• Anonym (Noway)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

• Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-20 20:35:09 följande:
    Jo, enligt lagen är det att se som umgängessabotage. Tyvärr inget man blir straffad för. Enda som straffar är faktiskt barnet. 

Fortfarande, umgänget handlar om barnets Rätt till umgänge med sin pappa och sin mamma. Som förälder ska man tillgodse dette behovet. Gör man inte det är det umgängessabotage. Detta står i föräldrabalken Kap 6, 15 §-15c §. 

Jag visste inte att ts var homosexuell. Men inget fel med det. Förutom att de vanligen inte brukar ha sex med kvinnor. 
    Tyvärr det är inte umgängessabotage.
     så här säger den sammanfattat:
    -

Rätten kan bestämma vårdnaden att vara ensam eller gemensam, även om gemensam vårdnad är norm i Sverige och den vårdnadsform som tillgrips i normalfallet. Det finns inte någon bestämmelse om hur ett beslut om umgänge skall utformas, utan rätten är fri att göra in-casu bedömingar. Den norm för umgänge som ändå finns, är endast baserad på praxis. Rättens beslutsmöjlighet vad gäller barnets boende är dock betydligt mindre än en bokstavstolkning av regleringen
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 20:54:10 följande:
    Tyvärr det är inte umgängessabotage.
     så här säger den sammanfattat:
    -

Rätten kan bestämma vårdnaden att vara ensam eller gemensam, även om gemensam vårdnad är norm i Sverige och den vårdnadsform som tillgrips i normalfallet. Det finns inte någon bestämmelse om hur ett beslut om umgänge skall utformas, utan rätten är fri att göra in-casu bedömingar. Den norm för umgänge som ändå finns, är endast baserad på praxis. Rättens beslutsmöjlighet vad gäller barnets boende är dock betydligt mindre än en bokstavstolkning av regleringen
    Jo,det är umgängessabotage. Du blandar återigen äpplen och päron. 
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-02-20 20:48:31 följande:
    Jag skrev aldrig med citattecken runt ordet "inte" i den meningen du hänvisar till.

Du har heller inget underlag att sitta och skapa en historia på vad som verkligen har hänt, enligt dig, då du saknar kunskaper om vad som har hänt,. Men ändå sitter du och skapar ett scenario i ditt huvud och för det vidare  som en sanning och försöker hålla, din fiktion om vad som hände enligt dig, det emot mig.

Gör du om det igen, så kommer jag faktiskt att polisanmäla dig..
    För även om du skriver under ett anonymt nick så loggar Familjeliv IP-adresserna som används och ISP loggar också vem som använder olika IP-nummer vid olika tidpunkter. För det du sysslade med i inlägg #848 var inget annat än rent förtal.
    Denna text är inte kopierad från dig, den tidigare var det, men inte denna du refererar till, det är ett citat på vad du sagt och då får man lägga citattecken. dvs jag har formulerat den själv.

Varför du hetsar upp över det är mer konstigt, eller en förklaring. till ex.
  • EnAnonumius
    EpicF skrev 2023-02-20 20:43:46 följande:
    Enda gången en mamma bestämmer är när man som ogift får enskild vårdnad vid födseln och bestämmer för att ha kvar det. 
    Precis..

Och jag kan bara lägga till här att i detta läge så kan pappan välja att ta strid för detta, för det har han rätt till, för att få gemensam vårdnad.

Så man, förhoppningsvis, slipper att höra att pappan saknar rättigheter av vissa andra som deltar i denna tråd. 😉
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-20 20:57:40 följande:
    Jo,det är umgängessabotage. Du blandar återigen äpplen och päron. 
    Sorry. finns redan en dom ang detta. SOU 2005:43 s. 170 f.
    Du har fel.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 21:00:43 följande:
    Sorry. finns redan en dom ang detta. SOU 2005:43 s. 170 f.
    Du har fel.
    Du hsr fortfarande inte förstått till vem umgänge är till för och att umgängessabotage kan te sig olika. 

Och den dommen motbevisar det du säger. 
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 20:58:16 följande:
    Denna text är inte kopierad från dig, den tidigare var det, men inte denna du refererar till, det är ett citat på vad du sagt och då får man lägga citattecken. dvs jag har formulerat den själv.

Man har rätt att säga ifrån när någon sitter och driver direkt förtal du gjorde. Så varför skulle det vara konstigt?

Skall man bara, enligt dig, acceptera att du idkar förtal om andra?

Nej du det kan du glömma, och att säga ifrån när du har fört fram förtal är knappast förklaring till något ting. 

Men du kan ju förklara för mig vad du vill uppnå med att idka förtal.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 20:58:16 följande:

Magiskt.
    Inte en kopia utan ett citat och då är det du som formulerat.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-20 21:04:29 följande:
    Du hsr fortfarande inte förstått till vem umgänge är till för och att umgängessabotage kan te sig olika. 

Och den dommen motbevisar det du säger. 
    Du menar du vet bättre än en domstol och domare?

Ni måste sluta ljuga, gå öppet ut med falska påståenden, detta har jag berättat om tidigare, man vill inte ha förändring i systemet, man hävdar allt är bra som kvinna, eller ta hon med som framförde detta, ta reaktion, man förstår ex drog så långt han kunde för att slippa undan, barn eller inte, rädda sig själv. även han gjorde rätt.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 21:10:48 följande:
    Du menar du vet bättre än en domstol och domare?

Ni måste sluta ljuga, gå öppet ut med falska påståenden, detta har jag berättat om tidigare, man vill inte ha förändring i systemet, man hävdar allt är bra som kvinna, eller ta hon med som framförde detta, ta reaktion, man förstår ex drog så långt han kunde för att slippa undan, barn eller inte, rädda sig själv. även han gjorde rätt.
    Den domen du visade till, eller snarare "domen" mobevisar det du påstår. 

Det är ingen, mer än du som kommer med falska påståenden och ljuger. Och förtalar folk. 
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?