Noelani skrev 2023-07-10 20:25:13 följande:
Ja precis, andra försöket men kanske första "riktiga" eftersom första försöket var så låg stimulering. En timme kvar nu tills jag tar sista sprutan (ovitrelle) för denna omgång och förhoppningsvis för alltid :D
Ja du har så rätt, jag känner så mycket stöd och hopp från trådarna på familjeliv. Även om det är mkt ältande man håller på med och känns som man griper efter halmstrån så är det också det ända man har. Ena stunden är jag så säker på att vi kommer lyckas nu för att nästa tänka att det aldrig kommer ske.
Så fint av dig att vilja svara på frågor och finnas här för oss andra som inte lyckats ännu. Verkligen tacksamt!
Hur lång tid tog det för er att göra alla era försök? Fick ni vänta ibland en månad i mellan osv?
Stor kram till dig <3
Ja precis, det blir mycket ältande, även om jag bollat med ett fåtal vänner så tror jag det är svårt att sätta sig in i alla stegen som IVF innebär, man kastas mellan hopp och förtvivlan, ändå gör man det igen liksom?
vad gäller tiden vi hållit på med IVF? vi började faktiskt runt påsk förra året ( 2022 ) kommer ihåg att vi var inne första gången på självaste påskafton och räknade hur många äggblåsor som vuxit.
Eftersom vi inte fick tillbaka något efter första omgången där runt påsk så kunde vi köra en omgång till direkt efteråt så vi körde 2 omgångar våren 2022, sedan uppehåll under sommaren.
Sedan körde vi 1 omgång under hösten 2022 som resulterade i 9 ägg, 2 tillbaka och 2 till frys.
så nu våren 2023 gjorde vi 2 FET i ostimulerad cykel som misslyckades.
köpte ett 3 pack och det tog sig på första försöket nu, så egentligen har vi 2 omgångar kvar? men vi kommer inte använda dem? jag kommer ju vara 43 när bebis föds ( om allt går som det ska ) känns som jag är lite för gammal sedan?
åh vad spännande, håller alla tummar och tår nu för er, sista ovitrelle sprutan jag tog mådde jag jätte illa av :/
men släppte som tur var till själva äggplocket sedan :)