• sandra85ws

Äter ni både lunch och middag?

Hej! 

Jag undrar hur era matrutiner ser ut? 

Mina ser ut såhär: 

-  frukost ( smörgås, juice och kaffe) 
    - Middag ( en rejäl portion lagad mat) 
    - Melkanmål ( frukt, rån/Digestive med pålägg och kaffe) 
    - Kvällsmat ( knäckebröd med kokt ägg och te. 

Jag förstår inte varför man som vuxen äter både lunch och middag? Jag är inte hungrig på kvällen så det passar inte mig mig alls. 

• Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?
  • sandra85ws

Alltså vad är problemet?

Jag ställer mig inte en vanlig kväll och lagar potatis, sås och kött. Jag är inte SÅ hungrig. Men jag är lite hungrig. Då kokar jag mig gärna ett ägg och äter en äggmacka eller en smörgås med skinka och en klick röra av tex bacon. 

Hur kan detta misstolkas? Jag är övertydlig!!! 

Däremot äter jag tex potatis pannbiff sås och sallad till middagen som jag äter 12-13 tiden. 

Vad är det du inte förstår med detta Bullen? 

Tack till Teddy som förstår. 

• Anonym
    sandra85ws skrev 2022-11-13 18:06:21 följande:

Alltså vad är problemet?

Jag ställer mig inte en vanlig kväll och lagar potatis, sås och kött. Jag är inte SÅ hungrig. Men jag är lite hungrig. Då kokar jag mig gärna ett ägg och äter en äggmacka eller en smörgås med skinka och en klick röra av tex bacon. 

Däremot äter jag tex potatis pannbiff sås och sallad till middagen som jag äter 12-13 tiden. 

1. Du äter middag även om du väljer ett annat ord för din måltid.
    2. En "klick" baconröra är mat, tillagad mat. Du lägger det på en brödskiva istället för att äta pasta/potatis/ris. Det är en middag oavsett.
    3. Middag äts på kvällen, det du kallar "middag" är en lunch.
    4. Vad kan missförstås?

Du äter mat som de flesta andra fast du kallar det något annat.
  • sandra85ws
    Anonym skrev 2022-11-13 18:12:19 följande:
    1. Du äter middag även om du väljer ett annat ord för din måltid.
    2. En "klick" baconröra är mat, tillagad mat. Du lägger det på en brödskiva istället för att äta pasta/potatis/ris. Det är en middag oavsett.
    3. Middag äts på kvällen, det du kallar "middag" är en lunch.
    4. Vad kan missförstås?

Du äter mat som de flesta andra fast du kallar det något annat.
    Okej. Så du tycker en äggmacka är middag? Jag tycker det är kvällsmat. 
  • Anonym (Bullen)

Alltså vad är problemet?

Jag förstår att du äter så. Det jag inte förstår är varför du startar en tråd där du först säger att du inte är hungrig på kvällen och undrar hur andra kan äta då, sen att du bara äter lite på kvällen och sen att du äter två äggmackor på kvällen. Du äter ju relativt mycket på kvällen, plus mellanmål (vilket många vuxna inte gör). Hur kan det då vara svårt att förstå hur andra kan äta som du plus typ en potatis? 
  • Anonym (Teddy)

Alltså vad är problemet?

Ja, jag undrar också. Saker ska missförstås bara för att. Men det är ju inte så svårt att läsa dina förklaringar ifall man inte förstår. 
    Och för dom som fortfarande inte fattar varför ts kallar det hon äter vid lunchtid för middag, så gissar jag att det är som ett förtydligande. I min värld så kan en lunch bestå av lite allt möjligt ifrån en middag till gröt, macka, fil eller vad som, medans en middag är en fullgod middag: potatis/ris/pasta osv, kött/fisk/vegetariskt alternativ, sås, grönsaker/sallad. Det målet man äter på kvällen kan kallas för middag eller kvällsmat. Finns säkert fler alternativ.
    Pust, jobbigt att vara övertydlig :)
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Bullen) skrev 2022-11-13 18:17:46 följande:
    Jag förstår att du äter så. Det jag inte förstår är varför du startar en tråd där du först säger att du inte är hungrig på kvällen och undrar hur andra kan äta då, sen att du bara äter lite på kvällen och sen att du äter två äggmackor på kvällen. Du äter ju relativt mycket på kvällen, plus mellanmål (vilket många vuxna inte gör). Hur kan det då vara svårt att förstå hur andra kan äta som du plus typ en potatis? 
    Men snälla Bullen, nu är du ju bara för mycket. Ser inte du i trådstarten där ts radar upp exempel på vad hon äter under en dag? Ser du inte att det står att hon äter på kvällen också? 
    Kan du sluta tjata om att ts inte äter på kvällen och undrar hur andra kan äta på kvällen. Det är inte det som tråden handlar om, den handlar om hur en del orkar äta middag två gånger.
  • sandra85ws

Tack alla ni som svarat. 

Ni som förstår ni förstår. Ni andra behöver inte förstå. 

Ni alla får ha en fin kväll!! 

• Anonym (Bullen)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-13 18:22:38 följande:
    Ja, jag undrar också. Saker ska missförstås bara för att. Men det är ju inte så svårt att läsa dina förklaringar ifall man inte förstår. 
    Och för dom som fortfarande inte fattar varför ts kallar det hon äter vid lunchtid för middag, så gissar jag att det är som ett förtydligande. I min värld så kan en lunch bestå av lite allt möjligt ifrån en middag till gröt, macka, fil eller vad som, medans en middag är en fullgod middag: potatis/ris/pasta osv, kött/fisk/vegetariskt alternativ, sås, grönsaker/sallad. Det målet man äter på kvällen kan kallas för middag eller kvällsmat. Finns säkert fler alternativ.
    Pust, jobbigt att vara övertydlig :)

Och det är inte benämningarna jag tycker är konstiga utan det faktum att TS inte förstår hur någon kan äta typ makaroner och köttbullar på kvällen när hen själv äter något så mäktigt som två äggmackor. 

Och vad gäller det sista: kasta inte sten i glashus. 

• Core
    sandra85ws skrev 2022-11-13 18:27:17 följande:

Tack alla ni som svarat. 

Ni som förstår ni förstår. Ni andra behöver inte förstå. 

Ni alla får ha en fin kväll!! 

Själv förstår jag inte hur vuxna människor äter frukost och mellis, men det är jag det. Jag äter bara lunch och middag , inget innan, inget efter eller någonting annat under dygnet. 

Sjukast av allt är vuxna människor som bryr sig om vilket, hur andra äter och ifrågasätter det. Narcissistiskt drag, eller om det är högmod, svårt att avgöra 

• Anonym (Bullen)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-13 18:26:22 följande:
    Men snälla Bullen, nu är du ju bara för mycket. Ser inte du i trådstarten där ts radar upp exempel på vad hon äter under en dag? Ser du inte att det står att hon äter på kvällen också? 
    Kan du sluta tjata om att ts inte äter på kvällen och undrar hur andra kan äta på kvällen. Det är inte det som tråden handlar om, den handlar om hur en del orkar äta middag två gånger.
    Men hur kan man själv äta mellanmål och sen två äggmackor på det och ändå inte fatta hur andra väljer typ pasta med ostsås eller nåt sånt istället? Det är ju i princip samma sak, oavsett vad man kallar det. 
Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?