• Anonym (SkogeN)

Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!

Hej,

Jag (26 kille) och min partner (23 Tjej) har varit tillsammans i ca 10 månader nu.

Kort om mig: Vart i 4 förhållanden varav det längsta var 4.5 år. Vart väldigt aktiv som singel. Min sexlust har alltid vart hög, vi pratar att jag gärna ligger 1-2 gånger om dagen (det är inte praktiskt att ha sex så ofta men där ligger min sexlust)

Kort om min partner: Vart i 1 färhållande och vart med ett par stycken. Hennes sexlust låg på 4-6 gånger per år. Sen vi träffades har hon sagt att sex är bättre och att hennes sexlust ligger nu på 1-2 gånger i veckan från 4-6 gånger per år.

Jag och min partner har börjat prata om våra olika sexluster då de skiljer sig ganska mycket. Det har kommit till det stadiet där jag ser detta som ett problem.

Jag började prata med min partner att jag inte känner mig älskad (även fast jag vet att hon älskar mig) Då mitt "love language" är sex och beröring medans hennes är ord och mysiga stunder. Jag försöker mysa till det ibland och hon säger nej vilket jag respekterar till 100% jag frågar inte igen. Men jag blir inte ledsen/ nedsämd på henne jag blir det åt omständigheterna. Hon vet om det. jag blir tyst och behöver tid att bara vara tyst och tänka på något annat eller göra något annat, då jag inte gillar att bli nekad. Lite som att se en stor tårta varje dag när du kommer hem från jobbet men inte får äta den. Man får bli nedstämt det är okej.

Vi har försökt att prata och sökt tid hos en sexolog nu. Jag känner mig extremt sexuellt frustrerad varje vecka.

Jag har försökt att "Ta hand om mig sjäv" men när jag testat det så sitter jag där själv.. i en stol och runkar och bara tanken av det är deprimerande. Jag kollar inte på porr längre. Jag har försökt den stategin men den slutar bara med att jag blir ännu mer ledsen.

Jag vet inte hur vi ska lösa det.

Jag vill inte göra slut då hon är den bästa jag någonsin träffat.
    Hon blir ledsen när jag blir nedstämt då hon inte gillar att se mig så. Men hon ska absolut inte ligga bara för att få mig glad, jag villl att båda ska vilja. Men tanken av att välja mellan lämna henne och bli nöjd med min sexlust VS att stanna kvar i förhållandet men lida resten av mitt liv... ja de säger sig själv, vad jag än väljer så blir det bajs. Jag vill åtgärda detta men vet inte hur jag ska få hennes sexlust att stiga.

Har ni tips?

• Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!
  • Anonym (u)

Problemet kommer att lösa sig själv när hon inser hur fånig du är och hur du lägger problemet på henne istället för att hantera det moget. Den pressen förstör ett förhållande.

• Anonym (SkogeN)

Istället för att säga sådana saker, hur kan man lösa det? Jag ber bara om hjälp inget annat. Har du inget snällt att säga så säg inget...

• Anonym (Hobby)

Men snälla, du får ju lära dig att leva med det. Så lite är det verkligen inte. Skaffa dig en hobby. Sex har en alldeles för stor plats i din hjärna om du blir nedstämd trots att du får sex 1-2 gånger i veckan.

• Anonym (Luke)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-07 22:10:37 följande:

Istället för att säga sådana saker, hur kan man lösa det? Jag ber bara om hjälp inget annat. Har du inget snällt att säga så säg inget...

Jobba på din självkänsla så att du inte låter ditt värde påverkas av om hon vill ha sex med dig.
    Sedan är livet obekvämt. Det är jobbigt att inte jämt få sex men det är något man får lära sig att hantera. Livet  blir sämre när det är bekvämt, inte bättre.
  • Anonym (u)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-07 22:10:37 följande:

Du har en tjej som står ut med ditt vidriga beteende mot henne på hennes bekostnad. Varför ska jag säga något annat än sanningen? Ser du inte hur skev din text är? Hur tjejen ska vara trevlig och stå ut när du visar nedstämdhet för du inte gillar att bli nekad... Du är en vuxen person.

Som snart dödat all hennes sexlust. Sexolog ska vara någon du går till. Hon behöver inte det.
  • Anonym (Hobby)
    Anonym (u) skrev 2022-09-07 22:17:27 följande:
    Du har en tjej som står ut med ditt vidriga beteende mot henne på hennes bekostnad. Varför ska jag säga något annat än sanningen? Ser du inte hur skev din text är? Hur tjejen ska vara trevlig och stå ut när du visar nedstämdhet för du inte gillar att bli nekad... Du är en vuxen person.

Som snart dödat all hennes sexlust. Sexolog ska vara någon du går till. Hon behöver inte det.
    Tror också att TS snart kommer att ha dödat all hennes sexlust om han uppför sig som han gör.
  • Anonym (SkogeN)

Oj var inte alls menat att de skulle bli en sådan här stämning gällande frågan. Jag kanske formulerade mig fel. Men är det fel att jag visar mina känslor?? Ska jag ljuga och låtsas vara glad och lycklig när jag inte är det?

Har alltid fått höra att jag ska prata om mina känslor som man, men när jag gör det så får man bara dessa kommentarer.

Vad exakt menar ni är mitt vidriga beteende? Att jag uttrycker mina känslor?

• Anonym (Man)

Du får runka i smyg 
    eller söka hjälp 

• Anonym (Tårta)

Ja, om man tvingas se en tårta varje dag utan att få smaka kan man bli nedstämd. Om man är 4 år gammal. Är du 4 år?

• Anonym (Hobby)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-07 22:45:32 följande:

Oj var inte alls menat att de skulle bli en sådan här stämning gällande frågan. Jag kanske formulerade mig fel. Men är det fel att jag visar mina känslor?? Ska jag ljuga och låtsas vara glad och lycklig när jag inte är det?

Har alltid fått höra att jag ska prata om mina känslor som man, men när jag gör det så får man bara dessa kommentarer.

Vad exakt menar ni är mitt vidriga beteende? Att jag uttrycker mina känslor?

Att aldrig ha sex eller väldigt sällan är ett problem i relationen. Att du blir nedstämd för att du inte får sex flera gånger om dagen är enbart ditt problem. Och nej, jag tycker inte att det är något du ska gå runt och visa. Blir man nedstämd av det får man ta hjälp att omprioritera vad som är viktigt i livet. Eller så lämnar du din kvinna och hittar någon som vill knulla 24/7. Tycker att du är helt orimlig ärligt talat. 
Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!