Anonym (Bullen) skrev 2022-11-14 22:15:16 följande:
För att det är viktigt att förstå hur det man skriver kan påverka andra. Att det är så många som reagerat negativt (om än inte lika ihärdigt som jag) tycker jag talar sitt tydliga språk. Jag har ett par ätstörda kompisar och kan säga att kommentarer som TS triggar igång väldigt skadliga processer hos dem.
TS påstår därtill att jag har åsikter om vad hon äter, vilket jag aldrig haft. Den som har åsikter om andras matvanor är TS själv.
Och tjatar jag för att jag aldrig får svar på mina frågor, och det är väldigt irriterande och, faktiskt, ett otrevligt beteende från TS sida, när jag tänker efter.
Men vad bra då för dina ätstörda kompisar att vi är några stycken iaf som inte skulle säga såna här saker i verkliga livet utan debatterar detta på skrivna forum så att dina kompisar kan välja bort att läsa såna trådar om dom vill. För det är ju ett ansvar som dom har själva.
Att saker påverkar folk på olika sätt kan ju inte hindra oss från att prata om olika saker högt som lågt. Eller tycker du att vi ska börja censurera oss själva så att ingen tar illa upp av det vi säger? Är det ett sånt snöflingesamhälle du vill ha? Det vill verkligen inte jag. Det kommer alltid finnas folk som reagerar på ditten och datten, vilket dom har all rätt att göra, MEN, vi måste acceptera vad folk vill diskutera och dom som inte tål det har ett eget ansvar att inte läsa. Plättlätt enligt mig.
I övrigt så tycker jag att ts har svarat på dina frågor.