• Anonym (SkogeN)

Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!

Hej,

Jag (26 kille) och min partner (23 Tjej) har varit tillsammans i ca 10 månader nu.

Kort om mig: Vart i 4 förhållanden varav det längsta var 4.5 år. Vart väldigt aktiv som singel. Min sexlust har alltid vart hög, vi pratar att jag gärna ligger 1-2 gånger om dagen (det är inte praktiskt att ha sex så ofta men där ligger min sexlust)

Kort om min partner: Vart i 1 färhållande och vart med ett par stycken. Hennes sexlust låg på 4-6 gånger per år. Sen vi träffades har hon sagt att sex är bättre och att hennes sexlust ligger nu på 1-2 gånger i veckan från 4-6 gånger per år.

Jag och min partner har börjat prata om våra olika sexluster då de skiljer sig ganska mycket. Det har kommit till det stadiet där jag ser detta som ett problem.

Jag började prata med min partner att jag inte känner mig älskad (även fast jag vet att hon älskar mig) Då mitt "love language" är sex och beröring medans hennes är ord och mysiga stunder. Jag försöker mysa till det ibland och hon säger nej vilket jag respekterar till 100% jag frågar inte igen. Men jag blir inte ledsen/ nedsämd på henne jag blir det åt omständigheterna. Hon vet om det. jag blir tyst och behöver tid att bara vara tyst och tänka på något annat eller göra något annat, då jag inte gillar att bli nekad. Lite som att se en stor tårta varje dag när du kommer hem från jobbet men inte får äta den. Man får bli nedstämt det är okej.

Vi har försökt att prata och sökt tid hos en sexolog nu. Jag känner mig extremt sexuellt frustrerad varje vecka.

Jag har försökt att "Ta hand om mig sjäv" men när jag testat det så sitter jag där själv.. i en stol och runkar och bara tanken av det är deprimerande. Jag kollar inte på porr längre. Jag har försökt den stategin men den slutar bara med att jag blir ännu mer ledsen.

Jag vet inte hur vi ska lösa det.

Jag vill inte göra slut då hon är den bästa jag någonsin träffat.
    Hon blir ledsen när jag blir nedstämt då hon inte gillar att se mig så. Men hon ska absolut inte ligga bara för att få mig glad, jag villl att båda ska vilja. Men tanken av att välja mellan lämna henne och bli nöjd med min sexlust VS att stanna kvar i förhållandet men lida resten av mitt liv... ja de säger sig själv, vad jag än väljer så blir det bajs. Jag vill åtgärda detta men vet inte hur jag ska få hennes sexlust att stiga.

Har ni tips?

• Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!
  • Anonym (??)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 14:09:22 följande:
    Kan de ha med att man älskar personen? Jag är störtkär i min partner och älskar henne. Aldrig träffat någon jag matchar så bra med någonsin förutom på en enda punkt.

Jag överdriver  inte när jag säger att vi ALDRIG har haft ett enda tjafs, hon är min bästa kompis och vi gör allt tillsammans.

Nu pratar jag inte för Ell men om mig som är lite i samma situation.
    Och denna sak är tydligen en väldigt stor sak för dig, och får dig att må dåligt, och du dra dig undan för att inte visa att du gråter. Är det värt det, tycker du?

Hur ska du lösa det när hon är gravid, eller efter förlossningen? 

Varför inte låta henne ta initiativet istället för att fråga varje dag och få en massa nej?
  • sextiotalist
    Anonym (Anonym) skrev 2022-09-08 14:12:53 följande:

Hej. 
    Tycker en del härinne har dålig ton och dömer väldigt fort utan att ens veta vem du är.  När hon bara är 23 år och har så lite sexlust och då din är mycket högre rekommenderar jag dig att lämna även om det känns taskigt. Det är inte värt det att leva i en sån relation. Du ska kunna se dig själv och henne tillfredställd och nöjd rent generellt även om 20-30 år. För den möjligheten finns ju. Liten chans att hennes sexlust ska öka men tänk på att vissa preventionsmedel kan minska lusten. Kan vara värt att se över det.. annars är det
    bättre hon hittar någon som är mer kompatibel för alla män gillar inte närhet och sex. Jag talar av egen erfarenhet jag är en  kvinna på 50 år som mådde dåligt i många år i en relation  då han hade mycket mindre behov av det än jag. Kände mig så oälskad och avvisad. Har fortfarande stor sexlust och älskar närhet o intimitet även om jag fått minimalt i mitt liv. Normalviktig och ser helt okej ut. Numera skild. 
    Lycka till. 

Fast det där stämmer inte. Jag hade i princip ingen sexlust alls i den åldern. Sex hade man för att killen ville. Med min sambo, som jag träffade när jag hade passerat 30 med några år, så hittade jag faktiskt en sexlust, även om den inte var hög, så fanns den där. 
    När jag pratar med väninnor om sådant, så är det flera som har samma erfarenhet, när man var ung så var ofta sexet på killens villkor. 
    Jag vet att det finns de som har andra upplevelser, men att påstå att den sexlusten som en 23-årig kvinna har är det som sätter ribban stämmer inte. Det sägs dessutom att kvinnans lust ökar med åldern.
    Däremot är det inte helt omöjligt att ts sambos lust aldrig kommer att öka med ts, för att det redan nu är förknippat med sura miner och outtalade krav/förväntningar
  • Anonym (realist)
    Anonym (Luke) skrev 2022-09-08 13:31:50 följande:
    Varför då? Tror det är bra att ha sex mot sin vilja faktiskt om man är medveten om varför man gör det och vinsterna i att göra det.

Inte konstigare än att man diskar trots att man inte vill.

Det där med att följa sin vilja är bara barnsligt. Som vuxen behöver man förstå att vägen till lycka är att göra det man behöver.
    Om man har sex mot sin vilja är risken stor att det känns som ett övergrepp och att man tappar lusten ännu mer. Och hur kul är det att ha sex med någon som egentligen inte vill?
  • Anonym (hkh)

Har du funderat på att gå i terapi för att komma på vad det är du försöker ersätta med sex?
    Det är inte normalt att vara översexuell som du är.
    Vissa tröstäter, tar till alkohol, misshandlar osv, du använder sex för något.
    Dålig uppväxt där din mamma fick syskon tätt så du inte fick komma till tutten plötsligt? Ingen positiv uppmärksamhet från dina föräldrar?
    Vad är det som gör att du inte känner dig älskad om du inte får sätta på någon?
    Istället för att försöka öka hennes sexlust, red ut vad det är som gör att du har sånt stort o snedvridet bekräftelsebehov.
    Att du blir ledsen av att runka, påminner om barn som blir ledsna över leksaken de fick istället för kramen de behövde. 

• Anonym (Luke)
    Anonym (realist) skrev 2022-09-08 14:24:41 följande:
    Om man har sex mot sin vilja är risken stor att det känns som ett övergrepp och att man tappar lusten ännu mer. Och hur kul är det att ha sex med någon som egentligen inte vill?
    Varför skulle du tappa lusten?

Skulle tro på motsatsen faktiskt.

Gör det du vill och livet blir svårt.
    Gör det du behöver och livet blir enkelt.
  • sextiotalist
    Anonym (realist) skrev 2022-09-08 14:24:41 följande:
    Inte bara det. Det är finns ju ett samband mellan vestibulit och ofrivillig sex. Dvs en kvinna kan få så svåra smärtor att hon inte ens kan ha ett samlag.
  • Anonym (Luke)
    sextiotalist skrev 2022-09-08 14:28:47 följande:
    Inte bara det. Det är finns ju ett samband mellan vestibulit och ofrivillig sex. Dvs en kvinna kan få så svåra smärtor att hon inte ens kan ha ett samlag.
    Du förstår fortfarande inte.
  • sextiotalist
    Anonym (Luke) skrev 2022-09-08 14:28:18 följande:
    Varför skulle du tappa lusten?

Skulle tro på motsatsen faktiskt.

Gör det du vill och livet blir svårt.
    Gör det du behöver och livet blir enkelt.
    Förstår att det är en man som påstår detta. Eftersom du verkar ha noll förståelse hur en kvinna fungerar sexuellt.
    Tips, inse att detta är utanför din förståelse och acceptera att det är så många kvinnor upplever och det är deras verklighet. 
    Jag skulle hellre vilja leva ensam än leva med en man har ditt sätt att tänka och resonera.
  • Anonym (Brukar)
    sextiotalist skrev 2022-09-08 14:31:52 följande:
    Förstår att det är en man som påstår detta. Eftersom du verkar ha noll förståelse hur en kvinna fungerar sexuellt.
    Tips, inse att detta är utanför din förståelse och acceptera att det är så många kvinnor upplever och det är deras verklighet. 
    Jag skulle hellre vilja leva ensam än leva med en man har ditt sätt att tänka och resonera.
    Fungerar inte glidmedel då? Jag använder det när jag ställer upp. 
  • Anonym (Ell)
    Anonym (Luke) skrev 2022-09-08 14:29:58 följande:
    Du förstår fortfarande inte.
    Alltså ts måste inte släppa på sin önskan om sex 2-3 ggr om dagen.
    Men han måste släppa den önskan OM han vill stanna med den tjej han har idag.

Han kan ha sex ofta med någon annan eller sex mer sällan med denna tjej. Han kommer inte kunna få båda.

Hon har redan ökat sitt behov från 6 ggr/år till 50-100 ggr/år. Det är inte så att hon vägrar honom sex. Hon har ett normalt behov medan han har ett stort behov.

Inget av det är fel.
    MEN ska två personer med olika behov ha ett förhållande blir det alltid så att ett nej går före ett ja. Eftersom sex är något så intimt att man inte ska och bör ha det mot sin vilja.

Ts ksn välja att lämna om det är så viktigt att ha sex varje dag.
    Väljer han att stanna har han gjort det valet. Han har facit, han vet vad som gäller.
Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!