• sandra85ws

Äter ni både lunch och middag?

Hej! 

Jag undrar hur era matrutiner ser ut? 

Mina ser ut såhär: 

-  frukost ( smörgås, juice och kaffe) 
    - Middag ( en rejäl portion lagad mat) 
    - Melkanmål ( frukt, rån/Digestive med pålägg och kaffe) 
    - Kvällsmat ( knäckebröd med kokt ägg och te. 

Jag förstår inte varför man som vuxen äter både lunch och middag? Jag är inte hungrig på kvällen så det passar inte mig mig alls. 

• Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?
  • Tobben

Jag är normen så det är bara att rätta in sig i ledet.

Kl 6.45: Kaffe
    Kl 9.00: Kaffe
    Någon gång mellan kl 10 och kk 12.00: Lunch (99% av gångerna lagad mat)
    Kl 14.00 Kaffe

Det händer att jag äter efter det, ibland ett mål mat och ibland en smörgås eller en talkrik fil.
    Men oftast äter jag inget alls på kvällarna.

• Anonym (Teddy)
    Anonym (Bullen) skrev 2022-11-14 19:45:44 följande:
    Ja, om man insinuerar att man själv är normen och andra äter för mycket kan det ju uppfattas som stötande. 
    Du får kanske inse att även om du tycker att ts har "insinuerat" något så kanske du har fel. Speciellt ifall ts gång efter annan säger att det inte är så. Jag kan ju tycka att ni som fortsätter felaktigt tjata om vad ni tror ts har skrivit är dom som är knepiga och annorlunda. 
  • Anonym (Bullen)

Från förra tråden: 

Jag tycker som vuxen att man behöver bara äta ett mål mat om dagen. Inte två mål mat. 

• sandra85ws
    Anonym (Bullen) skrev 2022-11-14 19:55:29 följande:

Från förra tråden: 

Jag tycker som vuxen att man behöver bara äta ett mål mat om dagen. Inte två mål mat. 

Får inte jag tycka det? Det va alldeles vad du va på mig om detta. 
  • Lotusblomma1986

Frukost 12:00
    Mellanmål 15:00
    Middag 18:30
    Mellanmål 20:30

Och om jag är sugen på något gott så kan det bli lite kvarg, yoghurt eller glass vid 21:30 Skrattande

• Anonym (Bullen)
    sandra85ws skrev 2022-11-14 19:47:13 följande:
    Jag har väl inte skrivit att ni andra äter för mkt? Citera gärna om jag har skrivit så. 
    Från förra tråden: -Jag tycker som vuxen att man behöver bara äta ett mål mat om dagen. Inte två mål mat. 
    sandra85ws skrev 2022-11-14 19:58:09 följande:
    Jodå. Men du kan väl inte påstå annat än att det är att säga att andra äter för mycket (vilket du i det översta citerade inlägget skriver att du inte har påstått)? 
  • sandra85ws
    Anonym (Bullen) skrev 2022-11-14 20:05:19 följande:
    Från förra tråden: -Jag tycker som vuxen att man behöver bara äta ett mål mat om dagen. Inte två mål mat. 
    sandra85ws skrev 2022-11-14 19:58:09 följande:
    Jodå. Men du kan väl inte påstå annat än att det är att säga att andra äter för mycket (vilket du i det översta citerade inlägget skriver att du inte har påstått)? 
    Nej jag tycker inte andra äter för mkt. Men för mig passar det inte att äta så. 
  • Anonym (Bullen)
    ANONYM (BULLEN) SKREV 2022-11-14 19:55:29 FÖLJANDE:

Från förra tråden: 

sandra85ws skrev 2022-11-14 20:06:33 följande:
    Det är lite svårt att hänga med i svängarna nu, men okej... 
  • sandra85ws
    Anonym (Bullen) skrev 2022-11-14 20:09:09 följande:
    sandra85ws skrev 2022-11-14 20:06:33 följande:
    Det är lite svårt att hänga med i svängarna nu, men okej... 
    öh ok. Märkligt! 
  • Cartjan1
    sandra85ws skrev 2022-11-14 18:57:34 följande:

Jag blir ganska ledsen på flera av er. Allt jag ville va att se vad ni andra har för matrutiner och av vilken anledning många äter 2 lagade mål mat om dagen. 

Men jag känner mig faktiskt ledsen av många av era kommentarer. 

Försök strunta i de som bara är otrevliga, är inte värt att ödsla energi på de som går igång när de märker att någon tar illa upp. Försök istället att fokusera på de som bemött trevligt, oavsett om de höll med dig eller inte.  Däremot tycker jag att det är bra att du faktiskt skriver rakt ut att du tar illa vid dig, inte alla som vågar.

Allt gott!
Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?