• Sandralinnea123

Vi som startar IVF 2023

Hej allihopa 🙈 
    Jag tänkte att jag hoppar in i tråden.
    Jag är inne på mitt andra ivf försök. 
    Första försöket 18 äggblåsor fick ut 12 ägg, slutade med 1 färskt återinförande ( akut in dagen efter med smärtor i magen = ingen bebis) 
    1 fryst återinförande = plus på stickan som sen blev svagare och svagare = ingen bebis 

För en månad sedan hade vi återigen äggplock ( vilket gjorde sjukt ont denna gången ) av 19 äggblåsor 13 ägg men bara 2 till frysen  (total frys denna gången) 
    Nu har jag nyss avslutat min letrozol kur för att få ägglossning och ska imorgon börja med ägglossningstest... 

Är så sjukt orolig då vi bara har 1 äggplock med hjälp kvar men samtidigt så otroligt taggad och har verkligen stora hopp att det tar sig... 

(Vi har både kvinnlig infertilitet då jag har oregelbunden mens och aldrig testat positivt på ägglossningstest och även manlig infertilitet då min sambos simmare inte är så många)

Hoppas de är okej med ett långt inlägg men försökt korta ner det 🙈 
    Juste håller tummarna för alla här 😊

• Sandralinnea123

Hej! 
    Jag tänker jag hoppar in i denna tråden också är med i en annan ivf tråd här i familjeliv 😊 

Lite info om mig & min situation 
    Jag är 25 år och min sambo 32 år
    Ofrivilligbarnlöshet i 3 år, fick första kontakt maj 2021 hos gynekologen I min stad, remiss skickad till sahlgrenska och fick första mötet där i mars 2022,
    Sen dess har jag hunnit med 2 äggplock.
    Första plocket fick jag 1 färsk embryo 5 dagars insatt & 1 till frysen (inget tog sig) 
    Fick även överstimulering troligtvis dom vet inte säkert men fick spendera en dag på akuten med morfin (inget ska vara enkel) & sen efterföljande dag för provtagningar m.m..

Andra plocket 2st 5 dagars till frysen.
    Första insatt i april 2023, blev gravid gick till v9 och sedan tyvärr missfall när vi va på semester i turkiet... 

Inväntar nu mitt sista i frysen som är planerad insättning v35 & hoppas det är vårt guldägg..

Vi har två faktorer som gör oss barnlösa min sambos spermier är bra men inte tillräckligt många & jag har super oregelbunden mens och aldrig fått utslag på ägglossningstest innan.

Jag har skummat igenom era inlägg lite snabbt, hoppas det är okej om jag hoppar in här 😊

• Sandralinnea123

Oj vad mycket ni hunnit skrivit hade 201 nya inlägg när jag loggade in nu 🙈 
    Har semester & inte hunnit gå in här haha 🙈

Började med provera i tisdags och nu är de bara all tid innan återinföringen som känns som en evighet 🙈 

• Sandralinnea123

Hej igen allihopa nu har jag tänkt bli mer aktiv 🙈
    Denna sommar & semestern har verkligen varit välbehövlig efter mitt missfall.. 

Jag har iallafall hunnit med att sätta in en blastocyst i förrgår, det jobbiga är att jag vaknade upp dunder sjuk igår och är så rädd att det ska spela in på om embryot fäster.. 

Va kul med några plus! Hoppas det går vägen för er ❤️ 

• Sandralinnea123
    Mathil­da88

Tack så mycket ! 
    Jaha va spännande hoppas det stämmer 🥰

Noelan­i

Haha ja här hemma håller vi tummarna & tår 😊 test dag den 11/9 men tisdag så ska jag börja smyg testa de är så tidigt jag fick svagt plus sist haha kan ju inte riktigt hålla mig 😅🙈
  • Sandralinnea123

Jag mår bra idag, ruvardag 5 & smyg testade redan idag ljust ljust ljust plus på stickan, får se om det håller i sig eller bleknar🙈 

• Sandralinnea123

Tack, vågar inte hoppas än dock, när jag gjorde ett fet innan mitt missfall så fick jag plus som blev starkare & sen försvann det så man vågar inte riktigt tro och sen efter det missfall så ja haha 🙈

Har börjat testa dag 5 varje gång och de är idag jag fått som tidigast svagt svagt plus haha 😍

Funderar bara på hur jag ska förklara på lördag att jag inte dricker, vi ska på kräftskiva med familj & vänner & nästan alla vet att vi gör ivf men kan tycka de är för tidigt att berätta, fast jag vet att dom alla skulle bli super glada är de lite för tidigt att säga att jag är gravid haha 🙈 

• Sandralinnea123
    Loidi skrev 2023-09-06 05:52:29 följande:

Officiella testdagen är här, 18 dagar sprang iväg helt ärligt. Det trodde jag verkligen inte vid återföringen då testdag efter 18 dagar kändes som en evighet...
    Plussade inte förens rd12 och då var det riktigt svagt, så till er som tvivlar redan tidigt under ruvartiden - Håll ut 💕

Nu håller vi tummarna att bönan där inne växer som den ska och har ett friskt hjärta som dunkar vid vul 💕

MEN WOW GRATTIS 🥰❤️ 
  • Sandralinnea123
    Mathil­da88

Jag blir så ledsen för din skull när jag läser detta... 
    Viktigast nu är att ni tillåter er att vara ledsna och sen när ni är redo att ni får prata med er läkare och kanske få mer insikt i varför de blev såhär 😔❤️❤️
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023