• Anonym (SkogeN)

Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!

Hej,

Jag (26 kille) och min partner (23 Tjej) har varit tillsammans i ca 10 månader nu.

Kort om mig: Vart i 4 förhållanden varav det längsta var 4.5 år. Vart väldigt aktiv som singel. Min sexlust har alltid vart hög, vi pratar att jag gärna ligger 1-2 gånger om dagen (det är inte praktiskt att ha sex så ofta men där ligger min sexlust)

Kort om min partner: Vart i 1 färhållande och vart med ett par stycken. Hennes sexlust låg på 4-6 gånger per år. Sen vi träffades har hon sagt att sex är bättre och att hennes sexlust ligger nu på 1-2 gånger i veckan från 4-6 gånger per år.

Jag och min partner har börjat prata om våra olika sexluster då de skiljer sig ganska mycket. Det har kommit till det stadiet där jag ser detta som ett problem.

Jag började prata med min partner att jag inte känner mig älskad (även fast jag vet att hon älskar mig) Då mitt "love language" är sex och beröring medans hennes är ord och mysiga stunder. Jag försöker mysa till det ibland och hon säger nej vilket jag respekterar till 100% jag frågar inte igen. Men jag blir inte ledsen/ nedsämd på henne jag blir det åt omständigheterna. Hon vet om det. jag blir tyst och behöver tid att bara vara tyst och tänka på något annat eller göra något annat, då jag inte gillar att bli nekad. Lite som att se en stor tårta varje dag när du kommer hem från jobbet men inte får äta den. Man får bli nedstämt det är okej.

Vi har försökt att prata och sökt tid hos en sexolog nu. Jag känner mig extremt sexuellt frustrerad varje vecka.

Jag har försökt att "Ta hand om mig sjäv" men när jag testat det så sitter jag där själv.. i en stol och runkar och bara tanken av det är deprimerande. Jag kollar inte på porr längre. Jag har försökt den stategin men den slutar bara med att jag blir ännu mer ledsen.

Jag vet inte hur vi ska lösa det.

Jag vill inte göra slut då hon är den bästa jag någonsin träffat.
    Hon blir ledsen när jag blir nedstämt då hon inte gillar att se mig så. Men hon ska absolut inte ligga bara för att få mig glad, jag villl att båda ska vilja. Men tanken av att välja mellan lämna henne och bli nöjd med min sexlust VS att stanna kvar i förhållandet men lida resten av mitt liv... ja de säger sig själv, vad jag än väljer så blir det bajs. Jag vill åtgärda detta men vet inte hur jag ska få hennes sexlust att stiga.

Har ni tips?

• Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!
  • Gaskarl
    Anonym (Luke) skrev 2022-09-08 06:42:33 följande:
    Det där är ett direkt felaktigt påstående. Däremot bör fokus ligga på att förändra sig själv, inte andra.
    Tycker jag inte. Det är som när någon vill börja med BDSM, eller bli mer dominant i sexet, för partnern önskar det. Dom undrar hur man blir det, det går inte, man har det eller inte, annars blir det konstlat. Man är den man är. Så, ett direkt fel påstående, är det inte.
  • Anonym (Ell)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 09:27:26 följande:

Hej igen,

Folk verkar missförstå mig. Jag går inte runt och tjurar varje dag. Det handlar om att vid efter kanske 3-5 nej så vid ett av dessa nej så blir jag bara lite tyst (inte tjurar) jag älskar henne jag kramar om henne. Jag behöver bara en tyst stund för att inte börja gråta när hon ser. Då jag kan bara känna bekräftelse och älskad via berörign och sex.

Jag förstår att allt är mitt fel. Jag har lyssnat på er och har idag vart hos min psykolog och pratat om detta också.

Jag lyckades hitta någon blodtrycks medicin hos polarens farsa jag kunde sno. Någon Aldactone, ska testa att äta det någon månad och se om det funkar för att minska min sexlust. Jag vill vara glad varje gång hon säger nej. Jag vill inte känna mig sårad och oälskad.

Hon föreslog idag att hon ville leta efter någon medicin som kan öga hennes sexlust. Det gjorde mig glad. Vi båda älskar varandra.

Jag visste inte att det sågs ner på så mycket att visa mina känslor (oavset bra eller dåliga) till min partner och återigen jag tjurar inte, det är barnsligt!
    Jag blir bara lite tyst men jag är lika glad (fakear det) mot henne i stunden, bara lite tystare.

Jag förstår inte varför folk hatar mig och skriver dumma saker mot mig.. Jag vill inte lägga allt ansvar på henne, jag försöker minska min sexlust med allt jag har just nu. Jag försöker fixa detta.

Fast man kan inte använda Jag måste få visa mina känslor! som ursäkt för att få bete sig hur man vill.

Som sagt ska man givetvis få visa och prata om sina känslor! Men det finns bra sätt och dåliga sätt att göra detta på.

Du får inte heller glömma hennes känslor. Hur tror du det känns för henne att du känner dig oälskad för att hon inte ger dig sex så ofta som du vill, när hon redan HAR ändrat sig massor på den punkten och faktiskt har sex med dig 1-2 ggr i veckan?

Så du känner att hon älskar dig onsdag och lördagnär ni har sex men på måndag och tisdag och torsdag och söndag så spelar det ingen roll vad hon gör för du känner dig oälskad då? Även om hon kramar dig, pussar dig, tvättar dina kläder, håller handen, lagar mat, myser i soffan? Tar hon inte av byxorna så tycker du att det är ok att du känner dig oälskad?

Vissa känslor man har får man helt enkelt arbeta med. Alla känslor är inte ok, inte om de tar överhanden och bidrar till en negativ spiral. Tex är det ok att ha lite ångest men har man det jätteofta så det stör vardagen är det ett problem.

Du kanske som någon skrev tänka kvalitet istället för kvantitet?

2 ggr om dagen hade ju bara kunnat bli typ 2 snabbisar om man ska hinna med resten av livet som jobba, sköta hushåll, träffa vänner och ha hobbyer.

Tänk istället att göra de 1-2 ggr i veckan stora och speciella.
    duscha tillsammans, smek, massera, lek, experimentera osv, håll på lite längre.

Du skrev om tårta i din ts.
    om man äter samma tårta varje dag så tröttnar man ju.
    Jag hade hellre ätit tårta 1 gång i veckan och köpt lyxtårta, än en vanlig med bara jordgubbssylt och grädde.

Så ha speciellt sex 1-2 ggr v och se till att det är 100% njutbart för båda. Så är det bättre än 1-2 ggr om dagen och hafsigt.
    Sen kan ni ju köra nån snabbis nån gång också om det faller på.
    Men viktigast är ju att båda VILL när ni väl gör det.

• Anonym (SkogeN)

Återigen så känner jag mig älskad även dagar vi inte har sex, det är när man blir nekad efter låt oss säga den femte gången då kan jag KÄNNA mig oälskadäven fast jag vet att jag är älskad.

Känslor kan jag inte trolla bort.
    Det handlar inte om VARJE gång hon säger nej.

Men ni behöver inte övertala mig om att hon ska ändra sig. Jag har förstått att det är jag som måste ändra mig.

Strategi nu.

1. Äta medicinen jag fick och testa om sexlusten minskar.
    2. Inte vara tyst de gånger jag känner mig oälskad. Bara att gömma mina känslor inombords och låsa in dom och sen låtsas vara gladare än vad jag är.
    3. Försöka gå iväg till ett ensamt rum och ta hand om mig själv i en mindre skala än förut. Det kanske kan hjälpa lite också.

De där med tårta, jag har inga problem att ligga 30-45min innan jobb, sen komma hem ha lite mys en snabbis under dagen. Sen på kvällen när man ska lägga sig så myser man till det och har sex någon timme innan man somnar. Kan äta tårta varje dag, lika gott för mig. På gott och ont. Men det är orealistiskt.

• Gaskarl

Hoppas att han du snodde medicinen av klarar sig, blodtrycksmedicin är ganska viktigt för dom med högt blodtryck, men du kanske inte tänkte så långt, du tänker ganska mycket på dig själv. 

• Anonym (SkogeN)

Så dum är jag inte, det är polarens farsas gamla medicin som bara låg och han använder den inte längre tydligen då han hade bytt. Så skadar ingen.

• Anonym (Tillåt mig att asgarva)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 10:33:16 följande:

Återigen så känner jag mig älskad även dagar vi inte har sex, det är när man blir nekad efter låt oss säga den femte gången då kan jag KÄNNA mig oälskadäven fast jag vet att jag är älskad.

Men ni behöver inte övertala mig om att hon ska ändra sig. Jag har förstått att det är jag som måste ändra mig.

Strategi nu.

2. Inte vara tyst de gånger jag känner mig oälskad. Bara att gömma mina känslor inombords och låsa in dom och sen låtsas vara gladare än vad jag är.
    3. Försöka gå iväg till ett ensamt rum och ta hand om mig själv i en mindre skala än förut. Det kanske kan hjälpa lite också.

De där med tårta, jag har inga problem att ligga 30-45min innan jobb, sen komma hem ha lite mys en snabbis under dagen. Sen på kvällen när man ska lägga sig så myser man till det och har sex någon timme innan man somnar. Kan äta tårta varje dag, lika gott för mig. På gott och ont. Men det är orealistiskt.

Så du tänker att två timmars sex per dag? Och du vill ha barn? Hahahahaha. 

Du förstår, jag gillar också sex. Ofta och gärna. Men två timmar om dagen, två timmar som jag kan lägga på sömn, fix och häng med barnen? Glöm det! 

Och allvarligt, att du blev deprimerad av att behöva runka, tyder nånstans på att du antingen är en mycket skör individ som inte bör skaffa barn, eller på att du är en 16-åring oskuld som bara fantiserar. 

• Anonym (SkogeN)

Snälla läs tråden... Jag skrev att hur min sexlust är jag fattar själv att man inte kan ha sex 2 gånger per dag. Jag menar att jag hade vart bekväm med kanske 5-6 gånger i veckan istället för min sexlust som ligger på kanske 12-16 gånger per vecka.

Men jag har inställt mig på att 1-2 gånger i veckan är det som de kommer bli. Just därför jag försöker minska min egna sexlust just nu.

• sextiotalist
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 10:33:16 följande:

Strategi nu.

Oj, OK. Mitt ex hade lite av ditt tankesätt. Han är ett ex, inte bara av den anledningen, men det som förenar både honom och dig är offerkoftan. Men jag bröt upp och det var som att bli av med en riktigt tung ryggsäck. 
    Kan också berätta att hans attityd och offerkofta gjorde att jag förlorade all sexlust. Det tog några år innan jag fick tillbaka den. 
  • Anonym (SkogeN)

Okay? Men vad ska jag göra då?

Först sa alla att hon inte ska ändra sig alls och de ligger på mig. Vilket jag håller med om nu.
    När jag väl hittar sätt att minska min sexlust så är de offerkoftan... Vad jag än gör så gör jag fel.

Ber jag henne ändra sig så beter jag mig som ett svin.
    Ändrar jag på mig så tycker folk att jag drar på mig offerkoftan...

• Anonym (Hobby)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 09:27:26 följande:

Hej igen,

Folk verkar missförstå mig. Jag går inte runt och tjurar varje dag. Det handlar om att vid efter kanske 3-5 nej så vid ett av dessa nej så blir jag bara lite tyst (inte tjurar) jag älskar henne jag kramar om henne. Jag behöver bara en tyst stund för att inte börja gråta när hon ser. Då jag kan bara känna bekräftelse och älskad via berörign och sex.

Jag förstår att allt är mitt fel. Jag har lyssnat på er och har idag vart hos min psykolog och pratat om detta också.

Jag lyckades hitta någon blodtrycks medicin hos polarens farsa jag kunde sno. Någon Aldactone, ska testa att äta det någon månad och se om det funkar för att minska min sexlust. Jag vill vara glad varje gång hon säger nej. Jag vill inte känna mig sårad och oälskad.

Hon föreslog idag att hon ville leta efter någon medicin som kan öga hennes sexlust. Det gjorde mig glad. Vi båda älskar varandra.

Jag visste inte att det sågs ner på så mycket att visa mina känslor (oavset bra eller dåliga) till min partner och återigen jag tjurar inte, det är barnsligt!
    Jag blir bara lite tyst men jag är lika glad (fakear det) mot henne i stunden, bara lite tystare.

Jag förstår inte varför folk hatar mig och skriver dumma saker mot mig.. Jag vill inte lägga allt ansvar på henne, jag försöker minska min sexlust med allt jag har just nu. Jag försöker fixa detta.

Okej TS. Så 9:27 har du varit hos en psykolog för att prata om det här och dessutom stulit medicin hos din kompis pappa. Toppen, verkligen!
Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!