• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Noelani
    Orkidé8181 skrev 2023-07-24 22:49:10 följande:
    Jag har tagit cyklogest nu sedan ET 1/6 och får fortfarande lite molande värk precis när jag tagit.

men hoppas verkligen att din molande värk beror på något helt annat 🥰

de ggr jag inte blivit gravid har jag fått bruna flygningar eller mens innan testdag som alltid varit 14 dgr efter ET.

har du inte tjuvstartat än? 😊
    Jodå igår haha.. men såklart negativt. Var bara RD9 då.

Jag känner inte av något direkt efter jag tagit cyklo. Mer ett par gånger då och då under dagen men det har börjat bli färre gånger per dygn.

Jag borde få mens mellan ons-lör så nu är det bara till att se vad som kommer först..  känner mig ändå overkligt lugn och känns tom okej att det blir ett minus.. Skumt hehe
  • Orkidé8181
    Noelani skrev 2023-07-24 23:04:21 följande:

Jag känner inte av något direkt efter jag tagit cyklo. Mer ett par gånger då och då under dagen men det har börjat bli färre gånger per dygn.

Jag borde få mens mellan ons-lör så nu är det bara till att se vad som kommer först..  känner mig ändå overkligt lugn och känns tom okej att det blir ett minus.. Skumt hehe
    Men, det finns fortfarande hopp❤️

kände exakt så som du beskriver? kände mig liksom likgiltig nu sist och hade inte förväntat mig något och såg faktiskt fram emot paus, sommar och semester?

vilket också gjorde att jag inte testade förren RD 11, gick emot allt jag hade tänkt 😂
    inte tjuvstarta ensam hemma OM OM OM det skulle var positivt?
    så det sprack ju 😂

jag håller fortsatt tummarna för sig och att din molande värk beror på något annat? den verkar ju inte komma direkt när du tagit cyklogesten så som den gör på mig?
  • Orkidé8181

jag kopierar ner listan igen, känns som inte alla är med på den 😊

Vårt fina gäng 🥚❤️

Noelani:
    39 år, Första barnet, IVF2,  ET1, TD 28 juli

Quincey: 
    33 år, Första barnet, paus i väntan på IVF3, ET 1

Orkidé8181:
    42 år, Tredje barnet, IVF4, ICSI,  ET3 + FET2, Gravid vecka 11 ( BF 19/2-24 ) 👶

Sola13:
    31 år, Första barnet, IVF3, ET3, TD 22 juli, Gravid 👶

Vito87:
    36 år. Andra barnet, paus inför IVF/ICSI (med PGT) nr 3. Blev en FET på första försöket som inte tog sig. 

Gvk:
    42 år, ensamstående som försöker bli gravid.
    IVF5, ET2, testdag 31/7

Humlaan:
    31 år, PCOS IVF 2, gravid vecka 7, överstimulerad, mitt första Vul vecka 6+0 och såg ett litet hjärta slå 🙏🏻 nästa blir vecka 9 :) 👶

Femling: 
    35 år. Första barnet, IVF1, FET1 (ingen ET), gravid vecka 8 (ej UL gjort än) 👶

Sandralinnea123:
    25 år, Första barnet, IVF2, ET1

Ms MR:
    38 år, första graviditet, IVF 1 / ICSI, ET1. Gravid vecka 8 (ej UL gjort  än) 👶
    Mathilda88:
    35 år, IVF 1, ingen ET, paus i väntan på IVF2

SK85:
    Lägg gärna till dig själv :)

Kopiera och uppdatera om du har någon ny info att dela eller om du som ny vill lägga till dig själv 🙏🏻

• Lunaymar
    Noelani skrev 2023-07-24 21:46:06 följande:
    Tror inte det, mina krampar började typ dagen efter återföring och har blivit mer sällan under dygnet sista dagarna.. 

Har 4 dagar kvar tills TD.. Är ganska säker på att det inte tagit sig för känner ingenting alls...men känns ändå okej på något sätt. Lite trött bara att pendla fram och tillbaka till Köpenhamn 2-3 gånger i veckan haha...
    Lunaymar skrev 2023-07-24 20:37:26 följande:

Tusen tack!!
    ser att du också tar cyclogest! Vilken vecka är du i nu? Vad har du för symptom/biverkningar? 

ja, jag fortsätter med behandlingen. Känns skönt att höra att det inte kan skada. Jag tar två vagiatorer/dag. gör du också det?

Eller hur! Om vi hade blivit tagna på allvar, hade jag inte behövt gå igenom ivf-karusellen. Men men. Skönt att ni har en så bra läkare. Bi går via privat nu och då känns det som att de är mer flexibla, haha.

Ja jag tar och cyclogest men är inte gravid :) 

Biverkningar jag haft/ har, har varit främst kramp i livmodern och uppsvullen men nu när jag läste igen på bipacksedel så inser jag att jag också haft en del svallningar och frossa.. men inget som varit jättejobbigt. Ja, jag tar också 2 st :) Tror det är de vanligaste...

Har du själv några biverkningar?

Ahaa, du väntar på TD. Håller tummarna för dig!! 
    uppsvullen mage, gaser, frossa på kvällar (men det hade jag vid förra graviditeten också, och utan progesteron då). lite Huvudvärk de senaste 10 dagarna också. Men ingen ångest som jag fick med Lutinus, det var hemskt. Sedan har jag ont i mina knä och nu läste jag att ledbesvär kan vara en biverkning. Kul. 

Annars är jag illamående, känslig för lukter och har molvärk lite då och då. Och detta är ju något nytt, alltså inget jag hade i början. Så jag vet inte om det är nya biverkningar av cyclogest eller vad det nu är. 

jag hoppas verkligen att det går bra för dig! 

• Sola13
    Noelani skrev 2023-07-24 23:04:21 följande:

Jag kände likadant efter min första insättning, man vet att man skulle ha stor tur om det tar sig redan första, för de föredra krävs det ju flera insättningar innan plusset! Men samtidigt var det så spännande och roligt att man faktiskt kommit ett steg längre i processen, man hade faktiskt ett embryo att sätta in, och det i sig är en vinst jämfört med tidigare ❤️ nu, denna gången, tredje insättningen var jag betydligt mer otålig och orolig! Men det känns som när man flippar ett mynt, det kan bli klöve flera gånger på rad men förr eller senare måste det fan bli krona 👑❤️ Så tycker du har helt rätt inställning, det är ok om det inte tog sig denna gången och ni har lärt er och kommit ett steg närmare målet denna omgången. MEN det är verkligen inte kört än, tre dagar till testdag! Håller tummarna ❤️
  • Humlaaan
    Lunaymar skrev 2023-07-24 20:30:19 följande:
    Aha ok! Tar du lutinus eller cyclogest? Jag tar cyclogest och upplever att min kropp accepterar det mycket bättrw än lutinus. Med Lutinus hade jag alla möjliga biverkningar

oh vad skönt att höra!! Vilken vecka är du i nu och bad har du för symptom? Har du hunnit göra VUL?
    Tar Lutinus, 3 ggr om dagen och har haft symptom sedan RD 6.
    molvärk, ont i brösten, lätt huvudvärk och sedan vecka 7 illamående som kommer och går. Jag går in i vecka 9 imorgon och hade mitt första Vul vecka 6+0 och då såg de ett litet hjärta slå. :)
  • Noelani
    Humlaaan skrev 2023-07-25 12:01:26 följande:
    Tar Lutinus, 3 ggr om dagen och har haft symptom sedan RD 6.
    molvärk, ont i brösten, lätt huvudvärk och sedan vecka 7 illamående som kommer och går. Jag går in i vecka 9 imorgon och hade mitt första Vul vecka 6+0 och då såg de ett litet hjärta slå. :)
    Vadå är huvudvärk ett tidigt graviditettecken? 

Jag fick sån himla huvudvärk igår. Brukar oftast försvinna när man sover ju men den var kvar i morse och vägrar ge med sig... vågar inte ta någon tablett heller såklart..  

Kan ha spänningshuvudvärk ibland men brukar sällan komma när jag har semester och varit ledig nu i 5 veckor och verkligen stressat 0% så känns lite otypiskt för mig.. samtidigt tror jag verkligen inte jag är gravid 😅

?------

Gvk,
    Hur går det för dig? Saknar dig ❤️
  • Whenyouneedit

Hej!

Ny här, men har följt gruppen och under några dagar tagit mig igenom 106 sidors läsning. Är så imponerad av detta gäng ❤️

Hoppar in i nedan:

Vårt fina gäng 🥚❤️

Noelani:

Quincey: 

Orkidé8181:

Sola13:

Vito87:
    36 år. Andra barnet, paus inför IVF/ICSI (med PGT) nr 3. Blev en FET på första försöket som inte tog sig. 

Gvk:
    IVF5, ET2, testdag 31/7

Humlaan:
    31 år, PCOS IVF 2, gravid vecka 7, överstimulerad, mitt första Vul vecka 6+0 och såg ett litet hjärta slå 🙏🏻 nästa blir vecka 9 :) 👶

Femling: 

Sandralinnea123:

Ms MR:
    Mathilda88:

SK85:

Whenyouneedit:
    32 år, Första barnet, IVF 1 hösten 2023.

Kopiera och uppdatera om du har någon ny info att dela eller om du som ny vill lägga till dig själv 🙏🏻

• Noelani
    Whenyouneedit skrev 2023-07-25 17:14:22 följande:

Hej!

Ny här, men har följt gruppen och under några dagar tagit mig igenom 106 sidors läsning. Är så imponerad av detta gäng ❤️

Hoppar in i nedan:

Vårt fina gäng 🥚❤️

Noelani:

Quincey: 

Orkidé8181:

Sola13:

Vito87:

Gvk:
    IVF5, ET2, testdag 31/7

Humlaan:

Femling: 

Sandralinnea123:

Ms MR:
    Mathilda88:

SK85:

Whenyouneedit:
    32 år, Första barnet, IVF 1 hösten 2023.

Varmt välkommen!! ❤️🥰
    Så spännande att du snart skall få starta resan som kommer göra dig till mamma 👶

Här inne ska vi ALLA lyckas 🙌🙌
  • Whenyouneedit

Åh, tack för det varma välkomnadet ❤️ Det är en otroligt känslomässig resa detta - och wow, vilket stöd redan där!

Lite kort bakgrund. Jag och min man har försökt sedan juni -22. Gått igenom fertilitetsutredning som visade ingen  passage i någon av äggledarna, samt gränsvärde på mortilitet på spermier. Pga att jag har diabetes typ ett har vi inget fritt vårdval utan endast godkänd remiss på KI Huddinge. IVF alt ICSI bör ske oktober - november om allt går som önskat.

Tack till alla som delar såväl känslor, som steg i processen, frågor och tankar. Så viktigt att känna gemenskapen som man får i denna grupp. Mina två bästa vänner som började försöka efter mig är båda gravida, beräknade juli och december, så just nu är det tufft att få stöd runt omkring då jag inte vill älta mina känslor i deras  lycka. Så känslan har varit ganska ensam det senaste, så denna grupp känns superfin ❤️

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023