Anonym (Teddy) skrev 2022-11-14 17:54:29 följande:
Intressant. Jag minns att jag som liten halvlåg i tandläkarstolen och eftersom man inte kan göra så mycket där så läste jag på alla planscher som fanns på väggen. Där stod det att man inte bör småäta mellan måltiderna. Nåt decennium senare som vuxen satt jag i precis samma tandläkarstol och noterade att det plötsligt stod tvärtom på planscherna. Nu borde man istället äta åtta gånger om dagen eller vad det var. Jag undrade vilka förutom kroppsbyggare som orkar äta åtta gånger om dagen? Jag fattar att många av målen ska vara mellanmål, kanske bara en frukt, men jag tycker det är mycket ändå.
En frukt typ ett äpple, apelsin eller banan räknar jag ju iof sig inte som mat eller måltid. Utan nu syftar jag på "rejäla måltider". MEN - jag dricker väldigt väldigt många koppar kaffe varje dag. Och jag dricker ALDRIG skitdrycker som cola, fanta, sportdrycker eller liknande. Och är väldigt sparsam med alkohol. Dock är jag inte absolutist.
Btw, jag har inte haft en enda förkylning eller influensa sedan förra årtusendet så något rätt borde väl min mathållning ha fört med sig.