• Anonym (Noway)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

• Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (fkl)
    Anonym skrev 2023-02-20 21:08:12 följande:
    Magiskt.
    Inte en kopia utan ett citat och då är det du som formulerat.
    Har inte ändrat i personens svar, vart får ni det ifrån?

Sedan får du skriva exakt som jag skriver, jag äger inte min ord, dom är fria o använda för även andra.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-20 21:12:46 följande:
    Den domen du visade till, eller snarare "domen" mobevisar det du påstår. 

Det är ingen, mer än du som kommer med falska påståenden och ljuger. Och förtalar folk. 
    Gör en länk till domen och bevisa du läst den? eller ska du fortsätta sprida falska påståenden.
    Men å andra sidan förklarar det bättre för ts att han ska vara försiktig, vara mer beredd o backa.
    För det var ingen dom jag gav dig, haha, du åkte in i fällan ännu en gång.SkämsSkål
  • Anonym (fkl)
    Anonym skrev 2023-02-20 21:15:25 följande:
    Yxskaft deluxe.
    Du tänkte på Volvo modeller, deluxe, nja du får sikta högre Volvo special Edition.

Vad är du för modell?
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 21:00:43 följande:
    Sorry. finns redan en dom ang detta. SOU 2005:43 s. 170 f.
    Du har fel.
    Det är ingen  dom du hänvisar till.

Det är en utredning från justitiedepartementet.. Det är inte samma sak som en dom.

Läser man sedan sidan 170 som du hänvisar till, så handlar det om umgängesstöd.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-02-20 21:44:58 följande:
    Det är ingen  dom du hänvisar till.

Det är en utredning från justitiedepartementet.. Det är inte samma sak som en dom.

Läser man sedan sidan 170 som du hänvisar till, så handlar det om umgängesstöd.
    Jag ger sekund snabbt svar på på din fråga, det du hänvisar till är umgängesstöd, dvs genom soc.
    Du måste göra bättre ifrån dig.
  • EpicF

Anonym (fkl): 1. Det är ingen dom. Därav mitt "dom" inom citationstecken. 
    2. Har du själv läst den? 
    3. Inget av det som står bevisar det du skriver. 

Snarare du som gick i din egna fälla. Igen. 

• Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-20 21:47:38 följande:

Anonym (fkl): 1. Det är ingen dom. Därav mitt "dom" inom citationstecken. 
    2. Har du själv läst den? 
    3. Inget av det som står bevisar det du skriver. 

Snarare du som gick i din egna fälla. Igen. 

Gav jag inte ett snabbt svar till föregående skribent EnAnomius
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 21:52:01 följande:
    Gav jag inte ett snabbt svar till föregående skribent EnAnomius
    Inte snabbt nog. 

Du har noll kunskap om juridik, vad ett citat är och umgänge, vårdnad etc. Börjar bli pinsamt för dig. 
  • EpicF

Anonym (fkl): Och förövrigt var det DU som hänvisade till s 170 i "domen". Som inte är en dom utan en utredning. Inte ens det fick du till rätt. 

• Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-02-20 20:43:46 följande:
    Jag diskuterar också inlägg 800, som var till anonym (fkl). Som handlade om honom. Inte generellt. Utan om honom och hans situation. 

Hur tror du en kvinna eller man får enskild vårdnad om de inte kämpar får det, med alla medel som finns? Tror du bara det trillar ner i knät? 

Du förstår väl ändå att vårdnaden bestäms av en domare i en vårdnadstvist?! 

Enda gången en mamma bestämmer är när man som ogift får enskild vårdnad vid födseln och bestämmer för att ha kvar det. 
    Men det spelar ingen roll vad jag tror om hur man får enskild vårdnad, det handlar inte om det, utan att du skrev på ett sätt som att du som mamma bestämmer det. Och att du ändrar din retorik i efterhand till att kämpa i rätten, förändrar inte det. Du kan kämpa i rätten och förlora, men det är något annat, du påstod att pappan skulle inte få vårdnad och umgänge, om du var mamma. Så försök inte.
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?