• Anonym (Noway)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

• Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 14:06:21 följande:
    Alla dagar räknas för en företagare, dvs om du ta tor-fre delas detta på sju dagar, men om du även rapporterar helgen får du vab för 4 dagar. liknande för föräldradagar, man kan ta dom på helgen, lov, semester, ta ut dom när inkomsten är skriven som högst, lägga dessa på sparkonto, kanske detta som lärde mitt barns mormor, läsa reglerna.
    För både van (tillfällig föräldrarpeng) och fp gäller samma villkor för alla. Dvs man avstår arbete och inkomst aktuella dagar. Det är inte annorlunda för att man är företagare. Antar dock att du menar egen företagare. Men oavsett så gäller damma regler. 

Vab och föräldrarpening är en ersättning för att mam avstår arbete och förlorar inkomst för att ts hand om sitt barn. 

Dina barns mormor avstod arbete och inkomst för att ta hand om sjukt barn och fick då tillfällig föräldrapenning istället, sk vab. 
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-20 14:09:12 följande:
    För både van (tillfällig föräldrarpeng) och fp gäller samma villkor för alla. Dvs man avstår arbete och inkomst aktuella dagar. Det är inte annorlunda för att man är företagare. Antar dock att du menar egen företagare. Men oavsett så gäller damma regler. 

Vab och föräldrarpening är en ersättning för att mam avstår arbete och förlorar inkomst för att ts hand om sitt barn. 

Dina barns mormor avstod arbete och inkomst för att ta hand om sjukt barn och fick då tillfällig föräldrapenning istället, sk vab. 
    Nej ta och läs, jag menar inte AB , jag menar enskilt företag.
    Där du kan skippa avskrivningar osv för att höja inkomsten, året därpå skriver du ut alla föräldradagar, lov, helger, röda dagar osv. sparar pengarna tar ut dom när du annars är f-ledig år efter.
    Vem tror du brukar skriva förslag hur man undviker underhåll, hur man kan rikta en inkomst och man får nerskrivet underhåll året efter.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 14:18:06 följande:
    Där du kan skippa avskrivningar osv för att höja inkomsten, året därpå skriver du ut alla föräldradagar, lov, helger, röda dagar osv. sparar pengarna tar ut dom när du annars är f-ledig år efter.
    Vem tror du brukar skriva förslag hur man undviker underhåll, hur man kan rikta en inkomst och man får nerskrivet underhåll året efter.
    Jag vet vad du menade och allt står på fk. Samma regler vid utag. Men ersättningen räknas ut på ett annat sätt eftersom man oftast inte har fast inkomst. 
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-02-20 13:36:45 följande:
    Tja, mamman har ju enligt anonym (fkl) väldigt stor fördel och kan se till stt pappan inte får ungänge eller gemensam vårdnad. 

Enligt mig så är det inget mamman själv ska bestämma. Utan det ska bestämma utifrån barnets bästa. Vilket oftast är gemensam vårdnad och att barnet får umgänge med båda föräldrarna. 

Men jag förstår varför anonym (fkl) inte har någon gemensam vårdad om sina barn. 
    Men du skrev ju att du skulle inte ha låtit pappan få vårdnad eller umgänge i det fallet om du var mamman där. Då är alltså din inställning att mamman KAN bestämma det? Om hon så väljer?
  • EpicF
    Anonym (M) skrev 2023-02-20 14:26:47 följande:
    Men du skrev ju att du skulle inte ha låtit pappan få vårdnad eller umgänge i det fallet om du var mamman där. Då är alltså din inställning att mamman KAN bestämma det? Om hon så väljer?
    Om jag hade haft anonym (fkl) som pappa till mina barn så hade jag kämpat med näbbar och klor för enskild vårdnad och inget umgänge. För barnets bästa. 

Nej, mamman kan inte bestämma det. Det avgörs i domstol vid en vårdnadstvist. 

Men om man inte är gifta kan mamman behålla sin enskilda.vprdad från födseln. Det kan mamman bestämma. 
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-20 14:19:38 följande:
    Jag vet vad du menade och allt står på fk. Samma regler vid utag. Men ersättningen räknas ut på ett annat sätt eftersom man oftast inte har fast inkomst. 
    Detta är en vanlig myt, många advokater kör enskilt företag eller handelsbolag. större företag blir det för mycket pengar o man väljer övergå till AB.

Det är inte samma regler, som jag berätta, som egen anses man som ständigt arbetande, helg, röda dagar osv. detta ger dig även rätt att vara sjuk under dessa dagar, även vab, även plocka ut f-dagar.

Oftast har du fasta uppdragsgivare, man har likande inkomst varje månad, men du sköter själv fakturering, detta styr även din inkomst, man sköter själv revision, det menas att du kan skippa ta upp ex en avskrivning i deklaration, men du har även rätt att gå in och rätta, ett, två, tre, upp till 6 år år efteråt, dvs plocka tillbaka den missade avskrivningen, och allt rättas, men det gör inte FK, där står inkomsten fast, den får jag inte ändra. hur sjuk som helst hur systemet inte synkar för alla.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 14:33:37 följande:
    Detta är en vanlig myt, många advokater kör enskilt företag eller handelsbolag. större företag blir det för mycket pengar o man väljer övergå till AB.

Det är inte samma regler, som jag berätta, som egen anses man som ständigt arbetande, helg, röda dagar osv. detta ger dig även rätt att vara sjuk under dessa dagar, även vab, även plocka ut f-dagar.

Oftast har du fasta uppdragsgivare, man har likande inkomst varje månad, men du sköter själv fakturering, detta styr även din inkomst, man sköter själv revision, det menas att du kan skippa ta upp ex en avskrivning i deklaration, men du har även rätt att gå in och rätta, ett, två, tre, upp till 6 år år efteråt, dvs plocka tillbaka den missade avskrivningen, och allt rättas, men det gör inte FK, där står inkomsten fast, den får jag inte ändra. hur sjuk som helst hur systemet inte synkar för alla.
    Det är ingen myt utan regler. Som går att läsa på fks hemsida. 

Om du väljer att fuska får stå för dig. 
  • LFF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 14:18:06 följande:
    Ja, vi vet att du gillar att lura både barn och medförälder eftersom du anser dig orättvist behandlad av dem. 
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-02-20 14:28:54 följande:
    Om jag hade haft anonym (fkl) som pappa till mina barn så hade jag kämpat med näbbar och klor för enskild vårdnad och inget umgänge. För barnets bästa. 

Nej, mamman kan inte bestämma det. Det avgörs i domstol vid en vårdnadstvist. 

Men om man inte är gifta kan mamman behålla sin enskilda.vprdad från födseln. Det kan mamman bestämma. 
    Då verkar han ju ha en poäng i vad han påstår. Om det fungerar som du skriver här så finns det ju en hel del medel som mamman kan ta till.
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 14:33:37 följande:
    Hur vore det om du krävde av dig själv först att läsa vad andra skriver innan du gnäller om att andra skall läsa?

EpicF har har aldrig skrivit att en egen företagare inte får ta ut f-dagar, VAB, eller vara sjukskriven.

Hon skrev bara enkelt, mycket ENKELT, att det räknas på ett annat sätt då egna företagare oftast inte har fast inkomst.

Så varför är du så angelägen om att sätta i system  att hitta på vad folk skriver?

Varför är du så angelägen att sätta i system att ljuga om vad folk skriver?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?