• Anonym (Noway)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

• Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 11:22:21 följande:
    Inte omöjligt du även tror på bigfoot och Loch-Ness monstret?

Framtiden o alla fakta påpekar mot enskildvårdnad. men visst under kan hända.

Men med tanke på att TS inte vill ha en relation med mamman, påvisar som sagt en annan sanning. den utan en sagas slut.
    Finns ingenting som påpeksr på något. 

Tror du på fullt allvar att mam bara kan ha gemensam vårdad om man har en relation tillsammans?
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 11:30:07 följande:
    Finns ingenting som påpeksr på något. 

Tror du på fullt allvar att mam bara kan ha gemensam vårdad om man har en relation tillsammans?
    Finns massor för den som vet vart man ska titta. Lite som man berättar här, dom flesta vuxna idag har bekanta som varit inblandade i en vårdnadstvist.
    Så vanligt är det, mer regel än undantag. samt det man berättar om soc, ser inte en socionom någon annan lösning rekommenderar man enskild vårdnad och rätten dömer där efter, där även sanningen berättas rakt ut, man blockerar bort den andra föräldern. Finns inget o döja eller förneka att det ser ut så här.
    Men visst du gillar att dra sagoberättelser.
    -

De flesta vuxna idag har bekanta som varit inblandade i en vårdnadstvist och känner till hur de blir allt smutsigare där anklagelser om våld, pedofili och falska polisanmälningar är legio. Allt för att få övertag i en förbittrad kamp om barnen. Men utan en tanke på barnen.

Den som blir rekommenderad som ensam förälder i socialtjänstens vårdnadsutredning brukar också få enskild vårdnad i tingsrätten. Antalet barn utan kontakt med ena föräldern har ökat dramatiskt då det är så lätt att blockera bort den andra föräldern ur barnens liv.

• EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 11:51:51 följande:
    Finns massor för den som vet vart man ska titta. Lite som man berättar här, dom flesta vuxna idag har bekanta som varit inblandade i en vårdnadstvist.
    Så vanligt är det, mer regel än undantag. samt det man berättar om soc, ser inte en socionom någon annan lösning rekommenderar man enskild vårdnad och rätten dömer där efter, där även sanningen berättas rakt ut, man blockerar bort den andra föräldern. Finns inget o döja eller förneka att det ser ut så här.
    Men visst du gillar att dra sagoberättelser.
    -

De flesta vuxna idag har bekanta som varit inblandade i en vårdnadstvist och känner till hur de blir allt smutsigare där anklagelser om våld, pedofili och falska polisanmälningar är legio. Allt för att få övertag i en förbittrad kamp om barnen. Men utan en tanke på barnen.

Den som blir rekommenderad som ensam förälder i socialtjänstens vårdnadsutredning brukar också få enskild vårdnad i tingsrätten. Antalet barn utan kontakt med ena föräldern har ökat dramatiskt då det är så lätt att blockera bort den andra föräldern ur barnens liv.

Det är ingenting med ts sits att göra. Vi vet vad som kommer att hända i framtiden. De kanske blir vänner, får en genemam vårdnad till barnet med varannan vecka. Kan också bli så stt mamma  har ensam vårdnad och ts ungånge lite sporadiskt. Kan också hända att de blir vänner, utvecklar kärlek och gifter sig om några år. Skaffar flera ungar. Allt kan hända i situationen ts är i. Finns ingen idéatt sitta och spekulera på de mest extrema scenario du gör. 
  • Anonym (Noway)

Eftersom vissa verkar gå igång hårt på att få diskutera sin vinkel här i oändlighet som verkar va att jag bara ska skita i allt här. Även att det inte är nån vits att ta reda på om jag är pappan. Så kan ju alla ba skita i att besvara hans inlägg o scrolla vidare. Ha sex utan kondom den diskussionen lämnade vi för ca 80 sidor sen och även som tjej kan man ju säga nej till sex utan kondom även om hon äter piller. Men inte så stor vits att diskutera det heller nu liksom. 

• molly50
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-12 22:37:37 följande:
    Lyfter fram en sanning som inte ska mörkas att alla har rätt enligt lag osv, där man försöket tolka vissa paragrafer, men är blind för helheten.
    Har lyft fram kampen som många pappor driver och lever för, där man har olika kontakt forum och kämpar politiskt för att uppnå en ändring till mer rättvisa lagar.

Vissa lagar i Sverige är sämre än ex Usa, andra delar av europa inom just umgänge och vårdnad för barn, bara det påvisar att något är fel i lagar o hur allting fungerar i landet.

Att sedan helheten angriper personer som lyfter fram detta är ännu konstigare, där man kan undra varför? vill man att dessa orättvisa lagar ska fortsätta, vi behöver inte vara ett bra land inom barn o umgänge?, det verkar vara målet för dom flesta här.
    Ännu konstigare är det att vi även är bland det sämsta landet vid adoption, där barn vid adoption blivit fråntagna sina syskon o kontaktpersoner, man har helt skippat barnens rättigheter, kalla fakta hur barn vanvårdas än idag på fosterhem, uppdrag granskning, dom stulna barnen osv. Sverige är inget bra land inom dessa frågor.
    Förstår inte att folk försvarar detta, nu när ni vet hur myndigheter, soc ser på frågan, som TV visat i år, en förälder utan vårdnad behandlas på liknande sätt.

Ingen har försvarat det faktum att en del barn behandlas illa.
    Och det måste självklart till en förändring där.
    Men det du gör här i tråden är ju faktiskt att uppmuntra TS att strunta i sitt barn.
    Du pratar om allas rättigheter,men du verkar totalt bortse ifrån barnets rättigheter.
    På vilket sätt är det bättre för barnet?
    Och på vilket sätt hjälper det TS som faktiskt vill veta om han är pappa till barnet och sen kanske etablera en kontakt?
    Vill du försöka hjälpa TS så får du sluta att dra upp alla fall som gått åt skogen och istället börja ge TS råd om hur han kan gå tillväga i det läget han är i nu.
    Du som har gått igenom samma sak borde väl veta det?
    Och det kan likaväl gå bra för TS och barnet.
    Men det lär TS aldrig få veta så länge mamman till barnet fortsätter att sätta käppar i hjulet för honom. 

• Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 11:57:29 följande:
    Det är ingenting med ts sits att göra. Vi vet vad som kommer att hända i framtiden. De kanske blir vänner, får en genemam vårdnad till barnet med varannan vecka. Kan också bli så stt mamma  har ensam vårdnad och ts ungånge lite sporadiskt. Kan också hända att de blir vänner, utvecklar kärlek och gifter sig om några år. Skaffar flera ungar. Allt kan hända i situationen ts är i. Finns ingen idéatt sitta och spekulera på de mest extrema scenario du gör. 
    Du tänkte som Pretty Woman, hon får sin prins i slutet?

Vi vet även Sverige har högsta antalet ensamstående boende i världen, inte ens dessa siffror pekar åt rätt håll.
    Som sagt vart än man tittar pekar det åt andra hållet.

Bara konstatera samhället livet har förändras, även synen på en ensamstående förälder, detta är så vanligt idag, där många väljer redan innan att vara just ensam förälder.
    Tro man ger bort vårdnaden frivilligt idag är en saga.
  • molly50
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 01:37:13 följande:
    Umgänge handlar om samarbete, det är där TS måste starta, vare sig han vill det eller inte, Man lämnar inte bort ett barn till någon man inte känner, samt man behöver inte göra heller.

Steg ett är hur än man vrider o vänder på saken är samarbete mellan föräldrarna, speciellt viktigt i TS fall, där han inte har en minsta aning hur barnet mår, vilka behov, vilka rutiner osv. Han känner inte ens mamman.

Han kommer inte bara få gå iväg med barnet, detta kommer inte ske.

Som Ts lägger upp det verkar han inte få kontakt, det menas att han även inte får umgänge, soc, familjerätt börjar med kontakten mellan föräldrar, därefter startar om det blir umgänge eller inte.

Vi alla förstår detta kommer ta tid.
    Komma o påstå något annat hänvisar snarare till trolleri, vi vet många startar trådar för just detta ändamål. kanske som här gå ut i slutet av dec, en tjej är gravid, uppenbart var hon höggravid eftersom barnet nu redan är fött.
    Dvs man har fått reda på graviditeten först vid 7 månad, eller så har man funderat länge, eller inte ens haft kontakt på en längre tid. samt det var inte mamman som berätta barnet var fött.

Sedan verkar ts bekymrad över sidor som skriv på tråden, detta spelar ingen roll, han får ändå berätta sitt, o folk svarar, ett sätt som dyker upp på fler trådar, där man hänvisar min tråd, detta görs ofta på just lite falska trådar. men aldrig på andra trådar där det finns en källa.
    Men det är väl ingen här som har påstått att barnet ska lämnas över till honom?
    Det alla här har försökt diskutera är just samarbete.
    Och just nu så är det mamman som förhindrar det.
    Till en början så kan han träffa barnet tillsammans med mamman.
    Men till att börja med så ska han kräva ett faderskapstest fetrsom mamman trots alt har påstått att det är TS som är pappan.
    Om det skulle visa sig att han inte är pappan så finns det ju ingen anledning för honom att varken betala underhåll eler etablera en kontakt med barnet.
    Så varför ens fortsätta dra upp en massa scenarier som kanske inte ens kommer att ske?
    På vilket sätt hjälper det TS?
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 12:09:51 följande:
    Du tänkte som Pretty Woman, hon får sin prins i slutet?

Vi vet även Sverige har högsta antalet ensamstående boende i världen, inte ens dessa siffror pekar åt rätt håll.
    Som sagt vart än man tittar pekar det åt andra hållet.

Bara konstatera samhället livet har förändras, även synen på en ensamstående förälder, detta är så vanligt idag, där många väljer redan innan att vara just ensam förälder.
    Tro man ger bort vårdnaden frivilligt idag är en saga.
    Nej, jag tänker inte på Pretty Women. Den är en fiktiv film, går inte att jämföra. 

Och ändå finns det massor av föräldrar som har gemensam vårdad utan att vara ett par. 
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 12:12:38 följande:
    Nej, jag tänker inte på Pretty Women. Den är en fiktiv film, går inte att jämföra. 

Och ändå finns det massor av föräldrar som har gemensam vårdad utan att vara ett par. 
    Vad du missar är att mamman valt att föda barnet, i samband med detta beslut har hon även ställt in sig på vara ensamstående förälder. Hon skulle ha barnet även som ensamstående.

Mamman har inte ens med i sitt tänkande att pappan ska vara delaktig, mamman är till 100% upplyst vad detta innebär med ensamvårdnad, föräldradagar osv, hur viktigt det är, där hennes släkt kan hjälpa till o vabba, ta föräldradagar.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 12:23:15 följande:
    Vad du missar är att mamman valt att föda barnet, i samband med detta beslut har hon även ställt in sig på vara ensamstående förälder. Hon skulle ha barnet även som ensamstående.

Mamman har inte ens med i sitt tänkande att pappan ska vara delaktig, mamman är till 100% upplyst vad detta innebär med ensamvårdnad, föräldradagar osv, hur viktigt det är, där hennes släkt kan hjälpa till o vabba, ta föräldradagar.
    Det behöver hon nödvändigtvis inte ha gjort. Mångs mammor vill ha en pappa till sina barn, en delaktig pappa dessutom. 

Och en pappa kan vara delaktiga även om mamman har ensam vårdnad. Du vårdnad har inget med umgänget att göra. 
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?