• sandra85ws

Äter ni både lunch och middag?

Hej! 

Jag undrar hur era matrutiner ser ut? 

Mina ser ut såhär: 

-  frukost ( smörgås, juice och kaffe) 
    - Middag ( en rejäl portion lagad mat) 
    - Melkanmål ( frukt, rån/Digestive med pålägg och kaffe) 
    - Kvällsmat ( knäckebröd med kokt ägg och te. 

Jag förstår inte varför man som vuxen äter både lunch och middag? Jag är inte hungrig på kvällen så det passar inte mig mig alls. 

• Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?
  • sandra85ws
    lövet2 skrev 2022-11-12 21:18:11 följande:

0530 frukost
    0800 andra frukost
    1100 lunch (oftast lagad mat)
    1430 mellanmål
    1700 middag (alltid lagad mat)
    2030 kvällsfika

Kaffe här och där när det passar.

Tack för att du delar med dig :) 
  • cosinus

Nä jag hade nog eg inte känt behov av lagad mat på kvällen om jag inte haft barn att laga mat till.

äter frukost (just nu) oftast gröt om jag ska träna på lunchen (vilket jag oftast gör). Sen lunch och middag i form av lagad mat om jag hinner. Hinner jag inte äter jag fil, smörgås, ägg, keso, eller något annat lättare senare på kvällen. 

Skulle jag inte ha barn skulle jag nog oftare äta som du och bara något enkelt på kvällen. Har inget eget sug efter just lagad mat då.

• sandra85ws
    cosinus skrev 2022-11-12 21:26:06 följande:

Nä jag hade nog eg inte känt behov av lagad mat på kvällen om jag inte haft barn att laga mat till.

äter frukost (just nu) oftast gröt om jag ska träna på lunchen (vilket jag oftast gör). Sen lunch och middag i form av lagad mat om jag hinner. Hinner jag inte äter jag fil, smörgås, ägg, keso, eller något annat lättare senare på kvällen. 

Skulle jag inte ha barn skulle jag nog oftare äta som du och bara något enkelt på kvällen. Har inget eget sug efter just lagad mat då.

Härligt att jag inte är ensam. Det har känts som typ alla äter lunch och middag och då lagad mat men kanske inte är riktigt så då. :) 
  • Anonym (k)
    sandra85ws skrev 2022-11-12 20:54:34 följande:

Jag har väl aldrig skrivit att jag är bättre än någon annan? För det tycker jag inte att jag är. 

Det är precis vad det låter som om du startar en tråd där du inte förstår att vuxna behöver lunch och middag...

Och  säger sig inte vara hungrig på kvällen men äter 3 mål???

• Anonym (Teddy)
    Anonym (k) skrev 2022-11-12 21:40:37 följande:

Det är precis vad det låter som om du startar en tråd där du inte förstår att vuxna behöver lunch och middag...

Och  säger sig inte vara hungrig på kvällen men äter 3 mål???

Hm...ts äter ju visst lunch och middag. Bara inte lagad lunch och middag. 
  • sandra85ws
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-12 21:44:38 följande:
    Hm...ts äter ju visst lunch och middag. Bara inte lagad lunch och middag. 
    Exakt och det sparar både tid och energi som kan läggas på annat. 
  • Anonym (k)
    sandra85ws skrev 2022-11-12 21:48:06 följande:
    Exakt och det sparar både tid och energi som kan läggas på annat. 

Jaha men är det verkligen konstigt att folk behöver det? Vad är problemet?

eller att tre mål på kvällen inte räknas som ej hungrig på kvällen......

• Anonym (Sanna)

Du äter ju massor på kvällen, efter middagen, så jag hade nog försökt få i mig mer under dagen för att komma ifrån det om jag var du.

Jag äter:

07: Lätt frukost - ungefär en knäckemacka + en slät kopp kaffe
    12: Lagad lunch
    14: En frukt eller liknande
    17:30: Lagad middag

Sedan är jag mätt på kvällen, eftersom jag fått i mig vettigt med mat under dagen. Vuxna "ska" ju helst inte äta efter middagen.

• Anonym (Öhh)

Nä det är tydligt att vissa människor inte förstår att andra gör andra val i livet än man själv..

Dum frågeställning så orkar inte ens bemöda mig att besvara frågan

• Citronella

Troligtvis rör du dig inte särskilt mycket och då äter man mindre. Har man ett fysiskt krävande jobb äter man mer. 

Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?