• Anonym (Noway)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

• Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • EpicF
    Anonym (M) skrev 2023-02-20 21:59:46 följande:
    Men det spelar ingen roll vad jag tror om hur man får enskild vårdnad, det handlar inte om det, utan att du skrev på ett sätt som att du som mamma bestämmer det. Och att du ändrar din retorik i efterhand till att kämpa i rätten, förändrar inte det. Du kan kämpa i rätten och förlora, men det är något annat, du påstod att pappan skulle inte få vårdnad och umgänge, om du var mamma. Så försök inte.
    Återigen, nej det gjorde jag inte. 
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-02-20 22:00:33 följande:
    Återigen, nej det gjorde jag inte. 
    Ren lögn, det gjorde du visst:

Hade jag varit dina barns mamma hade du inte heller fått det och du hade inte ens fått umgänge med barnen.
  • EpicF
    Anonym (M) skrev 2023-02-20 22:05:18 följande:
    Ren lögn, det gjorde du visst:

Hade jag varit dina barns mamma hade du inte heller fått det och du hade inte ens fått umgänge med barnen.
    Då hade jag kämpat för att inte ha gemensamvårdnad. Alt inte gett ifrån min vårdnaden från första början. 
  • EpicF

Anonym (M): Men jag skrev aldrig att mamman kan bestämma vem som får vårdnaden i en vårdnadstvist. 

• Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-20 21:54:33 följande:
    Inte snabbt nog. 

Du har noll kunskap om juridik, vad ett citat är och umgänge, vårdnad etc. Börjar bli pinsamt för dig. 
    Haha med tanke på att hon inte förstod vad det handlar om, jag beskrev det med ett ord, hon nämnde sid 170, haha, snacka om att bara läsa innehållsförteckningen. Har man utbildning vet man direkt vad det handlar om. haha men utan utbildning kan man tro det handlar om något annat. kanske något man önska sig att det ska stå. Kanske hon ska läsa bibeln istället.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 22:17:55 följande:
    Haha med tanke på att hon inte förstod vad det handlar om, jag beskrev det med ett ord, hon nämnde sid 170, haha, snacka om att bara läsa innehållsförteckningen. Har man utbildning vet man direkt vad det handlar om. haha men utan utbildning kan man tro det handlar om något annat. kanske något man önska sig att det ska stå. Kanske hon ska läsa bibeln istället.
    Det var du som hänvisade till sida 170. Där står inget av det du påstår. 

Ja, vi bet redan att du saknar utbildning. Men oavsett utbildning eller inte så kan både jag och EnAnonumius läsa, vilket du uppenbarligen inte kan. 
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-20 22:25:06 följande:
    Det var du som hänvisade till sida 170. Där står inget av det du påstår. 

Ja, vi bet redan att du saknar utbildning. Men oavsett utbildning eller inte så kan både jag och EnAnonumius läsa, vilket du uppenbarligen inte kan. 
    Haha som sagt det hon hänvisar till existerar inte, det är det närmaste man kan komma till att hon hänvisar umgängessabotage, finns inget annat i just pappa vill inte träffa barnet.

Men fortsätt gärna ge falska uppgifter, tror TS förstår att det bästa han kan göra är att gå vidare, förespråkarna försöker bygga upp luftslott. dessa bruka inte hålla så länge, luften går ur.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 22:31:55 följande:
    Haha som sagt det hon hänvisar till existerar inte, det är det närmaste man kan komma till att hon hänvisar umgängessabotage, finns inget annat i just pappa vill inte träffa barnet.

Men fortsätt gärna ge falska uppgifter, tror TS förstår att det bästa han kan göra är att gå vidare, förespråkarna försöker bygga upp luftslott. dessa bruka inte hålla så länge, luften går ur.
    Du har med andra ord inte läst den sidan du själv hänvisade till. 

Och ja, när pappan inte vill träffa barnet så är set umgängessabotage. 
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-02-20 22:11:18 följande:

Anonym (M): Men jag skrev aldrig att mamman kan bestämma vem som får vårdnaden i en vårdnadstvist. 

Du skrev att han inte hade fått det, om du var mamman. Och kom inte dragandes igen med att du hade kämpat för det. För då kan du förlora, trots att du kämpar, därför kan en sådan kamp inte bli aktuellt för vad du påstod, utan det som ditt inlägg konstaterade var att han inte skulle få vårdnad eller umgänge, alltså bestämmer du det, vet inte om du menade vårdnadstvist eller vad du syftade på, men nog betyder det du skrev att med dig som mamma så hade pappan inte fått vårdnad eller umgänge.
  • EpicF
    Anonym (M) skrev 2023-02-20 22:49:16 följande:
    Du skrev att han inte hade fått det, om du var mamman. Och kom inte dragandes igen med att du hade kämpat för det. För då kan du förlora, trots att du kämpar, därför kan en sådan kamp inte bli aktuellt för vad du påstod, utan det som ditt inlägg konstaterade var att han inte skulle få vårdnad eller umgänge, alltså bestämmer du det, vet inte om du menade vårdnadstvist eller vad du syftade på, men nog betyder det du skrev att med dig som mamma så hade pappan inte fått vårdnad eller umgänge.
    Precis, jag hade kämpat med näbbar och klor för att överbevisa domaren om enskild vårdnad och noll umgänge. 

Självklart kan jag förlora. Men med tanke på det han uppvisat i tråden samt att han inte har vårdnaden är det föga troligt. 

Hade jag haft enskild vårdad från början hade jag inte gett ifrån mig den. Där hade jag som mamma bestämt. 

Anonym (fkl) hade fått något vårdnad frivilligt av mig om jag var mamman till hans barn. 

Mina barns pappor får gemensam vårdad från start och umgänge så ofta de vill. Nu har vi varannan vecka och en bra relation. Men sedan är de normala och smarta till skillnad från anonym (fkl)
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?