de ge en. Jag gillar den forskningen! Som du säger, den stämmer väldigt bra.

angående progesteron, på Sahlgrenska börjar man med de tabletterna på morgonen dagen efter äggplocket om det inte redan är bestämt att det blir totalfrys. Så oavsett om man ska återföra 2-dagars eller blasocyst.

Tack! Vecka 7+4 nu enligt ägglossningstestet, har passerat längre nu än vid mina tre tidigare missfall så en milstolpe iaf hehe. Har varit lite orolig för jag inte mått så illa än, kommer bara lite grann när jag är hungrig men mår annars ganska bra förutom trötthet. Räknar ned dagarna till fredag när vi har första UL, med mina katastroftankar så tänker jag att det inte kommer finnas ett levande foster då, men vi får se. Håller förväntningarna låga. Man är lite traumatiserad över att vara gravid för femte gången nu utan något levande barn som utgång tidigare 🤣
  • Noelani

Gvk,
    Ja sidan verkar strula en del tyvärr.. 

Ang progesteron så fick jag starta kvällen innan planerad återföring sist och denna gång kvällen samma dag. Förra gången skulle ju varit en 3 dagars och denna blev en 2 dagars så eg på samma dag..  

Hur har du fått göra dessa 2 ggr ? 

Gjorde du plock sist (innan denna gång) på en fredag och du därför fick en tredagars tillbaka eller planerades det in en tredagars ?

• Noelani

Femling,
    Jag vet många som inte varit illamående alls så det behöver ju inte betyda något ❤️

Men förstår det måste vara väldigt mkt känslor och oro efter flera missfall. Så fint att du är längre gången nu. Nu håller vi tummarna tills fredag 🙏

• Sandralinnea123

Hej! 
    Jag tänker jag hoppar in i denna tråden också är med i en annan ivf tråd här i familjeliv 😊 

Lite info om mig & min situation 
    Jag är 25 år och min sambo 32 år
    Ofrivilligbarnlöshet i 3 år, fick första kontakt maj 2021 hos gynekologen I min stad, remiss skickad till sahlgrenska och fick första mötet där i mars 2022,
    Sen dess har jag hunnit med 2 äggplock.
    Första plocket fick jag 1 färsk embryo 5 dagars insatt & 1 till frysen (inget tog sig) 
    Fick även överstimulering troligtvis dom vet inte säkert men fick spendera en dag på akuten med morfin (inget ska vara enkel) & sen efterföljande dag för provtagningar m.m..

Andra plocket 2st 5 dagars till frysen.
    Första insatt i april 2023, blev gravid gick till v9 och sedan tyvärr missfall när vi va på semester i turkiet... 

Inväntar nu mitt sista i frysen som är planerad insättning v35 & hoppas det är vårt guldägg..

Vi har två faktorer som gör oss barnlösa min sambos spermier är bra men inte tillräckligt många & jag har super oregelbunden mens och aldrig fått utslag på ägglossningstest innan.

Jag har skummat igenom era inlägg lite snabbt, hoppas det är okej om jag hoppar in här 😊

• Gvk

Femling: Eller hur ska man börja direkt, särskilt om man är väldigt stimulerad. Har hört att man ju snabbt vill driva ut alla de hormoner man sprutat in i kroppen eftersom de kan påverka möjligheten att bli gravid. 

Wow! Vilken tuffing du är som fortfarande orkar chansa trots att du varit igenom så många missfall. Stackare!
    Jag är traumatiserad av alla äggplock.
    Men nu ska det säkert gå bra ska du se. 🙏🏻

Noelani: Jag har inte progesteron mer än vid förra återföringen då jag ju bara gjort en återföring. Då började jag dagen innan jag också men nu har jag faktiskt tjuvstartat.

Sandralinnea123: Välkommen hit! Men usch vilken otur med missfall efter så långt kämpande. Du kanske fick i dig någon bakterie eller något sådant. Håller tummarna för att
    nästa insättning ska  resultera i ett barn.

• Orkidé8181
    Gvk skrev 2023-07-16 19:08:12 följande:

Jag har börjat med progesteron dagen efter äggplock varje gång.

nu denna gång när jag blev gravid så tar jag det fortfarande ( en aning trött på dessa ? hahahha ), ska ta t.o.m. v 11.
    men trappor ner denna vecka så from denna vecka endast en om dagen ( cyklogest ) mår så skumt i övrigt så vet inte om jag har några biverkningar av progesteronet?

var strongt av dig å spela innebandy!
    men kroppen är ju ändå fantastisk som säger ifrån . Hahaha 

magen mår bra, illamåendet lever om, har nästan glömt hur det är att INTE må illa, så jobbigt!!
  • Humlaaan

Hej och Välkommen hit sandralinnea123! 

vilken resa du gått igenom, hoppas det är din tur nu. 

orkide8181, gissa om man är trött på progesterone, jag ska ta det 3ggr om dagen fram till vecka 12 och är i 7 nu 😅 aja. 

femlig, jag mår inte heller så illa så hoppas inte vi behöver vara oroliga ❤️

hur går det för er ruvare? ☺️

• Sola13

Jag började enligt anvisning med Lutinus dagen efter äggplock. Har dock bara 14 dagar utskriva, så de ska ta slut på onsdag. Verkar som att många fortsätter betydligt längre än så?? Känns inte bra att sluta med dem så tidigt 

• Orkidé8181
    Humlaaan skrev 2023-07-17 09:09:41 följande:

Hej och Välkommen hit sandralinnea123! 

vilken resa du gått igenom, hoppas det är din tur nu. 

orkide8181, gissa om man är trött på progesterone, jag ska ta det 3ggr om dagen fram till vecka 12 och är i 7 nu 😅 aja. 

femlig, jag mår inte heller så illa så hoppas inte vi behöver vara oroliga ❤️

hur går det för er ruvare? ☺️

3 ggr/ dag? Tar du lutinus? 

jag tar cyklogest och tar 2/ dag

men nu äntligen bara en om dagen? 
    har du några biverkningar av progesteronet?

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023