Mathilda88 skrev 2023-07-21 18:27:49 följande:
Hej! Hoppas det är okej att hoppa in här 🤗 Vilket härligt gäng ni är när man sitter och läser igenom tråden! Och fy fan va starka ni är! Kämpat i 10 år, 6 äggplock, flertalet missfall etc 🥺🙏❤️.
Själv hittade jag kärleken sent, för 2 år sen. Aldrig varit gravid men har heller aldrig försökt och inget förhållande förrän jag träffade honom när jag var 33 år. Nu har vi precis fyllt 35 resp 46 år. På utredningen i vintras hade han få men bra spermier. Genomförde vår första IVF i maj som gav 17 ägg varav 6 tomma äggskal, 3 omogna och 8 mogna. Av de blev 4 fertiliserade. Alla slutade dela sig på dag 3 😭. Framkom då att mina ägg var helkassa, beskrevs som granulerade (typ gryniga). Blev dessutom lätt överstimulerad ovanpå allt. Fått ordinerat Menopur istället för Gonal-F till nästa gång.
Är så imponerad över er som genomgår behandling efter behandling - själv har jag sådan ångest inför nästa omgång pga att jag hade sådana buksmärtor förra gången from två timmar efter första sprutan. Normalt sett rider och tävlar jag, gymmar, promenerar med hunden etc så är väldigt aktiv, men kunde inget göra i fyra veckor pga smärtor och illamående. Inte heller jobba klarade jag av. Våndas redan för att ge sig in i det igen 🥺!
Läkaren sa att ?ibland hittar vi ngt bra ägg? (RMC Malmö ). Planen jag själv har i huvudet är att genomlida dessa tre landstingsförsök och sen blir det äggdonation? Sambon har tre missfall med exet och spermadonatorn har redan diskuterats tidigare ifall att det skulle behövas, men det var innan vi upptäckte mina kassa ägg.
En misstanke om varför äggen är så kassa är att jag gick i väggen för 4,5 år sedan, antidepressiva slog ut min melatonin fram till i februari, så har med all den oxidation stressen varit utan kroppens starkaste antioxidant i 3,5 år.
Sen stort grattis till er alla som fått positivt!!! 😍❤️😍❤️ Helt fantastiskt!!
Välkommen till oss ❤️
och vilken kämpe du/ ni är ❤️
min ivf läkare att sa att efter några omgångar så ? boostar / väcker ? man äggledarna så äggen blir av bättre kvalit sa han.
det visade sig stämma eftersom jag blev gravid på fjärde ivf försöket, jag är 42 år så hade inte heller direkt oddsen på rätt sida?
så från att från första ivf försöket inte fått tillbaka något alls till att lyckas på 4: e försöket 😊
så även om din kropp varit trött och du fått mediciner som gett dig dåliga ägg så går det att boosta, iaf vad jag förstod.
jag fick både Menopur och Gonal f så körde 2 sprutor varje kväll, sedan fyremadelen i ca 1,5 vecka så var ganska öm, men det har gått bra.
mådde dock också illa av behandlingen, men som tur var kunde jag jobba hemifrån 😊
stort lycka till till er ❤️