• Anonym (Bedragen 2020)

När går det över? Hur gör man efter otroheten?

Drygt 2 år sedan min fru var otrogen. Känns fortfarande oerhört jobbigt, tänker på det närmast jämt. Älskar henne så enormt mycket, så förslag om att lämna henne undanbedes. 

Det gör så sjukt ont att ha blivit lämnad för några liggs skull. Ser dom framför mig. Egentligen inte själva sexet som stör mest, mer att en annan man fanns vara mer lockande. 

Du som varit med om att bli bedragen, när började det lätta? Vad har du för knep att dela med dig av? 

• Svar på tråden När går det över? Hur gör man efter otroheten?
  • Ordinär Man
    Anonym (jaha) skrev 2022-11-01 11:16:29 följande:
    Man inser att även om man älskar personen så mår man inte bra av en sån relation, avslutar relationen, går vidare, läker och träffar någon ny med bättre värderingar.

Det är exakt samma process som att bryta sig loss från andra destruktiva relationer som tex misshandelsrelationer... den enda skillnaden är vad man blir utsatt för, men i övrigt är det väldigt likt, en destruktiv relation där den andra gör saker mot en som får en att må väldigt dåligt men man har svårt att bryta sig loss pga sina känslor för personen, barn, ekonomi, boende, etc...
    Man tar sig för pannan! Du jämför alltså en otrohet med misshandel. Sluta förringa de som är utsatta för våld, särskilt de ut nästa relationer!
  • Anonym (jaha)
    Ordinär Man skrev 2022-11-01 13:45:45 följande:
    Man tar sig för pannan! Du jämför alltså en otrohet med misshandel. Sluta förringa de som är utsatta för våld, särskilt de ut nästa relationer!
    Japp. som jag skrev är processen att bryta sig  loss från en destruktiv relation som får dig att må dåligt densamma oavsett vad din partner gjort för att få dig att må dåligt.

Att du inte gärna vill se det så utan vill helst knulla runt som du vill och din partner såklart bara ska "ta sig i kragen" och acceptera det med ett smile för du gör minsann inte fel det är bara andra som inte är tillräckligt toleranta är ju inte speciellt förvånande. Egoister vill ju alltid äta kakan och ha den kvar.
  • Ordinär Man
    Anonym (jaha) skrev 2022-11-01 13:54:53 följande:
    Japp. som jag skrev är processen att bryta sig  loss från en destruktiv relation som får dig att må dåligt densamma oavsett vad din partner gjort för att få dig att må dåligt.

Att du inte gärna vill se det så utan vill helst knulla runt som du vill och din partner såklart bara ska "ta sig i kragen" och acceptera det med ett smile för du gör minsann inte fel det är bara andra som inte är tillräckligt toleranta är ju inte speciellt förvånande. Egoister vill ju alltid äta kakan och ha den kvar.
    Utmärkt! Förklara det för henne som får sin höjd sönderslagen för tredje gången av sin kärleksfulle trogne make.
  • Anonym (jaha)
    Ordinär Man skrev 2022-11-01 18:11:38 följande:
    Utmärkt! Förklara det för henne som får sin höjd sönderslagen för tredje gången av sin kärleksfulle trogne make.
    Ja för alla trogna män slår såklart sönder höjder. Det är baaaaara otrogna män som inte slår sönder höjder (vafan är en höjd förresten?) Drömmer
  • Ordinär Man
    Anonym (jaha) skrev 2022-11-01 19:39:41 följande:
    Ja för alla trogna män slår såklart sönder höjder. Det är baaaaara otrogna män som inte slår sönder höjder (vafan är en höjd förresten?)  // Drömmer
    Din lilla pajas! Nu försöker du alltså göra misshandel till något särskilt allvarligt för otrogna män. 

Mitt exempel var naturligtvis hur glad den sönderslagna frun är, för att hennes man eventuellt är trogen.
  • Danne59
    Anonym ((V)) skrev 2022-10-06 19:28:07 följande:

Tycker sveket är det värsta. Inte handlingen. Lätt att fastna i handlingarna dock. 

1. du som blivit bedragen måste få känna det, älta det, återkomma till det. 

2. den som bedragit måste stå ut med att lyssna och ta in den smärta den orsakat. Det finns inget nu måste du ha kommit över, eller ni får du släppa osv. Den måste se och höra och bära smärtan som orsakats.

3. du som blivit bedragen måste jobba på att bygga upp dig själv och din person och att faktiskt läka ihop och släppa.

4. den som bedragit måste jobba på varför den agerade som den gjorde. Vad saknades i mig som gjorde att Jag handlade så här. Den måste stötta sin partner i läkningen samtidigt som den bär ansvaret för det den gjort. 

5. den som bedragit måste börja agera annorlunda. Den bästa ursäkten är handling. 

Om alla fem är på plats och jobbas med kan man komma igenom som par. Om du gör ditt men den andra inte sitt så läker du aldrig. Ert förhållande är dött och över. Frågan är om ni vill, ska också kan inleda ett nya förhållande och på vilka grunder.

Tips. Gå i terapi som par. Gå i terapi själv. Sök på Esther perel rethinking infidelity på youtube. Öht är hon tänkvärd att lyssna på kring det här ämnet. 

Jag tog mig igenom. Vill gärna ha sveket ogjort. Men vi är starkare som par nu. Men det är enbart för att min man ägde och äger allt han gjort till 100 procent I kombination med ett enormt jobb från min sida. Om han inte ägde det han gjort skulle vi ha gått sönder Eftersom jag skulle gått sönder då. Och vi har pratat. så absurt många timmar och över tid och fortfarande ibland. Jag får gråta och vara ledsen utan skuldbeläggande från hans sida. Det är viktigt. Han har faktiskt gjort illa mig. Jag slänger det aldrig i hans ansikte men han har inte rätt att slippa ta ansvar för det för att det är jobbigt för honom att tänka på. Vi har kommit dit att vi kan prata om sveket utifrån utan känslor som bubblar upp. Och vi återbesöker alltid ämnet om någon av oss behöver. 

My god?.
    Det så stärkt ?. Känner till det, och jätte svårt. 

Det lyckades inte för oss då min fru tillbaks var otrogen.

Haven?t been living in Sweden for long, so excuse my Swedish. Am trying the best I can.
  • Anonym (Pirribyxan)

En rent allmän observation. Varför är så många inlägg totalt obegripliga? Jag är inte mer än normalbegåvad, men brukar annars kunna förstå vad folk skriver.

Dock inte här.

• Anonym (jaha)
    Ordinär Man skrev 2022-11-03 03:49:40 följande:
    Din lilla pajas! Nu försöker du alltså göra misshandel till något särskilt allvarligt för otrogna män. 

Mitt exempel var naturligtvis hur glad den sönderslagna frun är, för att hennes man eventuellt är trogen.
    Nope, jag sticker bara hål på dina patetiska försök att göra misshandel särskilt för trogna män

Ditt exempel var ännu ett patetiskt försök att rättfärdiga otrohet genom att försöka göra gällande att det skulle vara ok för trogna män spöar ju upp frun istället.... samma gamla patetiska argument i nya kreativa former Drömmer
  • Anonym (Förringa?)
    Ordinär Man skrev 2022-11-01 13:45:45 följande:
    Otrohet är utan tvekan psykisk misshandel. Psykisk misshandel kan skada minst lika mycket som fysisk misshandel.

Jag har blivit rånad och misshandlad av fem personer, och det var i det närmaste försumbart jämfört med då jag blev bedragen.
  • Ordinär Man
    Anonym (jaha) skrev 2022-11-03 13:15:38 följande:
    Nope, jag sticker bara hål på dina patetiska försök att göra misshandel särskilt för trogna män

Ditt exempel var ännu ett patetiskt försök att rättfärdiga otrohet genom att försöka göra gällande att det skulle vara ok för trogna män spöar ju upp frun istället.... samma gamla patetiska argument i nya kreativa former Drömmer
    Nej, du lyckas inte med någonting. Alla som läser förstår att du försöker dribbla bort argumenten, genom att förringa kvinnor kvinnor som blir slagna av sina män. Och detta bara för att du vill haussa upp dina otrohetsspöken
Svar på tråden När går det över? Hur gör man efter otroheten?