• Anonym (Noway)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

• Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-12 19:16:07 följande:
    Du måste förstå situation och omständigheter, detta är avgörande.

Sedan om mamman bestämmer sig för att flytta nu, har inget med umgänge o göra, det försvårar bara situationen, men mamman är fri o flytta, finns ingen lag i detta läge som hindra henne.

Umgänge i denna spädbarns ålder har knappt någon vikt.
    Då är vi på det klara med att barnets Rätt till umgänge med våda föräldrarna, som står i lagen, är något du struntar i.

Det handlar inte om umgänge för pappan eller mamman utan, om barnets Rätt till umgänge med båda föräldrarna. Det är barnen som Rätt till umgänge med sina föräldrar, inte tvärt om. 
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-12 18:57:56 följande:
    Man ska samtidigt vara ärlig, finns mest troligt en anledning mamman inte hört av sig, mamman beslut för att inte höra av sig grundar sig alltid i en anledning, vad den än må vara så är det hennes rättighet. som sagt TS vet inte om det är han som är pappa, kanske ingen vet i detta läge, kanske det är någon annan.

Innan allt detta är utrett ska TS lämna mamman ifred.

Det är inte TS uppgift o reda ut, inte heller mammans.
    Vilken jävla skitsnack du kommer med..
    Ingen har sagt att man inte skall vara ärlig.

Dina inlägg, med dina uppdiktar scenarier, i denna tråden SAKNAR relevans för TS och hans situation. Rätt så oärlig att ha ett sådant beteende.

Det du kom med är rent skitsnack och en massa uppdiktade scenarier som du projicerar på TS och vi andra tråddeltagare.
    Till och med TS gick ju in och sagt åt dig sluta för det du kommer med stämmer ju inte och är inte trådens ämne.

Så jag frågar dig igen..

Håller du på med dina patetiska OT inlägg för att jävlas med TS?

Eller är du så jäkla självupptagen att du skiter i TS och hans uppmaningar?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-03-12 19:21:57 följande:
    Vilken jävla skitsnack du kommer med..
    Ingen har sagt att man inte skall vara ärlig.

Dina inlägg, med dina uppdiktar scenarier, i denna tråden SAKNAR relevans för TS och hans situation. Rätt så oärlig att ha ett sådant beteende.

Det du kom med är rent skitsnack och en massa uppdiktade scenarier som du projicerar på TS och vi andra tråddeltagare.
    Till och med TS gick ju in och sagt åt dig sluta för det du kommer med stämmer ju inte och är inte trådens ämne.

Så jag frågar dig igen..

Håller du på med dina patetiska OT inlägg för att jävlas med TS?

Eller är du så jäkla självupptagen att du skiter i TS och hans uppmaningar?
    Jag följer bara mammans rättigheter, om hon nu är i en psykos eller något i samband med förlossning o föräldraskap, behöver tid för att finna sig i situationen är det hennes fulla rätt att få denna tid, både för barnet och henne själv.

Varav jag berättar TS ska backa så långt han kan i detta läge, han har inga rättigheter än så länge.

Det kan finnas andra anledningar vi inte vet om, låt soc o familjerätt ha sin gång, tar det 1 månad eller 1 år är inget någon kan göra åt saken för TS, han är inte lika viktig just nu för barnet.
  • EnAnonumius
    Du måste förstå situation och omständigheter, detta är avgörande.
    Just det..
    Så när tänker du förstå situationen och omständigheterna TS och hans ONS har? Aldrig? TS har ju sagt åt dig flera gånger att det du skriver har inget med hans situation att göra. 
    Sedan om mamman bestämmer sig för att flytta nu, har inget med umgänge o göra, det försvårar bara situationen, men mamman är fri o flytta, finns ingen lag i detta läge som hindra henne.
    Vad har detta för rellevans med TS och ONS'ets situation och omständigheter att göra? Inte ett jävla skit.
    Umgänge i denna spädbarns ålder har knappt någon vikt.
    Citera till en barnpsykolog som säger dettas.
    Umgänge, handlar så mycket mer än att bara "jollra med barnet". Det handlar om att barnet får möjlighet att även anknyta sig till någon annan vuxen (vanligast pappan) än mamman. Det kan vara minst lika viktigt för spädbarnet.

• Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-03-12 19:33:02 följande:
    Just det..
    Så när tänker du förstå situationen och omständigheterna TS och hans ONS har? Aldrig? TS har ju sagt åt dig flera gånger att det du skriver har inget med hans situation att göra. 
    Vad har detta för rellevans med TS och ONS'ets situation och omständigheter att göra? Inte ett jävla skit.Citera till en barnpsykolog som säger dettas.
    Umgänge, handlar så mycket mer än att bara "jollra med barnet". Det handlar om att barnet får möjlighet att även anknyta sig till någon annan vuxen (vanligast pappan) än mamman. Det kan vara minst lika viktigt för spädbarnet.
    Du utgår från allt gått tiptop till, mamman känner sig glad o nöjd, mår bra osv.

Detta är inte säkert, hon kan vara stressad, uppleva utbränd, lider av sömnbrist osv.
    Vad det än beror på så är det hennes fulla rätt att få ta vara på sig o barnet tills allt löst sig för henne o barnet, pappan kommer i andrahand.
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-12 19:30:52 följande:
    Jag följer bara mammans rättigheter, om hon nu är i en psykos eller något i samband med förlossning o föräldraskap, behöver tid för att finna sig i situationen är det hennes fulla rätt att få denna tid, både för barnet och henne själv.
    Genom att dikta upp absurda överdrivna fiktiva scenarier om TS och hans situation? 🙄
    Varav jag berättar TS ska backa så långt han kan i detta läge, han har inga rättigheter än så länge.
    Det är barnet som har rättigheter till båda sina föräldrar. 

Vi mammor har inga "särskilda rättigheter" över barnet heller.
    Så vad får du det ifrån?

Du är inte den enda som har tipsat TS att ligga lågt... Vi är många i denna tråden som har sagt att TS skall kräva DNA-test.
    Men av någon märklig anledning så väljer du att strunta att se detta och, kommer med en massa jävla OT käbbel emot oss andra (upprepat), med absurda överdrivna fiktiva scenarier för att komma fram till det vi redan tipsat om..
    Det kan finnas andra anledningar vi inte vet om, låt soc o familjerätt ha sin gång, tar det 1 månad eller 1 år är inget någon kan göra åt saken för TS, han är inte lika viktig just nu för barnet.
    Det är just detta även TS säger till dig också. DU vet inte ett skit.

Vi är dessutom även många som sagt till DIG att du skall sluta upp med dina jävla uppdiktade fiktiva scenarier om TS och hans situation.

Det finns inget "vi vet inte om"..
    Då vi är många i denna tråden som väljer att hållas oss till ämnet i sig, och tipsa till TS vad han kan göra baserat på HANS information han ger.

Får ju säga att TS beter sig långt mycket vuxnare och mognare än vad du gör.

• Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-03-12 19:50:41 följande:
    Genom att dikta upp absurda överdrivna fiktiva scenarier om TS och hans situation? 🙄
    Det är barnet som har rättigheter till båda sina föräldrar. 

Vi mammor har inga "särskilda rättigheter" över barnet heller.
    Så vad får du det ifrån?

Du är inte den enda som har tipsat TS att ligga lågt... Vi är många i denna tråden som har sagt att TS skall kräva DNA-test.
    Men av någon märklig anledning så väljer du att strunta att se detta och, kommer med en massa jävla OT käbbel emot oss andra (upprepat), med absurda överdrivna fiktiva scenarier för att komma fram till det vi redan tipsat om..Det är just detta även TS säger till dig också. DU vet inte ett skit.

Vi är dessutom även många som sagt till DIG att du skall sluta upp med dina jävla uppdiktade fiktiva scenarier om TS och hans situation.

Det finns inget "vi vet inte om"..
    Då vi är många i denna tråden som väljer att hållas oss till ämnet i sig, och tipsa till TS vad han kan göra baserat på HANS information han ger.

Får ju säga att TS beter sig långt mycket vuxnare och mognare än vad du gör.
    Det är inget som är uppdiktat, många föräldrar upplever stress, utmattning, sömnbrist, panikkänslor första tiden, man känner att man inte orkar till, ännu värre för en ensam mamma. bara få till rutiner, som sagt det finns tusen o en anledning.

Denna tid har mamman rätt att få, även om TS skulle vinna i rätten kan soc gå in och stoppa umgänget, mår inte familjen bra, har hon rätt till hjälp från bup, soc, kurator, psykolog för att få till allt. familj är mamman, barnet ev mormor, syskon. det inkluderar inte en vårdnadslös pappa.
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-12 19:39:44 följande:
    Du utgår från allt gått tiptop till, mamman känner sig glad o nöjd, mår bra osv.
    Så var det dags igen för dina direkta lögner. Du har tagit till det knepet förut...
    Jag har aldrig sagt eller skrivit att det.

FYI så utgår jag inte alls från det är allt gått tipptopp till. Det är något som du väljer att hitta  på.

Sedan så FÖRMEDLADE jag vad TS sagt åt dig  också.. Det går att bevisa att han sagt till dig.

Så är det mer skitsnack, och direkta  lögner,  du skall komma med. Det är rätt vanligt tilltag av dig när du inte får gehör för dina absurda uppdiktade scenarier.

• Anonym (Noway)
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-12 18:57:56 följande:
    Man ska samtidigt vara ärlig, finns mest troligt en anledning mamman inte hört av sig, mamman beslut för att inte höra av sig grundar sig alltid i en anledning, vad den än må vara så är det hennes rättighet. som sagt TS vet inte om det är han som är pappa, kanske ingen vet i detta läge, kanske det är någon annan.

Innan allt detta är utrett ska TS lämna mamman ifred.

Det är inte TS uppgift o reda ut, inte heller mammans.
    Nu får du fan ge dig seriöst menar du att du anser dig veta massa andra orsaker till att mamman är sur nu helt plötslig. Nä jag ville INTE ha barn alls nu och INTE med nån jag INTE känner. Hon säger att jag är pappan. Det kanske jag är eller så INTE. Men det enda fel ja i så fall har gjort här är att jag pallade fasen inte att ha nån kontakt större delen av graviditeten efter jag fick veta. Är varken missbrukare elr våldsam. Kanske inte ens är mitt barn men hon säger ju själv det. Vart är det du vill komma med dina inlägg? Att jag ska skita helt i om det är mitt barn är de du vill elr vad? Ge dig ba nu. Jag har fattat din poäng du behöver inte komma me mer argument här. 
  • Anonym (Noway)

Givet ja ska kräva dnatest. 

Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?