Noelani skrev 2023-07-15 12:45:10 följande:
Jag kände likadant som du Gvk kvällen innan plocket. Var helt uppgiven och tom. Skönt att du är gladare idag och fått ut så många ägg!! Vem gjorde plocket och mår du bra ?
Maila kliniken bara om din journal så får du den direkt. De har jag gjort! Däremot verkar dem inte kategorisera så mkt mer än mogna ägg och typ celler per dag men kanske kategoriserar mer med blaston.
Jag frågade nu konkret om kvaliten på äggen men de såg mest förvånad ut över frågan. De sa att de ser bra ut och ägget de satte in hade medium kvalitet. Känns dock som andra får veta mkt mer ?
Jag läste en superintressant forskning som visade på att mängden utplockade ägg per ålder hade stor relevans för levande födelse. För mig som är 39 år var det mest optimala 5-9 ägg och för dig som är 42 var det 10-15. Så jäklar vad rätt vi ligger där 😅 Livmoderslemhinnan skulle vara mellan 9-13 också.
Orkidé8181, då var det ruvardag 1 här då 😄 Så himla märklig känsla att vara så nära en graviditet. Hur mår du idag? Fortfarande tungt illamående ? Har du fått något mot det från din läkare?
Quincey,
Så man bedömer aldrig kvaliten på dag 2 embryon? Då missförstod jag nog någon som skrev det innan... Har du fått någon hjälp mot illamåendet?
Vad härligt!!!
har du fått något progesteron du ska ta medan du ruvar?
mina tummar kommer vara blåa innan din ruvartid är slut ? hahaha
så du får gärna tjuvtesta, hahaha!
jag plussade på ruvardag 11? det var ty då jag brukade få mens eller början till mens
ja jag har fått Lergigan comp som jag hämtat ut, men är så skeptisk till allt man proppat i sig senaste tiden
äter Niferex nu då jag behöver få upp mitt blodvärde lite å såklart folsyra?
å tar fortfarande cyklogest, så har Lergigan även om det krisar?