• Anonym (Noway)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

• Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • EnAnonumius
    Anonym (Erfaren man) skrev 2023-03-13 09:48:24 följande:

Jag blev pappa när jag var 20 år. Självklart var det inte planerat. Jag kände förvisso mamman, men hade väl inte tänkt leva med henne. Nu blev hon gravid och jag tog mitt ansvar. Vi flyttade ihop och jag gjorde mitt bästa för att stötta henne under graviditeten. Barnet föddes och var alldeles underbart. Jag fick lägga mina studieplaner åt sidan och bli familjeförsörjare. Barnet fick ett syskon och jag kunde studera, även om det blev en heeelt annan inriktning och yrkesbana än jag tänkt. Detta är länge sen nu. Jag och barnens mamma är skilda sedan länge. Vi gick skilda vägar när barnen var vuxna. Men det är en annan historia. Jag är omgift sen 10 år och lever ett privilegierat liv som nybliven pensionär. Jag har arbetat i olika chefspositioner och haft fantastiskt bra jobb med ganska hög lön. När jag ser tillbaka på mitt liv är jag mycket glad och tacksam för att jag gjorde de val jag gjorde. 
    Så TS! Lyssna nu på en man med livserfarenhet.
    För det första: Du kommer utveckla väldigt starka känslor för ditt barn, bara du tillåter dig själv att göra det.
    För det andra: Du kommer hinna med ditt eget liv och din karriär ändå. Barnet är litet bara en kort tid av ditt yrkesliv. Ta vara på den tiden! Men ni kommer ha en relation resten av ditt liv. Se till att den får en bra start.
    För det tredje: Du har nu ett ansvar. Ta det ansvaret. Det kommer göra dig till en mognare och bättre person i alla andra avseenden också. Jag påstår att i mitt fall ledde det till en betydligt bättre karriär än om jag smitit undan där för en massa år sedan. Det betyder naturligtvis inte att du måste bli en livspartner till barnets mamma. Tiderna är annorlunda nu än när jag var i din situation. 

Man blir alldeles varm i ♥️-at när man läser din historia.

Hoppas att du får en underbar tid nu som pensionär..  😊

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-03-13 09:49:57 följande:
    Suckar.

Nej "vi vet" inte vad TS har sagt till mamman..
    ALLA andra  i denna tråden, UTOM DU (FKL) håller sig till topic ändå och klara av det gallat.

Så du får inget för, för dina patetiska förklaring här till varför du skall fortsätta med din respektlösa OT skit med absurda fiktiva scenarier om TS och han situation..

Hur jävla svårt är det för dig att begripas vikten av att hålla Topic?

Varför fortsätter du att vara en respektlös skitstövel mot TS?
    Tiderna har förändras, det ser inte likadant ut som "erfaren man" berättar.

Idag är det många mammor som skaffar barn utan pappa, tror det är lika många som samkönade som skaffar barn.
    Det är med andra ord många, dessa barn visar inga tecken på sämre liv, eller en annan uppväxt bara för att det är en ensam mor. eller samma kön på föräldrar.

Man vet om att man har en far, men får inte träffa far, men barnet kan veta om vem som är pappan när hen fyller 18 år. Det är inte ens säkert det blir en relation med donatorn.

Men det finns inget som pekar på att dessa barn ska må sämre eller få sämre förutsättningar i livet.
    På så sätt har samhället förändras, synen på en relation till en pappa har förändras, den är inte lika viktig, man kan hitta andra personer o knyta an till, som fyller samma funktion.
  • Anonym (Noway)

Till erfaren man, mitt fall inte aktuellt att flytta ihop vi var inte tillsammans känner inte varandra och jag känner mig inte alls mogen för att bli pappa och inte har det med några karriär planer att göra men nu är de som de är och är jag pappan kommer jag inte försöka smita undan att betala underhåll. Men blir ju jäkla svårt att vara en närvarande pappa till killen om jag skulle bli totalt motarbetad av mamman. Ska ringa familjenämnden igen och kolla läget. Hon jag snacka me tidigare sa att jag kommer få göra dna-test. Jag kommer inte alls försöka jävlas med mamman på nåt sätt. Är öppen för att prata å samarbeta me hon. Ett bra tag efter hon kontakta mig och sa att jag var pappan ville jag helst bara förtränga hela situationen. Jag är fortfarande osäker på om jag är pappan men nu vill ja ändå veta oavsett.

• EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 09:36:05 följande:
    Många barn vill inte ha umgänge, barnet tycker jobbigt.

Sedan vet vi inte vad TS sagt till mamman när hon berätta hon var gravid, kanske ts var uppriktig att hon skulle göra abort, han berätta, han inte är redo att bli pappa, vilket framkommer rätt frekvent på på tråden.
    Kan vara en stor orsak mamman inte hör av sig, via uttalandet har hon inte heller någon skyldighet att ta kontakt igen.

Det är upp till TS.
    Som förälder till ett barn så har man skyldighet att tillgodose att barnet har umgänge med den andra föräldern. Det är en skyldighet man enligt lagen har som förälder. 

Och ja, absolut man kan skita i det. Man kan som förälder skita i att tillgodose barnets behov. Men då är man ingen bra förälder. 

Att som mamma motverka barnets umgänge med sin pappa är att vara en dårlig förälder. Oavsett vilka bakomliggande orsaker det finns. 

Ts är inte våldsam, narkoman eller är på annats sätt en olämplig förälder. Visst ts var inte speciellt förtjust över tanken att bli pappamsom ung och det är förståeligt da han är ung. Det var en chock för honom. En chock som nu har lagt sig och att faktiskt vill ta sitt ansvar om det visar sig art han är biologisk pappa. Och det är stort av ts. 

Dina inlägg är så innihelvete felaktiga så det börjar bli pinsamt. Dessutom drar du allt för stora växlar i alla dina inlägg. 

Ts har bett dig lägga av flera gånger. Varför kan inte vara förstå att dina inlägg är OT och ts eller någon annan inte är intresserad av att höra dina frabricerande lögner? 
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 10:29:58 följande:
    Som förälder till ett barn så har man skyldighet att tillgodose att barnet har umgänge med den andra föräldern. Det är en skyldighet man enligt lagen har som förälder. 

Och ja, absolut man kan skita i det. Man kan som förälder skita i att tillgodose barnets behov. Men då är man ingen bra förälder. 

Att som mamma motverka barnets umgänge med sin pappa är att vara en dårlig förälder. Oavsett vilka bakomliggande orsaker det finns. 

Ts är inte våldsam, narkoman eller är på annats sätt en olämplig förälder. Visst ts var inte speciellt förtjust över tanken att bli pappamsom ung och det är förståeligt da han är ung. Det var en chock för honom. En chock som nu har lagt sig och att faktiskt vill ta sitt ansvar om det visar sig art han är biologisk pappa. Och det är stort av ts. 

Dina inlägg är så innihelvete felaktiga så det börjar bli pinsamt. Dessutom drar du allt för stora växlar i alla dina inlägg. 

Ts har bett dig lägga av flera gånger. Varför kan inte vara förstå att dina inlägg är OT och ts eller någon annan inte är intresserad av att höra dina frabricerande lögner? 
    Tror du ändå har ledningen i hur många ggr ts sagt du ska sluta.

Har pappan sagt nej, det betyder nej, mamman har sedan ingen skyldighet att fortsätta jaga han.
    Det är upp till ts att visa motsatsen. Mamman är redan skriven som ensam vårdnads förälder.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 10:37:27 följande:
    Tror du ändå har ledningen i hur många ggr ts sagt du ska sluta.

Har pappan sagt nej, det betyder nej, mamman har sedan ingen skyldighet att fortsätta jaga han.
    Det är upp till ts att visa motsatsen. Mamman är redan skriven som ensam vårdnads förälder.
    Ledningen mellan oss är noll - femtioelva eftersom ts aldrig bett mig sluta. Dig har han bett flera gånger. 

Om mamman kommer fortsätta ha ensam vårdnad är inget du eller jag vet. 

Nu har ju inte ts nej. Han vill ha ett samarbete om han är pappan. 
  • DVQ
    Anonym (Noway) skrev 2022-12-30 21:50:16 följande:

Allrså det var inte oskyddat heller hon åt minipiller men blev magsjuk dagen efter så de skyddade inte. 

Ett engångsligg? Minipiller? Ge dig! Du har fan inte tagit något ansvar.

Hur kan du veta att en tjej du träffar tillfälligt inte är en slarver som glömmer att ta piller var och varannan dag? Eller som nu blev magsjuk? 

Du bryr dig uppenbart inte om risken för könssjukdomar men om du hade orkat sätta dig in i olika preventivmetoder för att slippa bli farsa hade du vetat att minipiller är relativt osäkra om man jämför med andra hormonpreventivmedel.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 10:44:23 följande:
    Ledningen mellan oss är noll - femtioelva eftersom ts aldrig bett mig sluta. Dig har han bett flera gånger. 

Om mamman kommer fortsätta ha ensam vårdnad är inget du eller jag vet. 

Nu har ju inte ts nej. Han vill ha ett samarbete om han är pappan. 
    Vi vet det finns hundratals trådar där förälder vill ha ensamvårdnad, skulle mamman vilja ge bort vårdnad o föräldradagar till någon hon inte känner och som är osäker på vilja bli pappa, ska man se det som en jackpott.

Genom att dom inte känner varandra och dna test ökar inte på chansen heller, snarare åt andra hållet.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 10:57:02 följande:
    Vi vet det finns hundratals trådar där förälder vill ha ensamvårdnad, skulle mamman vilja ge bort vårdnad o föräldradagar till någon hon inte känner och som är osäker på vilja bli pappa, ska man se det som en jackpott.

Genom att dom inte känner varandra och dna test ökar inte på chansen heller, snarare åt andra hållet.
    Hur andra agerar får stå för dem. Hur ts och mamman kommer att lösa det är något de ska komma fram till. Det är inget du någonsin kan förutse eller bestämma. 

Dna test är till för att svart på vitt få fram vem pappan är. Det mycket väl vara så att det såsmåningom är överens om gemensam vårdad och umgänge. Vi vet inte. 
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 11:01:44 följande:
    Hur andra agerar får stå för dem. Hur ts och mamman kommer att lösa det är något de ska komma fram till. Det är inget du någonsin kan förutse eller bestämma. 

Dna test är till för att svart på vitt få fram vem pappan är. Det mycket väl vara så att det såsmåningom är överens om gemensam vårdad och umgänge. Vi vet inte. 
    Inte omöjligt du även tror på bigfoot och Loch-Ness monstret?

Framtiden o alla fakta påpekar mot enskildvårdnad. men visst under kan hända.

Men med tanke på att TS inte vill ha en relation med mamman, påvisar som sagt en annan sanning. den utan en sagas slut.
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?