• Anonym (Noway)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

• Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (Bella)
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 10:37:27 följande:
    Tror du ändå har ledningen i hur många ggr ts sagt du ska sluta.

Har pappan sagt nej, det betyder nej, mamman har sedan ingen skyldighet att fortsätta jaga han.
    Det är upp till ts att visa motsatsen. Mamman är redan skriven som ensam vårdnads förälder.
    Så fel du har i allt du säger.

NEJ vårdnaden är inte fastställd, det görs efter att faderskapsutredningen är klar.

Pappan vill ju träffa sitt barn men först måste faderskapet fastställas. Fullt rimligt krav från TS.
  • DVQ
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-10 06:41:28 följande:

Jaha då har ja kanske blivit farsa till en liten kille. Om det nu är ja som är pappan för de vet ja ju fortfarande inte. Fick höra av en kompis som trodde ja redan visste. Pojken föddes för mer än en vecka sen. Har provat ringa henne flera gånger och messa men får inget svar va fan gör ja nu då? 

Hon borde så klart ha kontaktat dig vid det här laget men kan vara bra att ha i bakhuvudet att det är omvälvande för henne också. Hon kan ha drabbats av baby blues eller liknande och helt enkelt inte vara riktigt sig själv.

Fortsätt med vänliga kontaktförsök. Skriv/säg att du gärna vill ha kontakt med barnet och att du vill göra ett faderskapstest så snart som möjligt. Är du säker på att du har rätt kontaktuppgifter till henne? Kan du se att hon läst t ex meddelanden?

Det kommer göras en faderskapsutredning om hon inte uppger någon pappa till barnet. Du borde kunna få stöd och vägledning om hur du går till väga framöver av familjerätten. Om inte annat kan de slussa dig rätt. 
  • Anonym (fkl)
    Anonym (Bella) skrev 2023-03-13 15:37:09 följande:

NEJ vårdnaden är inte fastställd, det görs efter att faderskapsutredningen är klar.

Pappan vill ju träffa sitt barn men först måste faderskapet fastställas. Fullt rimligt krav från TS.
    Inget svammel, en mamma får alltid vårdnaden, det bara om man är gift mannen får vårdnad per automatik.
    Kort mammans vårdnad är fastställd, det är hon som fött o har barnet hemma hos sig. vill inte mamman sedan godkänna TS som vårdnadshavare är helt upp till henne.
    Och det har redan börjat bra för mamman, första tiden månader innan faderskap, ingen kontakt mellan dom två, utgör att det redan finns ett problem med delad vårdnad.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 15:46:10 följande:
    Inget svammel, en mamma får alltid vårdnaden, det bara om man är gift mannen får vårdnad per automatik.
    Kort mammans vårdnad är fastställd, det är hon som fött o har barnet hemma hos sig. vill inte mamman sedan godkänna TS som vårdnadshavare är helt upp till henne.
    Och det har redan börjat bra för mamman, första tiden månader innan faderskap, ingen kontakt mellan dom två, utgör att det redan finns ett problem med delad vårdnad.
    Vad är det för framtida problem du ser ang gemensam vårdad?

Är det du som är mamman till ts potentiella barn? 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 15:46:10 följande:
    Vad har du emot pappan?
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 15:50:18 följande:

Du tänkte man går direkt in med krav, jag träffar ingen innan jag vet om att jag är pappan, det ska vara en bra sak, något som gynnar samarbete?

Tyvärr hänvisar det till problem redan från start. Två personer som inte känner varandra, som inte kan snacka med varandra på ett normalt sätt.
    Familjerätten är bara glad om han skriver på föräldraskapet, sedan lär det ta sin tid o uppnå en vänskap, lära känna varandra, för att förhoppningsvis nå längre som längre umgänge än timme, för att uppnå delad vårdnad.
  • Anonym (fkl)
    Anonym (Bella) skrev 2023-03-13 16:22:01 följande:
    Att du har blivit tillsagd att de ska se till att du aldrig får träffa ditt barn handlar nog mest om vem du är och hur du är som person. Du framstår inte som helt frisk.

Huvudregeln är att vårdnad ska vara gemensam och delar man inte på boendet så vill man åtminstone att båda föräldrarna ska ha ett regelbundet umgänge med barnet. Så tänker Familjerätten, utefter det dömer domstolarna.

Om hadläggare på socialtjänsten vill hindra dig att träffa ditt barn har de garanterat mycket goda skäl till det.

Inte ens ditt eget barn vill träffa dig. Finns nog mycket goda skäl till det också.
    Äntligen börjar ni förstå, en person just gått igenom soc och tingsrätten, vann för att månaden efter hindras umgänge tänker inte rationellt, där nästa tid för verkställ dom ligger månader bort.
    Under tiden startar en ny utredning, den tar 4 månader, sedan tid till rätt, ännu någon månad.

TS gör liknande innan barnet ens är fött, ett barn som han inte ens träffat, går han upp i limningarna för tiden det tar.
    Det ses inte positivt.

Japp det var dåligt gjort av mig, men jag har även ett annat barn, varav jag berätta hur lätt man styr arv osv.
    Samtidigt som jag berätta vikten av samarbete, ts börja verkligen fel.

Sedan skriver man inte vårdnad på en helt främmande person, mamman vet inte ens vem han är, hur han är att ha o göra med. som sagt en jackpott om mamman skulle gå med på delad.
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 16:43:52 följande:
    Äntligen börjar ni förstå, en person just gått igenom soc och tingsrätten, vann för att månaden efter hindras umgänge tänker inte rationellt, där nästa tid för verkställ dom ligger månader bort.
    Under tiden startar en ny utredning, den tar 4 månader, sedan tid till rätt, ännu någon månad.
    Vad fan är dina problem?
    Varför skiter du i medvetet att  läsa vad folk faktiskt skriver?
    Du har satt det i system  att strrunat i vad folk skriver och sedan kommer med den ena  absurda fiktiva scenariona efter de andra.

Vi har förstått hela tiden. Det är något du väljer, med bevisning, att inse att vi göra.

Frågan är varför det är så vitigt för dig 

Varför väljer att sitta och inbilla dig själv att du måste bjäbba på med dina ot tillägg?

Är det för att du vill skapa för dig själv en anledning till att säga åt folk "nu börjar ni äntligen förstå..", "nu förstår du" bla bla bla, annat trams som bevisar (för andra) att du skiter i att läsa innehållet  i inläggen du svarar på, osv?

Läs andras inlägg vad folk skriver..

Det du gör nu är bara låtsas läsa och sedan hittar på eget innehåll i andras inlägg i stället och håller dina fabler och fiktioner emot  den du citerar och svarar.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Bella) skrev 2023-03-13 15:37:09 följande:

Precis..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EpicF

Fkl: Var det svårt att svara på mina frågor? Sver du gav svarade nämligen inte på någon av mina frågor, utan bara en massa annat svammel. 

Här kommer frågorna igen:

Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?