theotherone skrev 2022-11-02 16:15:54 följande:
Mycket bra länk! Den visar ju klart och tydligt att högerpopulisterna (som hyllar Widding) inte har något som helst vetenskapligt stöd för sina påståenden. Och bekräftar det jag sagt hela tiden. Att vi är ett litet land innebär inte att vi får frikort att släppa ut mer fossil koldioxid. Alla länder måste hjälpa till för att det ska göra någon skillnad. Alla. För mig (och uppenbart även för forskarna) är detta så självklart så jag kan faktiskt inte begripa hur man inte kan förstå detta enkla samband. Att ursäkta med att Sveriges utsläpp är så små i sammanhanget så vi behöver inte minska dem är en så solklar tankevurpa så det är förbluffande att såpass många gör den. Är det inkompetens? Egoism? Eller något annat? Jaja, vi lär aldrig få veta.
Nu väntar jag bara på kommentarer i stil med att de intervjuade forskarna inte representerar alla forskare, samt att de är partiska, köpta av vänstern etc. Standard konspirations/förnekartjafs.
Helt riktigt. Jack Werner som bakom det "avslöjande" du hyllar är alltså utsedd till "Årets Förvillare"
av föreningen Vetenskap och Folkbildning. Det räcker bra så.
Tänkte du fortsätta kalla de som inte tycker som du för "konspirationsteoretiker"" och därmed gå samma väg som bland annat de bägge S-partiarbetarna här på FL eller tänkte du diskutera sakligt?
Om det förra så behöver du ju faktiskt inte alls hålla på med att försöka ge "oskyldiga" nålstick mot lätt identifierbara individer - om du nu inte vill vara otrevlig.