• sandra85ws

Äter ni både lunch och middag?

Hej! 

Jag undrar hur era matrutiner ser ut? 

Mina ser ut såhär: 

-  frukost ( smörgås, juice och kaffe) 
    - Middag ( en rejäl portion lagad mat) 
    - Melkanmål ( frukt, rån/Digestive med pålägg och kaffe) 
    - Kvällsmat ( knäckebröd med kokt ägg och te. 

Jag förstår inte varför man som vuxen äter både lunch och middag? Jag är inte hungrig på kvällen så det passar inte mig mig alls. 

• Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?
  • Mandel

Vardagar ett kokt ägg till frukost.
    Matlåda m lagad mat rill lunch på jobbet och oftast en liten till mellanstor låda med mycket grönsaker. Inte så stor som dessa alu-lådor man får om man köper lunch ute och tar med.
    Kvällsmat blir lagad mat.

Helger byts frukostägget mot äggröra annars ofta matlåda/rester till lunch och sedan lagad mat på kvällen.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym skrev 2022-11-14 18:37:04 följande:
    Bra, glöm inte löftet bara.
    Usch, vem är det som är otrevlig egentligen. Ni anklagar ts för att vara otrevlig, kolla på ert eget beteende först.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Bullen) skrev 2022-11-14 18:42:17 följande:
    Jag tror att många med mig främst tycker att du verkar lite knepig/annorlunda och försöker förstå vad du menar och varför du gör så här. 
    Jag tycker många här är otrevliga men inte är det ts iaf. Om ts är annorlunda so what. Har hon ett udda matintresse? Men vad kul med något nytt att diskutera!
  • Anonym (Teddy)
    sandra85ws skrev 2022-11-14 18:39:26 följande:
    Nejdå. Men vad gör det dig om jag startar trådar? 
    Jag tycker att du ska starta en tredje tråd i ämnet bara för att ... Flört
  • Anonym
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-14 18:44:45 följande:
    Usch, vem är det som är otrevlig egentligen. Ni anklagar ts för att vara otrevlig, kolla på ert eget beteende först.
    Du får gärna kalla mig "du".
  • Anonym
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-14 18:48:45 följande:
    Jag tycker att du ska starta en tredje tråd i ämnet bara för att ... Flört
    Varför skriver du under två nick?
  • Anonym (gr)
    sandra85ws skrev 2022-11-12 20:54:34 följande:

Jag har väl aldrig skrivit att jag är bättre än någon annan? För det tycker jag inte att jag är. 

Va mest nyfiken på av vilken anledning man äter lagad mat 2 gånger om dagen. 

Jag äter majoriteten av dagarna 2 lagade måltider för att det är roligare. Mackor till lunch händer ibland men man tröttnar.
  • sandra85ws

Jag blir ganska ledsen på flera av er. Allt jag ville va att se vad ni andra har för matrutiner och av vilken anledning många äter 2 lagade mål mat om dagen. 

Men jag känner mig faktiskt ledsen av många av era kommentarer. 

• Anonym (Bullen)
    sandra85ws skrev 2022-11-14 18:57:34 följande:

Jag blir ganska ledsen på flera av er. Allt jag ville va att se vad ni andra har för matrutiner och av vilken anledning många äter 2 lagade mål mat om dagen. 

Men jag känner mig faktiskt ledsen av många av era kommentarer. 

Vilken anledning mer än Jag är hungrig hade du trott skulle kunna dyka upp?

Och varför trodde du att tråd nr 2 skulle ge andra svar än din första, som var i princip identisk och som feltolkades på exakt samma sätt som den här? 

• Anonym (Ffnmf)
    Anonym (Ee) skrev 2022-11-12 20:14:57 följande:

Varför äter du på kvällen om du inte är hungrig då? Ditt mellanmål och kvällsmat kan väl läggas ihop till en lunch så förstår inte riktigt varför du verkar tro att du är bättre än de som äter både lunch och middag.

Jag äter allt från 1 gång om dagen (vid lunchtid) till 5 gånger om dagen (frukost, frukost igen om jag blir hungrig igen, lunch, något på eftermiddagen, middag och något senare på kvällen). Senaste veckorna har det blivit 1-3 gånger om dagen, oftast 1 eller 2.

Vilka dryga svar. För man vill ha rutin kanske? För det är bra och för att man vet man borde äta så. 

En annan är inte heller hungrig precis som ts men får äta ändå annars skulle jag inte fungera. skulle jag gå efter hungern skulle det inte bli så bra. 

Men sen är jag ju förstoppad i minst en vecka med, gör säkert sitt.

Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?