• sandra85ws

Äter ni både lunch och middag?

Hej! 

Jag undrar hur era matrutiner ser ut? 

Mina ser ut såhär: 

-  frukost ( smörgås, juice och kaffe) 
    - Middag ( en rejäl portion lagad mat) 
    - Melkanmål ( frukt, rån/Digestive med pålägg och kaffe) 
    - Kvällsmat ( knäckebröd med kokt ägg och te. 

Jag förstår inte varför man som vuxen äter både lunch och middag? Jag är inte hungrig på kvällen så det passar inte mig mig alls. 

• Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?
  • sandra85ws
    chrissepisse skrev 2022-11-13 10:40:05 följande:
    Med middag avser ts troligtvis det många kallar för lunch. När jag var liten pratade man ofta om middag och kvällsmat istället för om lunch och middag.
    Precis så menar jag . Tack för att du förstår. 
  • Anonym (Yrr)
    exandthecity skrev 2022-11-13 09:39:47 följande:

Blir vi??
    Kändes som att lchf var skitstort för ca 15 år sedan i.a.f. var det mycket snack på olika forum om träning/hälsa etc och att det sedan har mattats av. Kollar man de svenska grupper på FB som finns inom keto / low carb så är det väldigt lite aktivitet.
    Eller är det bara jag som är boomer som ännu inte fimpat fejjan ??
    Personligen tror jag att många äter proteinrika snacks alltför ofta, vilket ger insulinrespons och då får de inte fördelarna av ett riktigt keto-upplägg och då kanske många har lagt ner det. Detta baserat på mina observationer av vad folk lägger ut på sociala media. 

Man är väl i olika cirklar.
    Jag rör mig bland akademiker i Stockholm som vill maxa sitt välmående och ha en kropp de trivs med. Många som både fastar och äter low carb och har skippat 1 eller 2 måltider per dag sedan länge. Så man har inte så mycket behov kvar att prata om det. 

Facebook är inget för mitt umgänge. 

Ingen som basunerar ut vad man äter heller men tar upp det i lägen när det känns rätt.

Äggmjök är ett bra tips för att få i dig fett, kolla gärna upp det om du inte redan dricker det. Jag häller på rejält på kaffet. 
  • Anonym
    Anonym (Yrr) skrev 2022-11-13 11:07:55 följande:
    Man är väl i olika cirklar.
    Jag rör mig bland akademiker i Stockholm som vill maxa sitt välmående och ha en kropp de trivs med. Många som både fastar och äter low carb och har skippat 1 eller 2 måltider per dag sedan länge. Så man har inte så mycket behov kvar att prata om det. 

Facebook är inget för mitt umgänge. 

Ingen som basunerar ut vad man äter heller men tar upp det i lägen när det känns rätt.

Äggmjök är ett bra tips för att få i dig fett, kolla gärna upp det om du inte redan dricker det. Jag häller på rejält på kaffet. 
    Äggmjölk är lika med urk. 
    Tvi vale så äckligt det är.

Kaffet är bäst svart som synden.
  • Anonym (Bullen)
    sandra85ws skrev 2022-11-13 09:30:14 följande:

Vad roligt med alla svar fina ni!! 

När jag äter vid 12-13 tiden så äter jag en stor portion mat och alltid med grönsaker till. 

Någon skrev att jag inte rör på mig men det gör jag. Jag jobbar nämligen heltid i hemtjänsten. Så springer hela dagarna. 

Kul att se alla svar. Igår blev det 2 äggmackor på kvällen och idag blir det smörgås med skinka och baconröra. 

Har inte du gjort en sån här tråd förut? Jag känner hur som helst igen upplägget: TS går ut rätt hårt och ifrågasätter varför andra äter på kvällen och framhåller hur lite hen själv äter, men ju längre tråden går desto mer tydligt blir det att TS också äter på kvällen och frågeställningen blir mest väldigt märklig eftersom TS med andra ord undrar varför folk äter som hen själv gör. 

Hur kan du tycka att två äggmackor eller en macka med skinka och baconröra inte är mat? Och varför äter du så mycket om du inte är hungrig? 

• sandra85ws
    Anonym (Bullen) skrev 2022-11-13 13:40:26 följande:

Har inte du gjort en sån här tråd förut? Jag känner hur som helst igen upplägget: TS går ut rätt hårt och ifrågasätter varför andra äter på kvällen och framhåller hur lite hen själv äter, men ju längre tråden går desto mer tydligt blir det att TS också äter på kvällen och frågeställningen blir mest väldigt märklig eftersom TS med andra ord undrar varför folk äter som hen själv gör. 

Hur kan du tycka att två äggmackor eller en macka med skinka och baconröra inte är mat? Och varför äter du så mycket om du inte är hungrig? 

Ursäkta? När har jag varit otrevlig? 

Jag är inte så hungrig så jag skulle kunna ställa mig och laga en riktig middag på kvällen men smörgås/knäckebröd med något lättare pålägg tycker jag passar mig bättre. 

• Anonym (k)
    Anonym (Bullen) skrev 2022-11-13 13:40:26 följande:

Bingo!
  • Anonym
    sandra85ws skrev 2022-11-13 14:36:20 följande:

Jag är inte så hungrig så jag skulle kunna ställa mig och laga en riktig middag på kvällen men smörgås/knäckebröd med något lättare pålägg tycker jag passar mig bättre. 

Du får förlåta men ägg, skinka och baconröra ÄR de facto mat.
    Så jo, du äter mat på kvällen också.
  • Anonym (C)

Intresseklubben antecknar

• Anonym (Skorpan)
    sandra85ws skrev 2022-11-13 14:36:20 följande:

Att göra baconröra är matlagning i min värld. Hur avancerade middagar tror du egentligen att folk står och lagar på vardagskvällarna efter jobbet? 
  • Virriga Vera
    sandra85ws skrev 2022-11-12 20:54:34 följande:

Jag har väl aldrig skrivit att jag är bättre än någon annan? För det tycker jag inte att jag är. 

Va mest nyfiken på av vilken anledning man äter lagad mat 2 gånger om dagen. 

Lunch betyder inte att det måste vara lagad mat, det är ju att du äter något mitt på dagen. Jag äter oftast 3 mål mat om dagen. Frukost, lunch och middag/kvällsmat. Består lunchen av tillagad mat så blir det något lättare på kvällen. Oftast så består lunchen av sallad, yoghurt, frukt eller macka beroende på hur hungrig jag är. Mellanmål äter jag bara om jag är hungrig.

Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?