• Anonym (Noway)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

• Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-03-13 16:58:26 följande:
    Vad fan är dina problem?
    Varför skiter du i medvetet att  läsa vad folk faktiskt skriver?
    Du har satt det i system  att strrunat i vad folk skriver och sedan kommer med den ena  absurda fiktiva scenariona efter de andra.

Vi har förstått hela tiden. Det är något du väljer, med bevisning, att inse att vi göra.

Frågan är varför det är så vitigt för dig 

Varför väljer att sitta och inbilla dig själv att du måste bjäbba på med dina ot tillägg?

Är det för att du vill skapa för dig själv en anledning till att säga åt folk "nu börjar ni äntligen förstå..", "nu förstår du" bla bla bla, annat trams som bevisar (för andra) att du skiter i att läsa innehållet  i inläggen du svarar på, osv?

Läs andras inlägg vad folk skriver..

Det du gör nu är bara låtsas läsa och sedan hittar på eget innehåll i andras inlägg i stället och håller dina fabler och fiktioner emot  den du citerar och svarar.
    Av den enkla anledning att jag varit i tråd rubrikens fråga.

Ni andra som svarar har inte varit här, ni har inte en blekaste aning vad det handlar. snackar en massa skit som inte hör hit, kanske i vårdnadstvist där man levt ihop o haft en samarbete, har en relation till barnet från start, har haft ett samarbete sedan länge.

Det är inte vad tråden handlar om, det handlar om dom som inte varit med från start, som måste bygga upp allt ni andra redan haft gratis innan man ens skaffa barn ihop. Det finns inte i en relation där man inte känner varandra, bara träffats en, två kvällar.

Det fungerar på ett annat sätt, det är en längre väg o vandra.
  • Anonym (Noway)

Ja jösses vilken snubbe som totalt fastnat här! Varningslampan lyser å blinkar Jag har tagit kontakt med mamman några gånger nu men visst det gick kanske två månader före det då jag inte gjorde det. Hon tog inte kontakt me mig heller då. I övrigt har jag inte varit oschysst elr elak. Jagar henne inte alls elr så. Har inte nån tanke på att jag måste få träffa killen förrän jag vet att jag är pappa. men de är väl hennes sätt att ge igen who knows

• Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 17:21:30 följande:

Fkl: Var det svårt att svara på mina frågor? Sver du gav svarade nämligen inte på någon av mina frågor, utan bara en massa annat svammel. 

Här kommer frågorna igen:

Vad är det för framtida problem du ser ang gemensam vårdad?

Är det du som är mamman till ts potentiella barn? 

Lära känna varandra, bygga upp förtroende, lära sig barnets behov, för detta krävs samarbete, samarbete och åter samarbete. där efter kommer förståelse för behov,/situation både för mamman ska känna sig trygg och framförallt barnet ska känna med nya pappan, även känna sig trygg att mamman o pappan kan kommunicera på ett tryggt sätt.

Finns inte detta blir det svårt med vårdnad från den position ts är i.
    Vi vet redan nu att det blinkar en röd varningslampa i mammans mobil när TS försöker få kontakt.
    Denna röda lampa måste TS få att sluta blinka hos mamman, vi alla vet att den inte gått igång av sig själv.
    TS förklarar själv vart han är i relationen, dvs obefintlig just nu, det är längre bort än vad samtliga här varit, vilket förklarar en del.

Mamman måste han starta med, inte ens säkert barnet behöver vara med första tiden/året.

Vem vet kanske jag är en kvinna som utfört detta, visar bara hur enkelt det är.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 18:05:21 följande:
    Lära känna varandra, bygga upp förtroende, lära sig barnets behov, för detta krävs samarbete, samarbete och åter samarbete. där efter kommer förståelse för behov,/situation både för mamman ska känna sig trygg och framförallt barnet ska känna med nya pappan, även känna sig trygg att mamman o pappan kan kommunicera på ett tryggt sätt.

Finns inte detta blir det svårt med vårdnad från den position ts är i.
    Vi vet redan nu att det blinkar en röd varningslampa i mammans mobil när TS försöker få kontakt.
    Denna röda lampa måste TS få att sluta blinka hos mamman, vi alla vet att den inte gått igång av sig själv.
    TS förklarar själv vart han är i relationen, dvs obefintlig just nu, det är längre bort än vad samtliga här varit, vilket förklarar en del.

Mamman måste han starta med, inte ens säkert barnet behöver vara med första tiden/året.

Vem vet kanske jag är en kvinna som utfört detta, visar bara hur enkelt det är.
    Hur vore det om du prövade att svara på mins frågor istället för annat som inte efterfrågades? 
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 18:06:24 följande:
    Hur vore det om du prövade att svara på mins frågor istället för annat som inte efterfrågades? 
    Du menar du är klyban? ni använder samma sätt, stavar fel, som "mins frågor"

Vems frågor menar du?

Jag svarar, som en som gått igenom det rubriken frågar efter, vet vad som krävs, att försöka ställa sig på tvären fungerar aldrig, det gör bara vägen längre.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 18:40:34 följande:
    Han har en del trådar om annat också. Hänger upp sig i saker och samlar om samma saker om och om igen. Precis som du. 
    Tror dom flesta känner till klybbe, många som inte svarar när personen dyker upp, det blir bara upprepning, samma svar till olika personer fast svaret är ett annat. samma svar kan fortsätta i månader, få har den uthålligheten.
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 17:23:04 följande:
    Av den enkla anledning att jag varit i tråd rubrikens fråga.
    Ja med ETT inlägg var du topic.
    Resten av dina inlägg har och är så långt frånm topic man kan komma.

Till och med TS har sagt till dig att du är of topic.
    Men du vägrar att lyssna och kör med din jävla agenda och även kör över TS.
    Ni andra som svarar har inte varit här, ni har inte en blekaste aning vad det handlar. snackar en massa skit som inte hör hit, kanske i vårdnadstvist där man levt ihop o haft en samarbete, har en relation till barnet från start, har haft ett samarbete sedan länge.

Den enda som drar upp om vårdnastvister och vårdnad är du..
    VI andra diskuterar UMGÄNGESRÄTT. Och barnens rätt till umgänge med båda föräldrarna.

Är det mer kvalificerat skitsnack du skall komma med utöver dina klassiska projiceringar på omgivningen? 
    Det är inte vad tråden handlar om, det handlar om dom som inte varit med från start, som måste bygga upp allt ni andra redan haft gratis innan man ens skaffa barn ihop. Det finns inte i en relation där man inte känner varandra, bara träffats en, två kvällar.

Det fungerar på ett annat sätt, det är en längre väg o vandra.
    Tråden handlare om att TS vill höra historier från ofrivilliga pappor och vad som hände sen för dem när barnet var född.

TS har även frågat om tips och råd vad han skall göra med fåäör den situationen han är i.

Något du har helt valt att ignorera och du fortsätter på din egna agenda och hittar på en massa olika saker vad tråden handlar om och även sjunker så långt som att IGNORERA TS när han säger åt dig att du skall sluta med dina OT inlägg.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 18:47:48 följande:
    Precis som du. 
    Nej då, det ser du själv, du får svara som klybbe, jag kan skriva med flera samtidigt, ta bara denna tråd, är det 5-6 olika som haka på bara idag.

Ska inte nämna vilka trådar jag skriver på.
    Detta är bara en avstickare. tänkte ts behöver svar hur han ska gå vidare, om han inte gör rätt vet han nu vad som kan hända.
  • Anonym (Noway)
    EpicF skrev 2023-03-13 18:40:34 följande:
    Han har en del trådar om annat också. Hänger upp sig i saker och samlar om samma saker om och om igen. Precis som du. 
    Men du menar inte mig TS här elr?
  • EpicF
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-13 18:59:07 följande:
    Men du menar inte mig TS här elr?
    Nej. 
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?