• Rotfrukt

Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?

Ja som väntat fick vi en ny statsminister och en regering i samarbete med SD med sitt stora inflytande i viktiga frågor t.ex invandring och brottsbekämpning. Men det klagas högljutt från vänstern och liberalerna är mycket besvikna på sin partiledare. Så är det bra eller dåligt att landet kanske i fyra år framöver styrs av högerkoalitionen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?
  • Karl03

SD styr ju inte landet så hur SD väljare kan vara besvikna förstår jag inte, man får väl kompromissa. Ge och ta så att säga!

Men som sagt.. att enskilda partisympatisörer gnäller om nåt kanske inte är 100% representativt för helheten direkt?

Att det finns konstiga och dumma SD väljare var ju heller inte direkt nytt.

• KillBill
    Karl03 skrev 2022-11-06 01:48:04 följande:
    SD är inte med i regeringen!
    Karl03 skrev 2022-11-06 01:53:42 följande:

SD styr ju inte landet så hur SD väljare kan vara besvikna förstår jag inte, man får väl kompromissa. Ge och ta så att säga!

Men som sagt.. att enskilda partisympatisörer gnäller om nåt kanske inte är 100% representativt för helheten direkt?

Att det finns konstiga och dumma SD väljare var ju heller inte direkt nytt.

Sverige har en marionettregering som styrs av Sverigedemokraterna.

Det är framförallt Sverigedemokraterna med Jimmie Åkesson i spetsen som fått igenom sin politik i Tidöavtalet d.v.s. det dokument som reglerar regeringens politik i detalj. Dessutom har Sverigedemokraterna egna tjänstemän i Regeringskansliet som bevakar att regeringen och dess ministrar lever upp till den politik som avtalet stipulerar.

Utan Sverigedemokraterna hade vi inte fått den politik och den regering som nu leder landet. Det är dags för Sverigedemokraterna att kliva upp ur sandlådan och ta ansvar för detta.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Supporter

Maktskiftet är en katastrof för landet. Den politik som nu införs kommer leda till mer fattigdom, våld, rån, stölder, inbrott, dödsskjutningar och förmodligen total samhällskollaps. Hur illa det än var, så kan det bli värre. Mycket värre. Den som valde att lägga sin röst till höger om sossarna bär ett ansvar för den utveckling som nu sker. Alla var överens om att vi behövde en förändring, men den som verkligen inbillade sig att en nynazistisk sådan var lösningen, är oförsvarbart korkad. Jag valde att stå på rätt sida om historien och det kommer jag alltid att vara stolt och tacksam för.

• Kockobello
    Supporter skrev 2022-11-06 08:24:13 följande:

Maktskiftet är en katastrof för landet. Den politik som nu införs kommer leda till mer fattigdom, våld, rån, stölder, inbrott, dödsskjutningar och förmodligen total samhällskollaps. Hur illa det än var, så kan det bli värre. Mycket värre. Den som valde att lägga sin röst till höger om sossarna bär ett ansvar för den utveckling som nu sker. Alla var överens om att vi behövde en förändring, men den som verkligen inbillade sig att en nynazistisk sådan var lösningen, är oförsvarbart korkad. Jag valde att stå på rätt sida om historien och det kommer jag alltid att vara stolt och tacksam för.

Lol 
  • Flash Gordon
    Supporter skrev 2022-11-06 08:24:13 följande:
    Ska ni hålla på sådär i fyra år nu?
    Blå och gul
  • Supporter
    Flash Gordon skrev 2022-11-06 08:58:43 följande:
    Hålla på vadå i fyra år - att säga som det är? Jag kan bara tala för mig själv, men mina värderingar och mitt civilkurage är livslångt. Glad
  • KillBill
    Som sagt, det är dags för Sd och dess supportrar att kliva upp ur sandlådan och ta ansvar för/ stå för den förda politiken.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Mentat
    Aldrig i svensk politisk historia har så många ylat så högt för så litet ull!
Svar på tråden Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?