• Anonym (SkogeN)

Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!

Hej,

Jag (26 kille) och min partner (23 Tjej) har varit tillsammans i ca 10 månader nu.

Kort om mig: Vart i 4 förhållanden varav det längsta var 4.5 år. Vart väldigt aktiv som singel. Min sexlust har alltid vart hög, vi pratar att jag gärna ligger 1-2 gånger om dagen (det är inte praktiskt att ha sex så ofta men där ligger min sexlust)

Kort om min partner: Vart i 1 färhållande och vart med ett par stycken. Hennes sexlust låg på 4-6 gånger per år. Sen vi träffades har hon sagt att sex är bättre och att hennes sexlust ligger nu på 1-2 gånger i veckan från 4-6 gånger per år.

Jag och min partner har börjat prata om våra olika sexluster då de skiljer sig ganska mycket. Det har kommit till det stadiet där jag ser detta som ett problem.

Jag började prata med min partner att jag inte känner mig älskad (även fast jag vet att hon älskar mig) Då mitt "love language" är sex och beröring medans hennes är ord och mysiga stunder. Jag försöker mysa till det ibland och hon säger nej vilket jag respekterar till 100% jag frågar inte igen. Men jag blir inte ledsen/ nedsämd på henne jag blir det åt omständigheterna. Hon vet om det. jag blir tyst och behöver tid att bara vara tyst och tänka på något annat eller göra något annat, då jag inte gillar att bli nekad. Lite som att se en stor tårta varje dag när du kommer hem från jobbet men inte får äta den. Man får bli nedstämt det är okej.

Vi har försökt att prata och sökt tid hos en sexolog nu. Jag känner mig extremt sexuellt frustrerad varje vecka.

Jag har försökt att "Ta hand om mig sjäv" men när jag testat det så sitter jag där själv.. i en stol och runkar och bara tanken av det är deprimerande. Jag kollar inte på porr längre. Jag har försökt den stategin men den slutar bara med att jag blir ännu mer ledsen.

Jag vet inte hur vi ska lösa det.

Jag vill inte göra slut då hon är den bästa jag någonsin träffat.
    Hon blir ledsen när jag blir nedstämt då hon inte gillar att se mig så. Men hon ska absolut inte ligga bara för att få mig glad, jag villl att båda ska vilja. Men tanken av att välja mellan lämna henne och bli nöjd med min sexlust VS att stanna kvar i förhållandet men lida resten av mitt liv... ja de säger sig själv, vad jag än väljer så blir det bajs. Jag vill åtgärda detta men vet inte hur jag ska få hennes sexlust att stiga.

Har ni tips?

• Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!
  • Anonym (Kram)

Jag hade velat ge dig en kram ts för jag hör hur du lider av situationen. Jag är kvinna i samma sits som du och jag förstår verkligen hur jobbigt du har det eftersom jag har det likadant. Tyvärr kan man aldrig förändra någon annans lust utan bara lära sig stå ut. Hade det hjälpt om hon låg och kramade om dig och kysste dig medan du runkade? Kanske hade det kunnat vara en kompromiss för er båda. Du får mer närhet och sexuell utlösning och hon visar kärlek men behöver ändå inte ha sex. Jag har föreslagit denna lösningen för min man men han är tyvärr ointresserad av att möta upp mina behov i en kompromiss. Det är så deprimerande?

• Anonym (SkogeN)

Vi har testat att hon håller om mig medans jag tar hand om mig själv. Men de har slutat med att jag ligger där och inte kan komma. Vet inte om de är fel i huvudet på mig men för mig är det tragiskt och jag blir ledsen inombords. Då har jag valt att kyssa henne och säga att allt är okej jag är inte ledsen pga henne, jag går då och gymmar och behöver tid för mig själv.

• Anonym (Kram)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 12:51:52 följande:

Vi har testat att hon håller om mig medans jag tar hand om mig själv. Men de har slutat med att jag ligger där och inte kan komma. Vet inte om de är fel i huvudet på mig men för mig är det tragiskt och jag blir ledsen inombords. Då har jag valt att kyssa henne och säga att allt är okej jag är inte ledsen pga henne, jag går då och gymmar och behöver tid för mig själv.

Jag förstår dig. Jag beklagar att du sitter i denna rävsaxen och jag hoppas ni hittar en lösning för du kommer bli mycket, mycket olycklig om du måste leva hela livet utan att få tillräckligt av den närhet och bekräftelse du behöver för att må bra. Folk som inte har våra behov förstår bara inte hur sorgsen man blir ända in i själen. Som att behöva andas genom sugrör, ja man överlever och kan distrahera sig med annat men lycklig blir man inte om man inte får fylla lungorna.
    Det sätter sig mentalt, att aldrig veta om idag är dagen då man får känna sig tillfreds eller om man måste ta sig igenom en dag till innan man får känna sig hel igen. Det är en hemsk känsla.
  • Anonym (SkogeN)

Det är väldigt skönt.. tyvärr att höra att någon annan förstår mig. Det är exakt som du säger det är som att andas genom ett sugrör.

• sextiotalist
    Anonym (Kram) skrev 2022-09-08 12:36:15 följande:

Jag hade velat ge dig en kram ts för jag hör hur du lider av situationen. Jag är kvinna i samma sits som du och jag förstår verkligen hur jobbigt du har det eftersom jag har det likadant. Tyvärr kan man aldrig förändra någon annans lust utan bara lära sig stå ut. Hade det hjälpt om hon låg och kramade om dig och kysste dig medan du runkade? Kanske hade det kunnat vara en kompromiss för er båda. Du får mer närhet och sexuell utlösning och hon visar kärlek men behöver ändå inte ha sex. Jag har föreslagit denna lösningen för min man men han är tyvärr ointresserad av att möta upp mina behov i en kompromiss. Det är så deprimerande?

Det är lika illa att vara runkobjekt som att ha sex mot sin vilja,  
  • sextiotalist
    Anonym (Luke) skrev 2022-09-08 13:31:50 följande:
    Varför då? Tror det är bra att ha sex mot sin vilja faktiskt om man är medveten om varför man gör det och vinsterna i att göra det.

Inte konstigare än att man diskar trots att man inte vill.

Det där med att följa sin vilja är bara barnsligt. Som vuxen behöver man förstå att vägen till lycka är att göra det man behöver.
    OK, jag pratar från egen erfarenhet. Och snälla, jämför inte diska med att ha sex mot sin vilja. Det är helt olika saker. 
    Ja, sex ska man ALDRIG ha mot sin vilja, 
    Att sköta det basala i ett hushåll har inget med sex att göra.
    Hade min sambo resonerat som du, då hade vårt samliv inte existerat, pga att han anser att sex är inte som att sköta ett hushåll, utan är något som endast ska när båda vill det, så har vi haft ett aktivt samliv under hela vår relation, tills han genomgick flera operationer, då var vi båda över 60 år.
  • Anonym (Brukar)

Jag brukar ställa upp när min man vill ha sex, dock inget jobbigt då han kommer på 1-2 min. De gånger han tar längre tid på sig brukar jag spela Candy Crush på telefonen hehe. 

• Anonym (??)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 10:33:16 följande:

De där med tårta, jag har inga problem att ligga 30-45min innan jobb, sen komma hem ha lite mys en snabbis under dagen. Sen på kvällen när man ska lägga sig så myser man till det och har sex någon timme innan man somnar. Kan äta tårta varje dag, lika gott för mig. På gott och ont. Men det är orealistiskt.

Har du någonsin haft ett förhållande med någon där det har fungerat såsom du skriver här? Alltså sex upp till 20 gånger per vecka. Eller är det så att du tror att du vill ha det så här?

Hur löser man det med arbete t ex? 
  • Tukt
    sextiotalist skrev 2022-09-08 13:46:52 följande:
    OK, jag pratar från egen erfarenhet. Och snälla, jämför inte diska med att ha sex mot sin vilja. Det är helt olika saker. 
    Ja, sex ska man ALDRIG ha mot sin vilja, 
    Att sköta det basala i ett hushåll har inget med sex att göra.
    Hade min sambo resonerat som du, då hade vårt samliv inte existerat, pga att han anser att sex är inte som att sköta ett hushåll, utan är något som endast ska när båda vill det, så har vi haft ett aktivt samliv under hela vår relation, tills han genomgick flera operationer, då var vi båda över 60 år.
    Bara lite nyfiken, har du som person bara två lägen, av eller på? 
  • sextiotalist
    Tukt skrev 2022-09-08 13:54:34 följande:
    Bara lite nyfiken, har du som person bara två lägen, av eller på? 
    ?
    Såklart inte, men det finns saker som jag garanterat blir av när det gäller sex. Det är tjatsex, vara runkobjekt och sex mot min vilja. Hade en sådan relaton förut, 
Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!