• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Noelani
    Orkidé8181 skrev 2023-07-11 19:41:58 följande:

Nej mina 2 jag har är spontana/ vanlig graviditet :) 

men wow vilken jäkla prestation !!! 
    hur mådde kroppen? 
    tänker det är väldigt många kilon på kort tid? 

vilken jäkla otur att du och din man ? gick om varann ?, man blir väldigt medveten om hur mycket som ska klaffa/ funka när man gör en ivf, när jag blev gravid med mina 2 så var jag ju ? bara ? gravid å allt rullade på? nu är man ju verkligen med från start? 

stort lycka till på äggplocket imorgon, visst är det imorgon? 

Kroppen har tagit det ändå ganska bra. Jag har fortfarande en del kvar men mår väldigt bra - iaf jämfört med förr. Mindre smärtor osv
    Det jobbigaste har nog även här varit det mentala. Det var nog först för 5 kg sen som jag insåg hur förändrad jag både ser ut och är... Trots att kilona rasade så hängde huvudet liksom inte med.

Ja äggplock imorgon bitti. Känner mig rätt avstängd på något konstigt sätt dock. Är lite deppig just ikväll och tror det aldrig kommer fungera osv... 

Tack för lyckönskningar ❤️
  • Orkidé8181
    Noelani skrev 2023-07-11 20:10:03 följande:
    Kroppen har tagit det ändå ganska bra. Jag har fortfarande en del kvar men mår väldigt bra - iaf jämfört med förr. Mindre smärtor osv
    Det jobbigaste har nog även här varit det mentala. Det var nog först för 5 kg sen som jag insåg hur förändrad jag både ser ut och är... Trots att kilona rasade så hängde huvudet liksom inte med.

Ja äggplock imorgon bitti. Känner mig rätt avstängd på något konstigt sätt dock. Är lite deppig just ikväll och tror det aldrig kommer fungera osv... 

Tack för lyckönskningar ❤️
    Förstår Hjärta

jag var också super nere inför varje äggplock, däremot inför varje återföring kände jag lite hopp?
    förytom nu sista gången, då kände jag bra : varför utsätter jag minnkropp för det här?!?! det kommer ändå inte bli något osv

så hade det inte gått denna gång då hade jag nog bara gjort de 2 sista försöken helt likgiltig om jag ska vara ärlig? men ja, det är väl det som är den känslomässiga ivf bergochdalbanan :/

du får uppdatera imorgon när du orkarHjärta
  • Gvk

Noelani: Tänkt på dig idag!💛🌼
    Hur har det bara gått för dig idag? Hoppas det blev ett riktigt bra resultat.

Blir berörd av din kamp när jag läser vad du skriver.
    Vilken krigare!

Hoppas Annette gjorde ett bra plock idag🙏🏻

Suttit på Gynakuten i Göteborg och försökt få hjälp att scanna idag. Min gynläkare där som undersökte mig berättade om hennes vänner som försökt få barn och hade gjort 42! IVF:er! Det blev ett barn på nr 37! 
    Så till alla er som kämpar! Ge inte upp!
    Körde en liten fuling precis som du föreslog Noelani. Vad ska man annars göra liksom. 

Orkidé8181: Ja snälla kom med alla dina erfarenheter och råd. Ser fram emot dem. Stort lucka till med din graviditet!🌺👶🏼

• Noelani

Jag fick Svend!!! 🎉🙏🥂❤️
    Vilken lycka - sådan fantastisk man och skicklig läkare. 

Medan jag trodde att han bara hade lagt lokalbedövning så hade han redan plockat ut alla och han skämtade så gott hela tiden så både jag och mannen kände oss så trygga och skrattade genom allt. Och Nette var med också, så skönt 🥰

Vi fick ut 5 st ägg och Svend sa att de alla såg bra ut. Tänker att han inte verkar vara den som säger för att bara säga något positivt... Känner mig nöjd ändå med 5, insåg att Gonal-F 225 iu faktiskt inte är så hög dos ändå så det finns mkt kvar att höja om vi skulle behöva. Köpte 3 pack idag så det känns också skönt att kunna släppa det ekonomiska för en stund. 

Gvk,
    Bra att du gjorde så! Hur såg det ut för dig? 

Jäklar vilken story! 37 st får man ju hoppas att man slipper men det säger en hel del.. alltså att det kan misslyckas 36 gånger och ändå lyckas nästa.. Det ger sånt hopp! Hopp om en väldigt fattig framtid men ändå hopp 😅

Orkidé8181,
    Tack för peppen, läste det igår och det var så skönt att känna att man inte är ensam. Känns bättre idag och nu får man ju bara hoppas att någon av dessa 5 blir en återföring på fredag 🙏

• Orkidé8181
    Gvk skrev 2023-07-12 12:43:34 följande:

Vilken krigare!

Suttit på Gynakuten i Göteborg och försökt få hjälp att scanna idag. Min gynläkare där som undersökte mig berättade om hennes vänner som försökt få barn och hade gjort 42! IVF:er! Det blev ett barn på nr 37! 
    Körde en liten fuling precis som du föreslog Noelani. Vad ska man annars göra liksom. 

Orkidé8181: Ja snälla kom med alla dina erfarenheter och råd. Ser fram emot dem. Stort lucka till med din graviditet!🌺👶🏼

Ja jäklar ville story!
    42 st?!?! Måste ha ett psyke av stål för att klara av det!

jag har nog inte hängt med, men varför har du varit på gynakuten? Förlåt, har som sagt inte varit så aktiv här utan mest läst, men inser att man sitter på info som är guld värd för de som är mitt i karusellen :)
    så tänkte medan jag har allt färskt så ska jag absolut dela med mig av de fader jag ( fortfarande ) går igenom :)

• Orkidé8181
    Orkidé8181 skrev 2023-07-12 13:50:16 följande:

Ja jäklar ville story!
    42 st?!?! Måste ha ett psyke av stål för att klara av det!

jag har nog inte hängt med, men varför har du varit på gynakuten? Förlåt, har som sagt inte varit så aktiv här utan mest läst, men inser att man sitter på info som är guld värd för de som är mitt i karusellen :)
    så tänkte medan jag har allt färskt så ska jag absolut dela med mig av de fader jag ( fortfarande ) går igenom :)

Faser skulle det såklart stå :)
  • Orkidé8181
    Noelani skrev 2023-07-12 13:16:35 följande:

Jag fick Svend!!! 🎉🙏🥂❤️
    Vilken lycka - sådan fantastisk man och skicklig läkare. 

Medan jag trodde att han bara hade lagt lokalbedövning så hade han redan plockat ut alla och han skämtade så gott hela tiden så både jag och mannen kände oss så trygga och skrattade genom allt. Och Nette var med också, så skönt 🥰

Vi fick ut 5 st ägg och Svend sa att de alla såg bra ut. Tänker att han inte verkar vara den som säger för att bara säga något positivt... Känner mig nöjd ändå med 5, insåg att Gonal-F 225 iu faktiskt inte är så hög dos ändå så det finns mkt kvar att höja om vi skulle behöva. Köpte 3 pack idag så det känns också skönt att kunna släppa det ekonomiska för en stund. 

Gvk,
    Bra att du gjorde så! Hur såg det ut för dig? 

Jäklar vilken story! 37 st får man ju hoppas att man slipper men det säger en hel del.. alltså att det kan misslyckas 36 gånger och ändå lyckas nästa.. Det ger sånt hopp! Hopp om en väldigt fattig framtid men ändå hopp 😅

Orkidé8181,
    Tack för peppen, läste det igår och det var så skönt att känna att man inte är ensam. Känns bättre idag och nu får man ju bara hoppas att någon av dessa 5 blir en återföring på fredag 🙏

Vad skönt att ha ÄP gjort och att det gick så bra som det gick :)
    håller tummarna för fredag nu!

Är det en eller två ni får tillbaka? 
  • Orkidé8181
    Gvk skrev 2023-07-12 12:43:34 följande:

Vilken krigare!

Och tack Hjärta

mår så satans illa bara? men går väl över hoppas jag?
    har fått tid för KUB test nu iallafall, så dags att bli nervös igen då? det är inte precis lugn och ro bara för man plussat? hahaha
  • Sola13

Hej! Hoppar in i tråden eftersom jag är på ruvardag 2 (med en 5 dagars) och redan börjar tappa det Haha. Denna väntan alltså! Det är efter vårt tredje äggplock och vi fick en till frysen. Vi går i Malmö. Är det fler som ruvar otåligt? XD

• Noelani
    Sola13 skrev 2023-07-12 14:08:47 följande:

Hej! Hoppar in i tråden eftersom jag är på ruvardag 2 (med en 5 dagars) och redan börjar tappa det Haha. Denna väntan alltså! Det är efter vårt tredje äggplock och vi fick en till frysen. Vi går i Malmö. Är det fler som ruvar otåligt? XD

Välkommen hit! ❤️

Ja väntan är hela tiden värst...  Vad skönt att ni fick en till frysen också. Har ni fått det innan också? Håller tummarna för att ni lyckas denna gång 🙏 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023