Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
Det är självklart att du ska ta ditt ansvar! Man är två om att ligga och båda har lika mycket ansvar att skydda sig. Skyddade du dig? Tänkte du ens på kondom?
Det är självklart att du ska ta ditt ansvar! Man är två om att ligga och båda har lika mycket ansvar att skydda sig. Skyddade du dig? Tänkte du ens på kondom?
Och kondom var inget du tänkte på?
Mini-piller skyddar inte mot sjukdomar och därför ska man alltid ha kondom vid enångsligg. Det är DITT FÖRVANBAMDE ANSVAR lika mycket som hennes!
Anonym (Jo): Absolut. Det är bådas ansvar med skydd.
Anonym (Kvinnan har inte rätt): Våldtäkt? Hur då? Killen kan använda kondom.
Ts har inte blitt lurad. Han är vuxen och ska veta hur barn blir till. Ska veta att man ska/bör använda kondom vid ons.
Anonym (Jo): Kondom och p-piller är nästintill 100% säkra. Ts gjorde sitt val och nu får han ga konsekvensen av det.
Anonym (Kvinnan har inte rätt): Ljugit? Kvinna ljög inte. Hon gick på p-piller (minipiller). Ts valde att inte använda kondom med ons. Nu får han och hon ta konsekvensen av det.
Men hon åt ju minipiller. Hade vi haft kondom också hade ju den kunna gå sönder elr nåt. Hade det ändå varit mitt fel?
Det är väl knappast alla som tänker på att köra med dubbelt skydd varje gång man har sex? Jag tror bara inte jag har nån större potential att bli en bra pappa ens. kanske barnet får det bättre om jag inte är med till med?