• Anonym (SkogeN)

Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!

Hej,

Jag (26 kille) och min partner (23 Tjej) har varit tillsammans i ca 10 månader nu.

Kort om mig: Vart i 4 förhållanden varav det längsta var 4.5 år. Vart väldigt aktiv som singel. Min sexlust har alltid vart hög, vi pratar att jag gärna ligger 1-2 gånger om dagen (det är inte praktiskt att ha sex så ofta men där ligger min sexlust)

Kort om min partner: Vart i 1 färhållande och vart med ett par stycken. Hennes sexlust låg på 4-6 gånger per år. Sen vi träffades har hon sagt att sex är bättre och att hennes sexlust ligger nu på 1-2 gånger i veckan från 4-6 gånger per år.

Jag och min partner har börjat prata om våra olika sexluster då de skiljer sig ganska mycket. Det har kommit till det stadiet där jag ser detta som ett problem.

Jag började prata med min partner att jag inte känner mig älskad (även fast jag vet att hon älskar mig) Då mitt "love language" är sex och beröring medans hennes är ord och mysiga stunder. Jag försöker mysa till det ibland och hon säger nej vilket jag respekterar till 100% jag frågar inte igen. Men jag blir inte ledsen/ nedsämd på henne jag blir det åt omständigheterna. Hon vet om det. jag blir tyst och behöver tid att bara vara tyst och tänka på något annat eller göra något annat, då jag inte gillar att bli nekad. Lite som att se en stor tårta varje dag när du kommer hem från jobbet men inte får äta den. Man får bli nedstämt det är okej.

Vi har försökt att prata och sökt tid hos en sexolog nu. Jag känner mig extremt sexuellt frustrerad varje vecka.

Jag har försökt att "Ta hand om mig sjäv" men när jag testat det så sitter jag där själv.. i en stol och runkar och bara tanken av det är deprimerande. Jag kollar inte på porr längre. Jag har försökt den stategin men den slutar bara med att jag blir ännu mer ledsen.

Jag vet inte hur vi ska lösa det.

Jag vill inte göra slut då hon är den bästa jag någonsin träffat.
    Hon blir ledsen när jag blir nedstämt då hon inte gillar att se mig så. Men hon ska absolut inte ligga bara för att få mig glad, jag villl att båda ska vilja. Men tanken av att välja mellan lämna henne och bli nöjd med min sexlust VS att stanna kvar i förhållandet men lida resten av mitt liv... ja de säger sig själv, vad jag än väljer så blir det bajs. Jag vill åtgärda detta men vet inte hur jag ska få hennes sexlust att stiga.

Har ni tips?

• Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!
  • Anonym (SkogeN)

I ett tidigare förhållande så hade vi sex typ 2 ibland 3 gånger om dagen. ibland skedde de inte alls någon dag. men oftast 1-2 ggr per dag. Vaknar runt 07 och myser till det i kanske 30-40min sen upp göra sig redo och dra till jobbet. Komma hem runt 16:30 - 17:00  göra de som behövs göras sen någon gång under kvällen mellan 19:00 - 23:00 så låg vi oftast igen. säg att de totalt blev 1.45 timmar per dag. Ibland blev de en i duschen också efter maten. Funkade super men tog slut av andra anledningar.

Har för mig att vi låg kanske mellan 11-13 gånger i veckan som snitt.

• Anonym (Brukar)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 14:00:01 följande:

I ett tidigare förhållande så hade vi sex typ 2 ibland 3 gånger om dagen. ibland skedde de inte alls någon dag. men oftast 1-2 ggr per dag. Vaknar runt 07 och myser till det i kanske 30-40min sen upp göra sig redo och dra till jobbet. Komma hem runt 16:30 - 17:00  göra de som behövs göras sen någon gång under kvällen mellan 19:00 - 23:00 så låg vi oftast igen. säg att de totalt blev 1.45 timmar per dag. Ibland blev de en i duschen också efter maten. Funkade super men tog slut av andra anledningar.

Har för mig att vi låg kanske mellan 11-13 gånger i veckan som snitt.

Tar du lång tid på dig att komma? Kanske därför hon inte vill ha sex så ofta. Min man kommer inom 5 min, då orkar man ha sex oftare. 
  • Anonym (Ell)
    Anonym (Kram) skrev 2022-09-08 13:07:07 följande:
    Jag förstår dig. Jag beklagar att du sitter i denna rävsaxen och jag hoppas ni hittar en lösning för du kommer bli mycket, mycket olycklig om du måste leva hela livet utan att få tillräckligt av den närhet och bekräftelse du behöver för att må bra. Folk som inte har våra behov förstår bara inte hur sorgsen man blir ända in i själen. Som att behöva andas genom sugrör, ja man överlever och kan distrahera sig med annat men lycklig blir man inte om man inte får fylla lungorna.
    Det sätter sig mentalt, att aldrig veta om idag är dagen då man får känna sig tillfreds eller om man måste ta sig igenom en dag till innan man får känna sig hel igen. Det är en hemsk känsla.
    Varför gör man inte slut istället för att leva så självuppoffrande?
    Det går ju faktiskt att hitta någon med samma behov som en själv om det är så otroligt viktigt.
    Varför stannar man i ett förhållande där man känner sig sorgsen in i själen?
  • Tukt
    sextiotalist skrev 2022-09-08 13:57:43 följande:
    ?
    Såklart inte, men det finns saker som jag garanterat blir av när det gäller sex. Det är tjatsex, vara runkobjekt och sex mot min vilja. Hade en sådan relaton förut, 
    Var bara nyfiken, för det känns rätt mycket "av eller på" i dina resonemang. Min erfarenhet är att mycket oftast är en skala, snarare än två poler. Jag tänker att "tjat", vad det än må vara, är ett tecken på något som inte fungerar.
  • Anonym (SkogeN)
    Anonym (Ell) skrev 2022-09-08 14:06:12 följande:
    Varför gör man inte slut istället för att leva så självuppoffrande?
    Det går ju faktiskt att hitta någon med samma behov som en själv om det är så otroligt viktigt.
    Varför stannar man i ett förhållande där man känner sig sorgsen in i själen?
    Kan de ha med att man älskar personen? Jag är störtkär i min partner och älskar henne. Aldrig träffat någon jag matchar så bra med någonsin förutom på en enda punkt.

Jag överdriver  inte när jag säger att vi ALDRIG har haft ett enda tjafs, hon är min bästa kompis och vi gör allt tillsammans.

Nu pratar jag inte för Ell men om mig som är lite i samma situation.
  • Anonym (Luke)
    sextiotalist skrev 2022-09-08 13:46:52 följande:
    OK, jag pratar från egen erfarenhet. Och snälla, jämför inte diska med att ha sex mot sin vilja. Det är helt olika saker. 
    Ja, sex ska man ALDRIG ha mot sin vilja, 
    Att sköta det basala i ett hushåll har inget med sex att göra.
    Hade min sambo resonerat som du, då hade vårt samliv inte existerat, pga att han anser att sex är inte som att sköta ett hushåll, utan är något som endast ska när båda vill det, så har vi haft ett aktivt samliv under hela vår relation, tills han genomgick flera operationer, då var vi båda över 60 år.
    Du förstår inte vad jag menar.

Man gör det man behöver, inte det man vill.

Fast likväl ska du aldrig påtala detta för en kvinna rörande sex för då minskar du hennes lust.
  • Anonym (SkogeN)
    Anonym (Brukar) skrev 2022-09-08 14:02:36 följande:
    Tar du lång tid på dig att komma? Kanske därför hon inte vill ha sex så ofta. Min man kommer inom 5 min, då orkar man ha sex oftare. 
    Alla är olika, jag tar runt 30min. Hon tar också runt 30 oftast, vi brukar komma väldigt nära inpå varandra eller samtidigt.

Jag ser alltid till att hon kommer först. Det bör varje man göra.
  • Anonym (Anonym)

Hej. 
    Tycker en del härinne har dålig ton och dömer väldigt fort utan att ens veta vem du är.  När hon bara är 23 år och har så lite sexlust och då din är mycket högre rekommenderar jag dig att lämna även om det känns taskigt. Det är inte värt det att leva i en sån relation. Du ska kunna se dig själv och henne tillfredställd och nöjd rent generellt även om 20-30 år. För den möjligheten finns ju. Liten chans att hennes sexlust ska öka men tänk på att vissa preventionsmedel kan minska lusten. Kan vara värt att se över det.. annars är det
    bättre hon hittar någon som är mer kompatibel för alla män gillar inte närhet och sex. Jag talar av egen erfarenhet jag är en  kvinna på 50 år som mådde dåligt i många år i en relation  då han hade mycket mindre behov av det än jag. Kände mig så oälskad och avvisad. Har fortfarande stor sexlust och älskar närhet o intimitet även om jag fått minimalt i mitt liv. Normalviktig och ser helt okej ut. Numera skild. 
    Lycka till. 

• Anonym (Brukar)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 14:11:34 följande:
    Alla är olika, jag tar runt 30min. Hon tar också runt 30 oftast, vi brukar komma väldigt nära inpå varandra eller samtidigt.

Jag ser alltid till att hon kommer först. Det bör varje man göra.
    Oj ok, 30 min är lång tid. Jag hade aldrig orkat ha sex så ofta med min man om han tog så lång tid på sig. Har det alltid tagit så lång tid för dig? 
  • Anonym (Ell)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 14:09:22 följande:
    Kan de ha med att man älskar personen? Jag är störtkär i min partner och älskar henne. Aldrig träffat någon jag matchar så bra med någonsin förutom på en enda punkt.

Jag överdriver  inte när jag säger att vi ALDRIG har haft ett enda tjafs, hon är min bästa kompis och vi gör allt tillsammans.

Nu pratar jag inte för Ell men om mig som är lite i samma situation.
    Är du sorgsen ända in i själen?
    För det skrev personen jag vände mig till.
    Är man sorgsen ända in i själen så kan man ju knappast älska personen särskilt mycket för då hade man inte känt sorg.

om allt är så bra varför gör du så stor grej av den enda saken som är lite mindre bra?
Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!