• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Orkidé8181

jag kopierade ner listan igen, känns inte som alla är med? eller är jag helt snurrig nu?

Vårt fina gäng 
    🥚❤️

Noelani,
    39 år, Första barnet, IVF2,  ET1, TD 28 juli

Quincey,
    33 år, Första barnet, paus i väntan på IVF3, ET 1

Orkidé8181,
    42 år, Tredje barnet, IVF4, ET3 + FET2, Gravid vecka 9 
    👶

Sola13,
    31 år, Första barnet, IVF3, ET3, TD 22 juli

Vito87
    36 år. Andra barnet, paus inför IVF/ICSI (med PGT) nr 3. Blev en FET på första försöket som inte tog sig. 

Gvk:
    42 år, ensamstående som försöker bli gravid.
    5:e äggplocket, ÅF 18/7 IVF /ICSI+ hatching.
    Gjort en ÅF i juni av 2st, 3dagars som ej tog sig. Taggad för rond 2.

• Gvk

Det är så förvirrande att klinikerna gör olika med progesteronet men jag har börjat med det nu iaf. Ska ta det 3ggr om dagen.

De ringde från kliniken nu och 10gg är fertiliserade så jag är nöjd. 😊

Orkidé8181: Nej, de är ju fruktansvärda de där tabletterna som att ha tapetklister i trosorna 😂

Ja kroppen är fantastisk! Nu ska den bara vara ännu mer fantastisk och se till att bli gravid också. 

Oj! Du mår så pass illa alltså. Vi får hoppas det släpper snart då. Några cravings ännu då?

Sola13: Nej, det kan vara bra att fortsätta med de där tabletterna även om de inte är så roliga. 

• Sk85

Hej på er kämpar!

Jag har en fråga om ni andra har fått likadant.

I fredags skulle jag ta gravtes, var sjukt taggad då mensen var försenad en vecka 😃😃😃
    Men så visade det på negativt och jag fick lära mig att progresteronet kan tydligen skjuta på mensen väääldigt många dagar (enligt mig då det kändes så bra när den var borta i så många dagar). 

Slutade med cyclogest och två dagar senare kom mensen 😭😭😭

Men nu till mitt problem, har sån sjuk j*vla mensvärk, har inte haft sån här värk på säkert 20 år 😅😅
    Någon mer som fått så? 

• Orkidé8181
    Gvk skrev 2023-07-17 10:42:42 följande:

Det är så förvirrande att klinikerna gör olika med progesteronet men jag har börjat med det nu iaf. Ska ta det 3ggr om dagen.

De ringde från kliniken nu och 10gg är fertiliserade så jag är nöjd. 😊

Orkidé8181: Nej, de är ju fruktansvärda de där tabletterna som att ha tapetklister i trosorna 😂

Ja kroppen är fantastisk! Nu ska den bara vara ännu mer fantastisk och se till att bli gravid också. 

Oj! Du mår så pass illa alltså. Vi får hoppas det släpper snart då. Några cravings ännu då?

Sola13: Nej, det kan vara bra att fortsätta med de där tabletterna även om de inte är så roliga. 

Min första ivf vända fick jag lutinus, den skulle man ta 3 ggr/ dag, bad om att få byta? tyckte den var jätte jobbig :/
    men det blev ingen ET då iallafall så behövde ändå inte stå ut så länge med den :)

ja det är hemskt detta illamående, idag verkar dock vara en mellandag, men är så trött så jag knappt orkar hålla ögonen öppna istället? alltid något ..: hahaha

nja jag vet inte, blir galet sugen på kinamat emellanåt, hahaha men finns ju typ bara thai överallt? men tror det är saltet jag liksom suktar efter, för är sugen på typ salt lake och fräscha saker?

men det är ändå rätt lugnt?
    äter ganska mycket frukt, är det som funkar på illamåendet, eller funkar? det dämpar Glad
  • Quincey

Hej Sk85!

Tråkigt att höra, fick också mens 2 dagar efter att jag slutat med Lutinus. Hade extremt ont i magen den kvällen och kunde inte sova (var på restaurang innan och hittade en bit plast i min mat så antog att jag ätit något konstig?). Hade dock bara extremt ont första dagen om jag minns rätt. Hoppas det går över för dig!

• Humlaaan

Noelani
    39 år, Första barnet, IVF2,  ET1, TD 28 juli

Quincey
    33 år, Första barnet, paus i väntan på IVF3, ET 1

Orkidé8181,
    42 år, Tredje barnet, IVF4, ET3 + FET2, Gravid vecka 9 
    👶

Sola13
    31 år, Första barnet, IVF3, ET3, TD 22 juli

Vito87
    36 år. Andra barnet, paus inför IVF/ICSI (med PGT) nr 3. Blev en FET på första försöket som inte tog sig. 

Gvk:
    42 år, ensamstående som försöker bli gravid.
    5:e äggplocket, ÅF 18/7 IVF /ICSI+ hatching.
    Gjort en ÅF i juni av 2st, 3dagars som ej tog sig. Taggad för rond 2.

Humlaan:
    31 år, PCOS IVF 2, gravid vecka 7, överstimulerad, mitt första Vul vecka 6+0 och såg ett litet hjärta slå 🙏🏻 nästa blir vecka 9 :) 

• Sola13

Kunde inte hålla mig och testade tidigt idag (beräknad mens imorgon och TD på lördag), och det var positivt!!! 😭😭😭 har aldrig testat positivt under alla åren vi försökt. Är livrädd att det ska avstanna, men också så lycklig just nu ❤️❤️ 

• Femling
    Sola13 skrev 2023-07-18 10:43:59 följande:

Kunde inte hålla mig och testade tidigt idag (beräknad mens imorgon och TD på lördag), och det var positivt!!! 😭😭😭 har aldrig testat positivt under alla åren vi försökt. Är livrädd att det ska avstanna, men också så lycklig just nu ❤️❤️ 

Stort grattis!! Vi håller alla tummar att det ska gå vägen 👏👏👏
  • Orkidé8181

Wow!!
    stort grattis HjärtaHjärtaHjärta
  • Humlaaan

STORT grattis! Vad roligt :) Man får försöka njuta i stunden :)
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023