• Rotfrukt

Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?

Ja som väntat fick vi en ny statsminister och en regering i samarbete med SD med sitt stora inflytande i viktiga frågor t.ex invandring och brottsbekämpning. Men det klagas högljutt från vänstern och liberalerna är mycket besvikna på sin partiledare. Så är det bra eller dåligt att landet kanske i fyra år framöver styrs av högerkoalitionen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?
  • Padirac
    KillBill skrev 2022-11-06 10:24:53 följande:
    Sverige har fått en populistisk lydregeringering. 

omni.se/tidoavtalet-populistiskt-om-socionomu...

'Tidöaktivism' är mer beskrivande än Tidöavtal

De vill in och peta i och styra över fristående samhällsfunktioner - fristående utbildning har de varit ute efter att kontrollera tidigare också.
  • nihka
    KillBill skrev 2022-11-06 09:39:34 följande:
    Som sagt, det är dags för Sd och dess supportrar att kliva upp ur sandlådan och ta ansvar för/ stå för den förda politiken.
    Kommer inte att hända. SD kommer sitta tight där i sin skyttegrav och låta marionettregeringen ta smällen för SDs politik.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Padirac skrev 2022-11-06 10:42:37 följande:
    'Tidöaktivism' är mer beskrivande än Tidöavtal

De vill in och peta i och styra över fristående samhällsfunktioner - fristående utbildning har de varit ute efter att kontrollera tidigare också.
    Hallå nya Ungern!
  • Karl03
    nihka skrev 2022-11-06 10:18:18 följande:
    SD, Sveriges enda leksaksparti, möter verkligheten. Det går bara inte att lova vad verklighetsfjärmade vill höra.
    SD är inte den nya regeringen 
  • KillBill
    Karl03 skrev 2022-11-06 14:26:12 följande:

Försök inte. Det är i praktiken SD som styr regeringen. Det görs via Tidöavtalet som undertecknats av SD, M, KD och L samt med SD tjänstemän som är placerade i Regeringskansliet för att försäkra sig om att Regeringen och dess ministrar inte driver politik som strider mot detta avtal.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Karl03
    Ja vi har redan konstaterat att det är åt skogen precis alltsammans, men vi skördar ju det vi själva har sått.

Vad har du för konstruktiv lösning på debaclet?
  • nihka
    Karl03 skrev 2022-11-06 14:26:12 följande:
    Åkesson drar i trådarna och marionettregeringen sprattlar.
  • nihka
    Igår hjältar som stoppade IS. Idag terrorister. Det är inte bara SD som får regeringen att sprattla utan Erdogan får vara med och rycka i snörena också.
Svar på tråden Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?