• Sandralinnea123

Vi som startar IVF 2023

HannaH­Q

Hej välkommen  till en verkligen spännande resa😊
    Jag gör ivf på sahlgrenska och tycker dom är absolut toppen! Så nöjd med dom!
    Har du några frågor är de bara att fråga på 😊
    Jag har gjort 2 äggplock & 4 återföringar där varit med om 1 missfall och nu ruvar jag på vårt sista i frysen 🙈 
    Måste säga att dom är så otroligt stöttande i detta! 🥰
  • Sandralinnea123

Ruvardag 7 i dag & pluset blir bara starkare 🙈

Jag använder också clear blue early detection och tycker dom är grymma använder bara dom, sist jag var gravid en fick missfall använde jag både dom & rfsu och medans clear blues digitala visade gravid 2-3 så vidare rfsu negativt så jag litar bara på just clear blue 🙈

• Sandralinnea123
    Awesom­eginge­r

Ja nu hoppas man bara de håller kvar i plus 🥰

Jaha haha otroligt vad olika de kan vara 🤣 

AnnaWZ

Hej ! 
    Du stör absolut inte i tråden 😊
    som jag gjort så har jag försökt vara hemma & vila så mycket som möjligt 1 vecka efter återföring just för att jag själv känner att de känns bäst, men som du säger läkarna säger att man ska leva som vanligt m.m men jag har alltid hållt mig hemma ungefär 1 vecka efter återföring just för de känns bäst för mig 🙈 jag jobbar ju också på förskola så är mycket lyft, springa runt m.m🙈
  • Sandralinnea123

Efter att mina test blivit starkare & starkare vaknade jag idag och fick ett test som var så gott som negativt ännu en gång 😥
    Blir så jävla ledsen & trött på allt detta just nu, har bara 1 äggplock till & vet inte ens just nu om det är värt det då de ändå inte verkar funka 😔

• Sandralinnea123
    Noelan­i

Jag är på ruvardag 10 idag, har gjort 4 återföringar, 2 äggplock men bara fått 4 embryon av det sammanlagt... 
    Fick såhär andra återföringen också plus och sen negativt, sen missfallet & nu plus och sen negativt... 

Kommer självklart dubbelkolla på testdagen men känns bara som de är onödigt... 

J000ss­an

Fy... varför ska de vara så svårt det här? Varför kan vissa människor nästan bara titta på varandra & bli gravida medans många måste kämpa hur mycket som helst gå igenom allt man gör vid ivf alla hormoner äggplock och sen ändå få negativt😔
    Känner med dig ! ❤️
  • Sandralinnea123
    Noelani skrev 2023-09-10 10:16:21 följande:
    Kommer missfallen från samma äggplock? 

Jag förstår helt känslan av att få så få. Har själv gjort 3 IVF rundor (varav första gav inget tillbaka) och endast 3 embryon som klarat sig till dag 2. Inte en endaste till frysen någon gång. Hög ålder och även manlig faktor. Känts omöjligt... men gick in i v.7 igår med första plusset någonsin på 10 år... Vill bara ge dig lite solskenshistoria ❤️

Jag plussade på RD10 och det är ju jättetidigt !! Så svagt att de lika gärna kunde inte synts...
    Nej olika äggplock, 1 kemisk graviditet första äggplocket & andra äggplocket missfall v.8 & sen nu då förmodligen inget... 

Åh va kul för dig ! Håller tummarna för er ! ❤️❤️ 
  • Sandralinnea123
    Noelan­i

Plussade på rd 5 med super super ljust streck och de har blivit starkare varje dag tills idag när de är så gott som borta..

Tack alla ska testa igen om nån dag & så får vi se ❤️
  • Sandralinnea123

Jag är så super förvirrad just nu.. 
    Tog test i morse inget testa tidigt utan bara vanligt clear blue test, tyckte de va negativt men nu när jag kom hem efter jobbet ser jag ett svagt streck, vet ju att man inte ska läsa test för långt efter men hoppet finns ju självklart kvar..  

• Sandralinnea123
    Loidi skrev 2023-09-11 17:31:51 följande:
    Jag skulle nog ha tagit ett nytt test imorgon eller övermorgon. Det ser i mina ögon negativt ut 😔
    Ja de syns mer i verkligheten svårt att fånga på bild...

Man försöker ju verkligen leta de positiva 😔
  • Sandralinnea123

Är de nån av er som har tips på fler vitaminer man kan ta? Som kanske kan göra så man maximerar chansen...
    Är de något extra ni äter eller gör? 

Pratade med sahlgrenska idag och dom ska boka in ett samtal med läkaren så vi kan planera för sista ivf försöket... 
    är så rädd för detta sista försöket för i nu läget har vi inte pengar till att betala för privat ivf heller och vill ju inget annat än att få den där lilla miraklet.. 

Känner mig så arg på alla som bara kan få hur många barn som helst, eller inte arg mer besviken varför kan inte alla vi som verkligen kämpar också få de så lätt liksom..  Nej Känner sig rätt tom just nu och att behöva gå igenom sprutor, äggplock och allt vad det innebär igen ser jag inte framemot, mitt andra äggplock gjorde så otroligt ont mot vad det första gjorde... 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023