• Anonym (Noway)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

• Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • EpicF
    molly50 skrev 2023-03-13 13:12:24 följande:
    Och de mammor som gör aktiva val att vara ensamstående förälder har kanske gjort det valet av en anledning?
    T ex en pappa sopm vägrar samrbeta och kanske är ett svin?
    Eller en missbrukare eller våldsam?
    Men det har inget med TS situation att göra då han är villig att ta sitt ansvar om barnet är hans.
    Så återigen,sluta dra upp historier som kanske inte ens kommer att utspela sig i TS fall.
    Eller insemination. 
  • molly50
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 12:57:12 följande:
    Berätta det till adoptiv barn, eller donator barn, vi har sett i år hur det fungerar, föräldrar som gick ut med detta berätta en skrämmande historia hur personal nästintill tvingade ett barn att följa med, där även en mamma berätta hur soc tagit hennes barn, det fanns ett syskon, dessa splitta man på, skicka ena till ett helt annat land, hon blev sedan godkänd som mamma och vägras få ta kontakt med sitt barn. och det landet heter Sverige.
    På vilket sätt hjälper detta TS?
  • molly50
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 13:03:20 följande:
    Inte o skaffa men att bestämma sig för att behålla barnet, det är två olika saker, du hade säkert inte själv bestämt det skulle bli ett barn.
    Hon kanske upptäckte graviditeten när det var för sent för en abort?
    Har du tänkt på det?
    I så fall har ju inte heller hon gjort ett aktivt val.
  • Anonym (Noway)

Sen var det mamman som kontaktade mig och pekade ut mig som pappan. Hon har inte jagat mig alls sen dess. Jag var dålig att bry mig elr ens höra av mig ja jag vet det var inte nå stöttande men det har väl landat nu då. Skulle kanske agerat på annat sätt me facit nu men vem säger att de hade gjort nå skillnad? till slut tog jag kontakt och har försökt sen dess så det känns mer som hon vill ge igen. 

• Anonym (fkl)
    molly50 skrev 2023-03-13 13:12:24 följande:
    Och de mammor som gör aktiva val att vara ensamstående förälder har kanske gjort det valet av en anledning?
    T ex en pappa sopm vägrar samrbeta och kanske är ett svin?
    Eller en missbrukare eller våldsam?
    Men det har inget med TS situation att göra då han är villig att ta sitt ansvar om barnet är hans.
    Så återigen,sluta dra upp historier som kanske inte ens kommer att utspela sig i TS fall.
    Då är vi tillbaka till att dom flesta män är våldsbenägna, ungefär som min pappa.nu presenterade om Lund, där 100% av alla pappor fick en våldsbenägen stämpel på sig, visst kanske Lund var inne i en dålig period just då, något i luften o vattnet som gjorde alla män våldsbenägna som gick en vårdnadstvist.
  • DVQ
    molly50 skrev 2023-03-13 12:39:26 följande:

Men på vilket sätt hjälper det här TS? Han vet nog redan att han har gjort ett misstag.
    Det behöver han nog inte bli påmind om nu.
    Han har nu skrivit att han kommer att ta sitt ansvar om det skulle visa sig att han är pappan.
    För den delen så ligger väl ansvaret lika mycket på båda när det kommer till skydd.
    Så om inte heller hon ville ha barn så kunde hon ju ha bett TS att använda kondom,om hon nu t ex är en slarver som glömmer sina piller eller råkar bli magsjuk. 
    Man är två om att ha sex.

Han har, i alla fall tidigare i tråden, förfäktat att han visst tagit sitt ansvar och verkade inte förstå hur någon kunde tycka att han hade en del i den plötsliga graviditeten. 

Självklart ligger ansvaret lika mycket på båda men nu är det ju inte tjejen som startat en tråd på temat "ska jag smita undan mitt ansvar?" 
  • EpicF
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-13 13:17:16 följande:

Sen var det mamman som kontaktade mig och pekade ut mig som pappan. Hon har inte jagat mig alls sen dess. Jag var dålig att bry mig elr ens höra av mig ja jag vet det var inte nå stöttande men det har väl landat nu då. Skulle kanske agerat på annat sätt me facit nu men vem säger att de hade gjort nå skillnad? till slut tog jag kontakt och har försökt sen dess så det känns mer som hon vill ge igen. 

Utifrån chock och att du är ung som gjorde du det som du förmådde. Alltid efterklok men inte att göra något åt. Du har ju mognat och ändrat dig betydlig sedan du startade tråden. 

Pröva och ta kontakt igen och visa att du bryr dig. Och få gjort dna-test så fort som möjligt. 
  • EpicF
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-13 13:17:16 följande:

Utifrån chock och att du är ung som gjorde du det som du förmådde. Alltid efterklok men inte att göra något åt. Du har ju mognat och ändrat dig betydlig sedan du startade tråden. 

Pröva och ta kontakt igen och visa att du bryr dig. Och få gjort dna-test så fort som möjligt. 
  • molly50
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 13:08:34 följande:
    Men bra då är vi överens, det är inte mammans fel att dom inte har kontakt.

Genom kontakten har mamman säkrat upp att hon inte behöver ta mer kontakt med TS, av den enkla anledning att det finns ingen sådan lag att mamman ska behöva fortsätta jaga pappan som för tillfället inte vill ha kontakt.
    Nej,vi är inte alls överens.
    Och ska du svara i tråden så vore det klädsamt om du läser det du svarar på och kanske framförallt det TS skriver.
    TS har skrivit att han har försökt ha kontakt med mamman. Han har skickat sms osv som hon har vägrat svara på.
    Så nej,det är inte TS fel att de inte har kontakt när det är hon som vägrar att svara på hans kontaktförsök.
    Trots att hon själv var den som tog första kontakten för att berätta att hon var gravid och att han är pappan.
  • Anonym (Noway)
    DVQ skrev 2023-03-13 13:17:55 följande:
    Han har, i alla fall tidigare i tråden, förfäktat att han visst tagit sitt ansvar och verkade inte förstå hur någon kunde tycka att han hade en del i den plötsliga graviditeten. 

Självklart ligger ansvaret lika mycket på båda men nu är det ju inte tjejen som startat en tråd på temat "ska jag smita undan mitt ansvar?" 
    Men jag har ju för fasen skrivit flera gånger att jag har landat i att ja inte tänker smita undan. Var väl fortfarande i chock när jag börja tråden
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?