• Anonym (SkogeN)

Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!

Hej,

Jag (26 kille) och min partner (23 Tjej) har varit tillsammans i ca 10 månader nu.

Kort om mig: Vart i 4 förhållanden varav det längsta var 4.5 år. Vart väldigt aktiv som singel. Min sexlust har alltid vart hög, vi pratar att jag gärna ligger 1-2 gånger om dagen (det är inte praktiskt att ha sex så ofta men där ligger min sexlust)

Kort om min partner: Vart i 1 färhållande och vart med ett par stycken. Hennes sexlust låg på 4-6 gånger per år. Sen vi träffades har hon sagt att sex är bättre och att hennes sexlust ligger nu på 1-2 gånger i veckan från 4-6 gånger per år.

Jag och min partner har börjat prata om våra olika sexluster då de skiljer sig ganska mycket. Det har kommit till det stadiet där jag ser detta som ett problem.

Jag började prata med min partner att jag inte känner mig älskad (även fast jag vet att hon älskar mig) Då mitt "love language" är sex och beröring medans hennes är ord och mysiga stunder. Jag försöker mysa till det ibland och hon säger nej vilket jag respekterar till 100% jag frågar inte igen. Men jag blir inte ledsen/ nedsämd på henne jag blir det åt omständigheterna. Hon vet om det. jag blir tyst och behöver tid att bara vara tyst och tänka på något annat eller göra något annat, då jag inte gillar att bli nekad. Lite som att se en stor tårta varje dag när du kommer hem från jobbet men inte får äta den. Man får bli nedstämt det är okej.

Vi har försökt att prata och sökt tid hos en sexolog nu. Jag känner mig extremt sexuellt frustrerad varje vecka.

Jag har försökt att "Ta hand om mig sjäv" men när jag testat det så sitter jag där själv.. i en stol och runkar och bara tanken av det är deprimerande. Jag kollar inte på porr längre. Jag har försökt den stategin men den slutar bara med att jag blir ännu mer ledsen.

Jag vet inte hur vi ska lösa det.

Jag vill inte göra slut då hon är den bästa jag någonsin träffat.
    Hon blir ledsen när jag blir nedstämt då hon inte gillar att se mig så. Men hon ska absolut inte ligga bara för att få mig glad, jag villl att båda ska vilja. Men tanken av att välja mellan lämna henne och bli nöjd med min sexlust VS att stanna kvar i förhållandet men lida resten av mitt liv... ja de säger sig själv, vad jag än väljer så blir det bajs. Jag vill åtgärda detta men vet inte hur jag ska få hennes sexlust att stiga.

Har ni tips?

• Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!
  • Anonym (Hobby)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-07 23:50:59 följande:

Det var hon som föreslog att gå till en sexolog tillsammans för att lösa detta. Hon vill återigen HON vill också lösa detta, hon vill vara kåtare oftare och ha sex oftare då hon älskar sex.

Det är ju bättre att gå tillsammans än att gå själv om man ska lösa något som har med 2 personer att göra, eller?

Nej. Din flickvän hade inte "problem" med att hon ville bli kåtare innan hon träffade dig. Men nu går du runt och är nedstämd för att du inte får knulla så ofta som du vill, tro fan att hon börjar känna sig stressad. Det är ju därför att hon föreslår det. Tror du att en sexolog kommer att göra henne kåtare? Så återigen, nej det är inte bättre att ni går tillsammans. Det är bättre att du hanterar situationen själv (runkar) eller går vidare. Och för guds skull, skaffa inte barn om sexet är så viktigt. 
  • Anonym (LaX)

Gå till vårdcentralen och få någon medicin som förminskar din sexlust så att 1 till 2 gånger i veckan blir lagom för dig. Du måste dämpa din för att mötas.

Sedan brukar det vara ok att killen längtar och har lust till sin tjej och det brukar ses som positivt av de flesta, att få dräggla och sukta tills tjejen vill, det är ju en del av det goa, att inte alltid få tårtan men att få längta är ju urskönt.

Bara för att ett barn vill ha 10 glassar betyder det inte att 3-5 glassar ska ges, utan 1 - 2 glassar är helt bra. Du ska inte ha mer, det är inte nyttit för dig. 

• Anonym (SkogeN)

Jag ska försöka leta reda på någon medicin som minskar sexlusten, kollade runt lite och blodtrycksmedicin ska tydligen minska sexluste, kan man köpa de direkt eller behöver man recept för det? 

hade inte Ens tänkt på att minska min egen sexlust men de är inte en dum idé, såg även nu att smärtstillande ska tydligen minska sexlusten. 

ska kolla om jag kan få tag på det imorgon. 

• Gaskarl

Sexlust och kåthet..Jag tror inget kan öka din tjejs kåthet, man är den man är vad gäller sin sexlust, det är det enklaste svaret.

• Anonym (Luke)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 01:07:59 följande:

Jag ska försöka leta reda på någon medicin som minskar sexlusten, kollade runt lite och blodtrycksmedicin ska tydligen minska sexluste, kan man köpa de direkt eller behöver man recept för det? 

hade inte Ens tänkt på att minska min egen sexlust men de är inte en dum idé, såg även nu att smärtstillande ska tydligen minska sexlusten. 

ska kolla om jag kan få tag på det imorgon. 

Lär dig att hantera det istället för att gå på onödiga mediciner.
  • Anonym (Luke)
    Gaskarl skrev 2022-09-08 01:59:28 följande:

Sexlust och kåthet..Jag tror inget kan öka din tjejs kåthet, man är den man är vad gäller sin sexlust, det är det enklaste svaret.

Det där är ett direkt felaktigt påstående. Däremot bör fokus ligga på att förändra sig själv, inte andra.
  • Anonym (Maken)
    Anonym (Hobby) skrev 2022-09-07 23:08:23 följande:
    Nejdå, jag förstod vad du menade. Men en till två gånger i veckan är fullt tillräckligt. Antingen är man kåt eller inte. Om du fortsätter i samma stil kommer hon snart att vilja ha sex en till två gånger varannan månad. 
    Hade aldrig varit nöjd med 1-2 ggr i veckan då jag helst vill varje dag, vi har landat i 3-5 ggr i veckan och det har funkat för oss båda i 35 år.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Maken) skrev 2022-09-08 06:53:35 följande:
    Hade aldrig varit nöjd med 1-2 ggr i veckan då jag helst vill varje dag, vi har landat i 3-5 ggr i veckan och det har funkat för oss båda i 35 år.
    Om TS vill ha den typen av tjej kan han göra slut med en gång.
  • Anonym (realist)
    Tukt skrev 2022-09-07 23:29:47 följande:

Det första du kanske inte ska göra, TS, det är att skriva på Familjeliv om sådant här. Ändå att det är här man kanske borde göra just det.
    Det andra är att försöka undvika de hatiska mobbarna som kommenterar ditt inlägg. Det är rätt vidriga individer som har behov som är bra mycket mer komplicerade än ditt problem.
    Men i övrigt... ja ni är båda rätt unga, även om de finns erfarenheter av längre seriösa relationer så sitter ni förmodligen inte fast i familjebildning, barn och bostadsrätter. Så större frihet där.
    Jag tror, med betoning på tror, att det inte finns någon bra lösning på detta. Behoven är helt enkelt så olika. Och precis som ed andra saker i en relation så tenderar den som vill mest, sätta ribban, men den som vill minst, bromsa båda. Vare sig det gäller städning, husrenoveringar eller sex.
    Så, du måste välja. Lära dig att ta hand om dina egna behov, eller lämna relationen. För du kommer aldrig kunna förändra din partner i den här frågan.

*note. Lust påverkas också ofta av psykiskt mående, medicin, träning och andra faktorer. Det kan vara bra att titta på det innan man tar beslut.

Bra skrivet (som vanligt). Om man har stor sexlust och tycker sex är viktigt, medan partnern inte alls är lika sexintresserad bör man ta sig en ordentlig funderare innan man tar nästa steg i relationen, framför allt om man vill skaffa barn, för då är risken stor att det blir ännu mer komplicerat med sexlivet och även mer komplicerat att lämna förhållandet. Tror du mig inte så läs alla trådar här som handlar om brist på sex i förhållanden.
  • Anonym (realist)
    Anonym (Hobby) skrev 2022-09-07 23:35:14 följande:
    Fast du säger ju samma som alla andra, även om du lindar in det lite. Runka eller gör slut.
    Fast det är sant att vissa uttryckt sig rätt nedlåtande mot ts, precis som det brukar vara i trådar av den här typen. Av någon anledning anses det fult att tycka sex är viktigt i en relation.
Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!