• Anonym (Noway)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

• Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-02-19 22:35:06 följande:
    Sedan tycker jag det är bara direkt dumt tilltag att hoppa på att säga att EpicF har svårt för juridik. Du har ju fan inte haft koll på juridiken alls. Till och med sjunkit så lågt och hävda att det skulle vara ett lagbrott om "pappan" hoppade över och ta de 10 "pappadagarna" som är en rättighet.
    Att hävda att det är ett lagbrott att avstå från en rättighet det gör folk som saknar helt koll på juridik. Så du är den sista som skall säga till någon andra att de skulle ha svårt för juridik.
    Vet inte vart ni läser eller om ni ens har någon kunskap.
    Mamman har rätt att ge dessa 10 dagar till en nära anhörig när hon har ensamvårdnad.
    Det är inte pappan som bestämmer i första läget, det är mamman, behöver hon hjälp av ex sin mamma, syster eller liknande, har mamman rätt att begära detta, man ger inte sedan en extra slant så en obekräftad pappa ska vara ledig i slappa

Man undra varför ni är så angenäma att sprida falsk information.?
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-02-19 22:44:57 följande:

Anonym (fkl): Pappan kan begära dna test för att vara säker på att han, som är utpekad som pappan verkligen är pappan. Ett dna test för att fastställa att mammans utpekade är korrekt. Ett dna test som fadern begär att socialnämnden utför. 

Javisst, så får de ännu en orsak att bli osams. Begär DNA-test efter mammans utpekande, och riskera att hon sätter sig på tvären igen. Hon kanske inte tycker att det är så kul att bli ifrågasatt. Om hon vet själv att hon bara legat med en. Man vet aldrig hur hon reagerar.
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-19 22:40:37 följande:
    Fråga var kan pappan bestämma detta, nej det finns ingen lagstöd för pappan att begära en utredning.
    Då tycker jag att du ska läsa ditt egna inlägg #772 igen.

Ingenstans i DET inlägget
    finns det någon frågas om det finns något lagstöd för pappan att begära en utredning.

Inlägg #772:
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-19 22:14:44 följande:
    Har ett nyfött barn någon talan?
    Det är vårdnadshavare som bestämmer över barnet.
    Förstår du har svårt för juridik.
    (slut citat)

Och du.. När det gäller faderskapsutredning så har inte mamman heller någon lagstöd att starta en.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-19 22:51:56 följande:
    Vet inte vart ni läser eller om ni ens har någon kunskap.
    Mamman har rätt att ge dessa 10 dagar till en nära anhörig när hon har ensamvårdnad.
    Det är inte pappan som bestämmer i första läget, det är mamman, behöver hon hjälp av ex sin mamma, syster eller liknande, har mamman rätt att begära detta, man ger inte sedan en extra slant så en obekräftad pappa ska vara ledig i slappa
    Du jag skrev "pappa" och "pappadagar"..
    Om du  titta noga så använde jag citattecken kring dessa ord. 

Här har du en kortförklaring på hur det funkar:

"Citattecken används även för att markera ett ord där man vill fästa uppmärksamheten vid att själva ordet används på ett ovanligt,"

(slut förklaring)

Och FYI så kallas dessa 10-daga slarvigt för "Pappadagar".

Sedan så kommer du med en NY direkt lögn. Jag har aldrig hävdat att det är pappan som bestämmer.
    Så lägg av att sitta och hitta på (igen) vad man skriver. 
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-19 22:51:56 följande:
    Man undra varför ni är så angenäma att sprida falsk information.?
    Varför är du så angelägen om att direkt ljuga om vad jag och EpicF skriver?
    Du gör detta upprepat.

Varför är du angelägen att sitta och hitta på vad vi skriver?
    Något du också gör upprepat.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-02-20 03:27:19 följande:
    Då tycker jag att du ska läsa ditt egna inlägg #772 igen.

Och du.. När det gäller faderskapsutredning så har inte mamman heller någon lagstöd att starta en.
    Som sagt vad du håller på med kan inte ses normalt. vet du ens vad en lag är?
    Självklart har mamman lagstöd, även en ung mamma som inte själv är fyllda 18 år har en sådan talan. Men inte pappan. 
    -

§5 En talan om fastställande av faderskap väcks av barnet.

[S2]I fall som avses i 2 kap. 1 § förs barnets talan av socialnämnden. Har modern vårdnaden om barnet, får hon alltid föra barnets talan, även om hon inte har uppnått myndig ålder. En talan får vidare alltid föras av en särskilt förordnad vårdnadshavare eller en tillfällig vårdnadshavare för barnet. Lag (2021:528).

• Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-02-20 05:48:59 följande:
    Du jag skrev "pappa" och "pappadagar"..
    Om du  titta noga så använde jag citattecken kring dessa ord. 

Här har du en kortförklaring på hur det funkar:

"Citattecken används även för att markera ett ord där man vill fästa uppmärksamheten vid att själva ordet används på ett ovanligt,"

(slut förklaring)

Och FYI så kallas dessa 10-daga slarvigt för "Pappadagar".
    Kalla det pappa dagar, är av den enkla anledning att TS är ev pappa och hans ONS är en kvinna.

Dessa 10 dagar är för den förälder som inte är gravid, men det är inte TS dagar, han kommer aldrig få dessa dagar, av den enkla anledning att det är mamman som bestämmer över dessa, hon kan välja en i sin familj eller en nära vän som får dessa dagar.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 08:51:36 följande:
    Kalla det pappa dagar, är av den enkla anledning att TS är ev pappa och hans ONS är en kvinna.

Dessa 10 dagar är för den förälder som inte är gravid, men det är inte TS dagar, han kommer aldrig få dessa dagar, av den enkla anledning att det är mamman som bestämmer över dessa, hon kan välja en i sin familj eller en nära vän som får dessa dagar.
    Han kan få dessa dagar när faderskapet är fullfört, om han vill eller om ts ger dem till han. 

Men ja, hon kan också ge dem till någon annan, ex sin mamma. 

Du beteer dig som att du känner den blivande mamma. Men det tvivlar jag på att du gör. Du vill bara provocera. 
  • EpicF

Anonym (fkl): Du har fortfarande inte förstått eller tagit in varför man en faderskapsutredning görs. 

• Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-02-20 11:29:05 följande:
    Han kan få dessa dagar när faderskapet är fullfört, om han vill eller om ts ger dem till han. 

Men ja, hon kan också ge dem till någon annan, ex sin mamma. 

Du beteer dig som att du känner den blivande mamma. Men det tvivlar jag på att du gör. Du vill bara provocera. 
    Äsch. måste jag fortsätta pissa på dig med bred stråle som Adam Alsing bruka säga.
    Bekräftat faderskap ger ingen rätt till föräldrapenning, det får man via delad vårdnad.

Tror det är dax ni lägger ner era falska påståenden, och sluta tro att dessa utgör en sanning. Mamman bestämmer, hon kan ge dessa dagar till en annan man om hon vill.
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 11:37:25 följande:
    Äsch. måste jag fortsätta pissa på dig med bred stråle som Adam Alsing bruka säga.
    Bekräftat faderskap ger ingen rätt till föräldrapenning, det får man via delad vårdnad.

Tror det är dax ni lägger ner era falska påståenden, och sluta tro att dessa utgör en sanning. Mamman bestämmer, hon kan ge dessa dagar till en annan man om hon vill.
    Nu pratar du äpplen och päron igjen. Tillfällig föräldrarpening, som de 10 dagarna är, kan man få utan att ha gemensam vårdnad.

Mamma kan också ge dessa dagarna till ts, för att ts ka bli känd med sitt barn. Eller så kan ts ta dessa när faderskapet är fastställt. 
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?