• Rotfrukt

Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?

Ja som väntat fick vi en ny statsminister och en regering i samarbete med SD med sitt stora inflytande i viktiga frågor t.ex invandring och brottsbekämpning. Men det klagas högljutt från vänstern och liberalerna är mycket besvikna på sin partiledare. Så är det bra eller dåligt att landet kanske i fyra år framöver styrs av högerkoalitionen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?
  • KillBill

Den nya brunblå regeringen går fram med förslag på att höja momsen på reparationer av cyklar, kläder och skor och detta trots att den egna analysen kommit fram till att en sådan förändring leder till en mängd negativa effekter.

Negativa effekter för miljön. Mer råvaror. Mer energi. Försämrad resurshushållning. Ökad miljöbelastning.
    Ökade priser för konsumenterna
    Negativa effekter för småföretagen.

Vilka klåpare!

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

I Tidöavtalet var SD, M, KD och L överens om att parterna skulle bidra till ett gott samarbetsklimat genom att uppträda med värdighet och tala respektfullt om varandras centrala företrädare. Det går inget vidare..

• KillBill

Vilket fiasko. Inte ens löftet om att inte höja några skatter klarade Kristersson av att hålla. 

• theotherone
    KillBill skrev 2022-11-02 11:46:51 följande:

Det är ofattbart men faktum är att landets regering i praktiken styrs av det parti som hyser den här typen av politiker. 

nt.se/nyheter/norrkoping/artikel/nt-avslojar-nya-kommunalradet-salde-hemliga-uppgifter-till-utlandet-fastnade-i-forsvarsmaktens-falla-locket-lades-pa-nar-arendet-kom-upp-pa-svindlande-hojder/j8zgg0yj
    Nu var det iofs 2001 eller något sånt, men ja - det bevisar ju att oron som finns över att SD:s förtroendevalda inte klarar av att handskas med känslig information är legitim. Efter Tidöavtalet så överväger USA att sluta dela viss underrättelseinfo med Sverige för de är oroliga över att den ska hamna i orätta händer.
  • Karl03
    KillBill skrev 2022-11-02 11:46:51 följande:

Det är ofattbart men faktum är att landets regering i praktiken styrs av det parti som hyser den här typen av politiker. 

nt.se/nyheter/norrkoping/artikel/nt-avslojar-nya-kommunalradet-salde-hemliga-uppgifter-till-utlandet-fastnade-i-forsvarsmaktens-falla-locket-lades-pa-nar-arendet-kom-upp-pa-svindlande-hojder/j8zgg0yj
    Där jag växte upp fanns en svensk
    -östtysk vänskapsförening där några lokala VPK pampar spenderade fritiden.
  • theotherone
    Jemp skrev 2022-11-02 14:46:05 följande:

Apropå Elsa Widding
    kallkritikbyran.se/forskare-om-elsa-widdings-uttalanden-i-riksdagen-felaktig-bild/

Mycket bra länk! Den visar ju klart och tydligt att högerpopulisterna (som hyllar Widding) inte har något som helst vetenskapligt stöd för sina påståenden. Och bekräftar det jag sagt hela tiden. Att vi är ett litet land innebär inte att vi får frikort att släppa ut mer fossil koldioxid. Alla länder måste hjälpa till för att det ska göra någon skillnad. Alla. För mig (och uppenbart även för forskarna) är detta så självklart så jag kan faktiskt inte begripa hur man inte kan förstå detta enkla samband. Att ursäkta med att Sveriges utsläpp är så små i sammanhanget så vi behöver inte minska dem är en så solklar tankevurpa så det är förbluffande att såpass många gör den. Är det inkompetens? Egoism? Eller något annat? Jaja, vi lär aldrig få veta. 

Nu väntar jag bara på kommentarer i stil med att de intervjuade forskarna inte representerar alla forskare, samt att de är partiska, köpta av vänstern etc. Standard konspirations/förnekartjafs. 
  • KillBill

Detta är bara en av all skumraskpolitiker som representerar Sverigedemokraterna.

"Fastigheter har lämnats att förfalla, vilket drabbat boende och näringsidkare. Bas för flera av bolagen är ett ödehus utanför Haparanda. Ett av dem har Sverigedemokraterna hyrt valstugor av. Experter som tagit del av materialet kring bolagsupplägget har liknat det vid tidigare kända fall av penningtvätt"

www.dn.se/sverige/sd-toppen-ville-dolja-byggplanerna-i-skelleftehamn/

• Flash Gordon
    theotherone skrev 2022-11-02 16:15:54 följande:
    Mycket bra länk! Den visar ju klart och tydligt att högerpopulisterna (som hyllar Widding) inte har något som helst vetenskapligt stöd för sina påståenden. Och bekräftar det jag sagt hela tiden. Att vi är ett litet land innebär inte att vi får frikort att släppa ut mer fossil koldioxid. Alla länder måste hjälpa till för att det ska göra någon skillnad. Alla. För mig (och uppenbart även för forskarna) är detta så självklart så jag kan faktiskt inte begripa hur man inte kan förstå detta enkla samband. Att ursäkta med att Sveriges utsläpp är så små i sammanhanget så vi behöver inte minska dem är en så solklar tankevurpa så det är förbluffande att såpass många gör den. Är det inkompetens? Egoism? Eller något annat? Jaja, vi lär aldrig få veta. 

Nu väntar jag bara på kommentarer i stil med att de intervjuade forskarna inte representerar alla forskare, samt att de är partiska, köpta av vänstern etc. Standard konspirations/förnekartjafs. 
    Helt riktigt. Jack Werner som bakom det "avslöjande" du hyllar är alltså utsedd till "Årets Förvillare" av föreningen Vetenskap och Folkbildning. Det räcker bra så.

Tänkte du fortsätta kalla de som inte tycker som du för "konspirationsteoretiker"" och därmed gå samma väg som bland annat de bägge S-partiarbetarna här på FL eller tänkte du diskutera sakligt?

Om det förra så behöver du ju faktiskt inte alls hålla på med att försöka ge "oskyldiga" nålstick mot lätt identifierbara individer - om du nu inte vill vara otrevlig.
    Blå och gul
Svar på tråden Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?