Noelani skrev 2023-07-13 14:42:43 följande:
Tror du? Känns så extremt ovisst nu..
Jag trodde första delningen skedde första 24 h men pratade med embryologen nu som sa att de 3 inte kommer dela sig förrän senare idag/ ikväll... och alla som överlever första dygnet delar sig väl inte heller utan kan dö? Finns de någon statistik på hur många som klarar sig efter 24h ?
Ja är de 3 st som delar sig så borde iallafall något/ några fortsätta :)
jag har faktiskt inte jagat så mycket statistik, det är så många faktorer bakom siffrorna som man inte vet om?
ibland har jag tänkt : hur många över 40 är det som egentligen försöker få barn?
ok att de tar fram statistiken på de som faktiskt är över 40 och försöker få barn och gör ivf?
samtidigt är det ju betydligt fler som är 30 och förlöser få barn/ gör ivf så de siffrorna borde stämma bättre?
enligt statistik borde inte vi lyckats, samtidigt löser man om de som faktiskt gör det ( inkl mig själv ) så även om jag ramlat över några statistik siffror ibland så är det ingen rolig läsning?
de frågor jag/ vi har haft har vi frågat vår ivf läkare utifrån just våran situation... det har kanske varit ett sätt för mig att skydda mig själv från allt man kan googla fram också ?
man velat som sagt fram å tillbaka kastas mellan hopp och förtvivlan, det är så lätt att bli påverkad av något man trillar över på nätet? men ja jag har såklart också googlat? men försökt hålla ner på det när jag känt mig stressad eller orolig?