• sandra85ws

Äter ni både lunch och middag?

Hej! 

Jag undrar hur era matrutiner ser ut? 

Mina ser ut såhär: 

-  frukost ( smörgås, juice och kaffe) 
    - Middag ( en rejäl portion lagad mat) 
    - Melkanmål ( frukt, rån/Digestive med pålägg och kaffe) 
    - Kvällsmat ( knäckebröd med kokt ägg och te. 

Jag förstår inte varför man som vuxen äter både lunch och middag? Jag är inte hungrig på kvällen så det passar inte mig mig alls. 

• Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?
  • sandra85ws
    Anonym (Anna) skrev 2022-11-13 18:51:55 följande:
    Haha, nej det får du ta reda på själv.
    Om du kan.

Vi är flera här i tråden som sett igenom detta.
    Att du inte lyckats kan du inte komma och kräva bevis för.

Jag tycker det har blivit en otrevlig tråd. Jag har hela tiden försökt vara trevlig. 

Vuxna människor skärp er!! 

Jag lämnar nu. 

• Anonym (H)

Jag tror inte vuxna behöver 2 lagade mål per dag om man inte har hårt fysiskt arbete eller tränar extremt mycket. Samma gäller "mellis", jag tycker det hör till växande barn

• Inteutanproblem

Jao, typ. Men jag äter inte frukost. Extremt ovanligt att jag äter något innan kl 11 på förmiddagen. Ibland hände det att jag inte äter något tills kl 14.
    Är en sån där människa som är lite av en naturlig periodisk fastare. 

• Anonym (Anna)
    sandra85ws skrev 2022-11-13 18:55:56 följande:

Jag tycker det har blivit en otrevlig tråd. Jag har hela tiden försökt vara trevlig. 

Vuxna människor skärp er!! 

Jag lämnar nu. 

Jag förstår det, när man inte kan förklara sina påhitt längre så pyser man.

Hej då.
  • Anonym (Bullen)
    sandra85ws skrev 2022-11-13 18:47:52 följande:

Det handlar mer om att jag inte äter middag två gånger om dagen. Förnekar inte alls att jag äter kvällsmat? 

För många är kvällsmat och middag två olika namn på exakt samma sak. Därav förvirringen. Att din kvällsmat, som du menar inte är lika mycket som en middag, dessutom är lika mycket mat som en vanlig måltid för många gör det ännu knepigare att förstå vad det är du egentligen undrar över. 

Jag menar inte att vara otrevlig och hoppas att jag inte varit det. Men jag förstår inte vad det är som du inte förstår och varför du startat tråden. Det är det jag undrar, men inte riktigt får svar på, upplever jag. 

• lövet2
    Anonym (H) skrev 2022-11-13 18:57:52 följande:
    Jag tror inte vuxna behöver 2 lagade mål per dag om man inte har hårt fysiskt arbete eller tränar extremt mycket. Samma gäller "mellis", jag tycker det hör till växande barn
    Vi är nog många som har en lite snabbare ämnesomsättning. Jag är hungrig för det mesta, så jag måste ha mellanmål.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Anna) skrev 2022-11-13 18:51:55 följande:
    Haha, nej det får du ta reda på själv.
    Om du kan.

Vi är flera här i tråden som sett igenom detta.
    Att du inte lyckats kan du inte komma och kräva bevis för.
    Haha nej, du kommer med ett påstående och får backa upp det.
    Och det är tydligen flera i tråden som förstår vad ts menar, att du inte lyckas förstå ts kan du ju inte kräva bevis för.
  • Anonym (1-2)
    Anonym (H) skrev 2022-11-13 18:57:52 följande:

Precis. Beror ju helt på hur mycket man rör på sig om dagen osv. Stillasittande arbete och på det ingen träning krävs absolut inte så mycket mat om dagen. De flesta äter mer än vad de behöver. 

Vill man ändå äta 2 mål så får det Isf vara 2 små mål och inte 2 stora fyllda tallrikar.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-13 19:18:00 följande:
    Haha nej, du kommer med ett påstående och får backa upp det.
    Och det är tydligen flera i tråden som förstår vad ts menar, att du inte lyckas förstå ts kan du ju inte kräva bevis för.
    Kram och godnatt.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Anna) skrev 2022-11-13 19:22:32 följande:
    Kram och godnatt.
    Godnatt (Anna) med den långa ludna svansen.
Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?