Inlägg från: Anonym (Ell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ell)

Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!

Givetvis har du rätt att prata om dina känslor. Men att vara nedstämd varje dag och försöka pressa sin tjej att ha mer sex genom sitt beteende är inte att prata känslor.

Ett nej väger alltid tyngre än ett ja. Att stressa och pressa henne kommer inte leda till större sexlust hos henne.

Du pratar även om att du vill skaffa barn med henne. Vad gör du om hennes sexlust helt försvinner under graviditeten? Efter att ett barn är fött och man ammar kan det också gå flera månader innan man har slutat blöda, läkt och känner sig redo.
    Med ett litet barn kan man ofta känna sig trött och sover dåligt vilket inte precis är ett under för sexlusten.

Det är inte fel av dig att vilja ha sex varje dag. Det är inte fel av dig att prata om det. Däremot är det fel av dig att gå runt och tjura över det.
    Du säger att du känner dig oälskad av henne om ni inte har sex så ofta du vill, hur tror du det känns för henne? Hon har ju ökat sitt sexbehov massor!

Hon har ändå ökat från 4-6 ggr/år till 52?100 ggr/år. Jag tror inte du kan begära mer.

Du får nog antingen acceptera det här och då sluta tjura över det.
    Eller så får du inse att ni inte är kompatibla och göra slut.

Du får också överväga risken att hon kanske lämnar dig pga ditt tråkiga humör 5-6 dagar i veckan. Och då är ju problemet ur världen.

• Anonym (Ell)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 09:27:26 följande:

Hej igen,

Folk verkar missförstå mig. Jag går inte runt och tjurar varje dag. Det handlar om att vid efter kanske 3-5 nej så vid ett av dessa nej så blir jag bara lite tyst (inte tjurar) jag älskar henne jag kramar om henne. Jag behöver bara en tyst stund för att inte börja gråta när hon ser. Då jag kan bara känna bekräftelse och älskad via berörign och sex.

Jag förstår att allt är mitt fel. Jag har lyssnat på er och har idag vart hos min psykolog och pratat om detta också.

Jag lyckades hitta någon blodtrycks medicin hos polarens farsa jag kunde sno. Någon Aldactone, ska testa att äta det någon månad och se om det funkar för att minska min sexlust. Jag vill vara glad varje gång hon säger nej. Jag vill inte känna mig sårad och oälskad.

Hon föreslog idag att hon ville leta efter någon medicin som kan öga hennes sexlust. Det gjorde mig glad. Vi båda älskar varandra.

Jag visste inte att det sågs ner på så mycket att visa mina känslor (oavset bra eller dåliga) till min partner och återigen jag tjurar inte, det är barnsligt!
    Jag blir bara lite tyst men jag är lika glad (fakear det) mot henne i stunden, bara lite tystare.

Jag förstår inte varför folk hatar mig och skriver dumma saker mot mig.. Jag vill inte lägga allt ansvar på henne, jag försöker minska min sexlust med allt jag har just nu. Jag försöker fixa detta.

Fast man kan inte använda Jag måste få visa mina känslor! som ursäkt för att få bete sig hur man vill.

Som sagt ska man givetvis få visa och prata om sina känslor! Men det finns bra sätt och dåliga sätt att göra detta på.

Du får inte heller glömma hennes känslor. Hur tror du det känns för henne att du känner dig oälskad för att hon inte ger dig sex så ofta som du vill, när hon redan HAR ändrat sig massor på den punkten och faktiskt har sex med dig 1-2 ggr i veckan?

Så du känner att hon älskar dig onsdag och lördagnär ni har sex men på måndag och tisdag och torsdag och söndag så spelar det ingen roll vad hon gör för du känner dig oälskad då? Även om hon kramar dig, pussar dig, tvättar dina kläder, håller handen, lagar mat, myser i soffan? Tar hon inte av byxorna så tycker du att det är ok att du känner dig oälskad?

Vissa känslor man har får man helt enkelt arbeta med. Alla känslor är inte ok, inte om de tar överhanden och bidrar till en negativ spiral. Tex är det ok att ha lite ångest men har man det jätteofta så det stör vardagen är det ett problem.

Du kanske som någon skrev tänka kvalitet istället för kvantitet?

2 ggr om dagen hade ju bara kunnat bli typ 2 snabbisar om man ska hinna med resten av livet som jobba, sköta hushåll, träffa vänner och ha hobbyer.

Tänk istället att göra de 1-2 ggr i veckan stora och speciella.
    duscha tillsammans, smek, massera, lek, experimentera osv, håll på lite längre.

Du skrev om tårta i din ts.
    om man äter samma tårta varje dag så tröttnar man ju.
    Jag hade hellre ätit tårta 1 gång i veckan och köpt lyxtårta, än en vanlig med bara jordgubbssylt och grädde.

Så ha speciellt sex 1-2 ggr v och se till att det är 100% njutbart för båda. Så är det bättre än 1-2 ggr om dagen och hafsigt.
    Sen kan ni ju köra nån snabbis nån gång också om det faller på.
    Men viktigast är ju att båda VILL när ni väl gör det.

• Anonym (Ell)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 11:19:29 följande:

Okay? Men vad ska jag göra då?

Först sa alla att hon inte ska ändra sig alls och de ligger på mig. Vilket jag håller med om nu.
    När jag väl hittar sätt att minska min sexlust så är de offerkoftan... Vad jag än gör så gör jag fel.

Ber jag henne ändra sig så beter jag mig som ett svin.
    Ändrar jag på mig så tycker folk att jag drar på mig offerkoftan...

Det är väl jävligt offerkoftigt att sno mediciner och tycka synd om sig själv för att man inte får knulla 2 h om dagen.

Du behöver inte minska sexlusten du behöver bara fatta att du är vuxen nu och allt man har lust till funkar inte.

Bara för att du vill något betyder det inte att du alltid kan få det. Jag vill ha semester i 3 månader, det får jag inte men jag fattar det och låter livet tuffa på ändå. Du får helt enkelt inse att det blir inte sex 2 h om dagen.

Du har ju två val här, acceptera att ni inte är kompatibla och då UTAN att stoppa i dig mediciner och snyfta om att du måste gömma dina känslor att du är oälskad.
    Eller göra slut.

Hade jag varit din tjej och läst denna tråd hade jag faktiskt valt att lämna. Hade inte orkat med att du ser ett normalt sexliv som ett så stort problem.
  • Anonym (Ell)
    Anonym (Kram) skrev 2022-09-08 13:07:07 följande:
    Jag förstår dig. Jag beklagar att du sitter i denna rävsaxen och jag hoppas ni hittar en lösning för du kommer bli mycket, mycket olycklig om du måste leva hela livet utan att få tillräckligt av den närhet och bekräftelse du behöver för att må bra. Folk som inte har våra behov förstår bara inte hur sorgsen man blir ända in i själen. Som att behöva andas genom sugrör, ja man överlever och kan distrahera sig med annat men lycklig blir man inte om man inte får fylla lungorna.
    Det sätter sig mentalt, att aldrig veta om idag är dagen då man får känna sig tillfreds eller om man måste ta sig igenom en dag till innan man får känna sig hel igen. Det är en hemsk känsla.
    Varför gör man inte slut istället för att leva så självuppoffrande?
    Det går ju faktiskt att hitta någon med samma behov som en själv om det är så otroligt viktigt.
    Varför stannar man i ett förhållande där man känner sig sorgsen in i själen?
  • Anonym (Ell)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 14:09:22 följande:
    Kan de ha med att man älskar personen? Jag är störtkär i min partner och älskar henne. Aldrig träffat någon jag matchar så bra med någonsin förutom på en enda punkt.

Jag överdriver  inte när jag säger att vi ALDRIG har haft ett enda tjafs, hon är min bästa kompis och vi gör allt tillsammans.

Nu pratar jag inte för Ell men om mig som är lite i samma situation.
    Är du sorgsen ända in i själen?
    För det skrev personen jag vände mig till.
    Är man sorgsen ända in i själen så kan man ju knappast älska personen särskilt mycket för då hade man inte känt sorg.

om allt är så bra varför gör du så stor grej av den enda saken som är lite mindre bra?
  • Anonym (Ell)
    Anonym (Luke) skrev 2022-09-08 14:29:58 följande:
    Du förstår fortfarande inte.
    Alltså ts måste inte släppa på sin önskan om sex 2-3 ggr om dagen.
    Men han måste släppa den önskan OM han vill stanna med den tjej han har idag.

Han kan ha sex ofta med någon annan eller sex mer sällan med denna tjej. Han kommer inte kunna få båda.

Hon har redan ökat sitt behov från 6 ggr/år till 50-100 ggr/år. Det är inte så att hon vägrar honom sex. Hon har ett normalt behov medan han har ett stort behov.

Inget av det är fel.
    MEN ska två personer med olika behov ha ett förhållande blir det alltid så att ett nej går före ett ja. Eftersom sex är något så intimt att man inte ska och bör ha det mot sin vilja.

Ts ksn välja att lämna om det är så viktigt att ha sex varje dag.
    Väljer han att stanna har han gjort det valet. Han har facit, han vet vad som gäller.
  • Anonym (Ell)
    Anonym (Brukar) skrev 2022-09-08 14:33:24 följande:
    Fungerar inte glidmedel då? Jag använder det när jag ställer upp. 
    Vem vill ha sex med någon som egentligen inte vill utan bara ställer upp?
  • Anonym (Ell)
    Anonym (Brukar) skrev 2022-09-08 14:50:26 följande:
    Man säger ju såklart inte att man inte vill. jag säger typ alltid ok om min man frågar om sex 
    Anonym (Brukar) skrev 2022-09-08 14:56:41 följande:

Min man har inget emot att jag ställer upp, han ser det som en kärlekshandling som tur är. 

Han vet ju inte om att du ställer upp fastän du inte vill?
  • Anonym (Ell)
    Anonym (hej) skrev 2022-09-08 14:50:05 följande:

TS,
    Ovanför ser du hur personer utan din lustnivå resonerar.

Ditt kärleksspråk, där du bekräftar och hämtar energi ser de som en aktivitet där den andra parten blir "runkobjekt" för dig.

De förstår inte och tycker att det är ett "litet" problem.
    Sedan förklarar de för dig att det är fel på dig och förklarar hur det "borde" vara.

Vi är några som förstår dig väldigt väl och det känns som att dessa andra personers moralkakor är som om färgblinda försöker beskriva regnbågar och sedan dumförklarar en när bilden inte stämmer.

Som andra (och jag) har skrivit, det kommer inte bli bättre.
    Vi fungerar olika och det är inte någons "fel" men detta enda problem kommer växa med åren till ett stort problem.
    Flickvännen kanske förstår din tomhet intellektuellt men inte känslomässigt oavsett hur mycket hon älskar dig. Med tiden kommer hon också tycka att du tjatar och är besvärlig. Sex kommer vara väldigt infekterat.
    När barnen kommer hon sedan inte ha någon tid eller närhetsbehov över alls för dig eftersom det lilla behov hon har kommer barnen fylla under några år.

Så, fundera på vad ditt välmående är värt, skaffa inte barn om ni inte har grunden.

Ordet runkobjekt kom ju upp när någon tyckte att tjejen ska krama ts medan han runkar.

Ingen har väl sagt att ta gör fel som har ett stort behov? Det han gör fel är om han känslomässigt försöker få tjejen att möta hans behov trots att hon inte vill. 

Väljer man att stanna hos en person med mindre lust så är det ju så, då har man gjort valet. Nej går före Ja.

Ts kan ju välja någon med samma behov om det är superviktigt.

• Anonym (Ell)
    Anonym (Kram) skrev 2022-09-08 15:39:32 följande:

Lyssna inte på de med låg sexlust ts, de kan aldrig förstå hur sådana som vi med hög lust känner. Eftersom jag är lite äldre och mer erfaren än dig kan jag berätta hur framtiden ser ut för ditt förhållande. 

Du kommer fortsätta kämpa och försöka hitta lösningar medan din flickvän inte är lika motiverad och hon kommer tröttna på att prata om det. Du kommer försöka nöja dig med kompromisser eftersom du älskar din tjej men det kommer fortsätta gnaga i dig och du kommer bli olycklig. Efter något år kommer du börja känna dig förbittrad över att bli nekad och bortstött och du kommer bygga upp en ilska inom dig. Du kommer börja känna förakt mot din tjej och känna att hon inte verkar bry sig om dina behov. Frustrationen byggs upp och du kommer inte orka vara lika förstående mot henne och ni kommer börja bråka. Detta kommer leda till att ni antingen gör slut, du är otrogen för att äntligen få känna dig begärd, eller så blir du deprimerad. Det finns tyvärr inget lyckligt slut i denna sagan så länge ni har så olika lust, och så länge ditt behov av kärlek inte uppfylls. Det är bara frågan hur länge du står ut (och du kommer stå ut ganska länge eftersom du älskar din tjej). 

Ett annat alternativ är att ta slutar kämpa och försöka hitta lösningar som inte finns och accepterar och nöjer sig med 1-2 ggr i veckan.

Det andra de har verkar ju väldigt fint så varför förstöra det genom att bli bitter?

Han är inte bortstött och slutar han fråga varje dag så kommer han heller inte behöva uppleva nekande.

De skulle kunna fylla de dagar de inte har sex med andra aktiviteter, gå någon kurs tillsammans, gå på utflykter, långpromenader, skaffa en kul hobby både tillsammans och med varandra.

Kanske inser han då att livet kan vara mycket mer än sex 3 gånger om dagen.

De har ju faktiskt en fin balans i sitt sexliv, hon gick upp och han gick ner.

Nu väljer han henne. Att då gå och gräma sig hela livet över det valet är varken rätt mot honom själv eller henne.

Att han ska gå och bli förbittrad och känna förakt för henne är helt sjukt, han vet ju premisserna! Är det så så borde de avsluta nu idag.

Men han verkar ju vilja ha henne och då tycker jag det bästa helt enkelt är acceptans.
    Den dagen han lyckas komma dit kommer det börja kännas ok med 1-2 ggr/vecka.

Ska de ha barn i framtiden får han också räkna med att det kan gå ett par månader utan, och kan han inte tänka sig det så får han tänka om.
  • Anonym (Ell)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 16:35:56 följande:
    Som "HEJ" skrev så kan man tänka såhär sex för mig = säga jag älskar dig.
    När någon säger jag älskar dig till mig så känner jag inget. Det är bara för att min kropp är så. alla är olika.

Det svåra är detta. tänk såhär jag myser till det, min tjej säger nej. Vilket jag respekterar som jag skrivit innan jag tjatar aldrig och frågar aldrig igen den dagen.

Men när hon säger nej är det som att jag säger jag älskar dig till henne och hon säger nej jag vill inte höra det från dig nu. EXAKT samma känsla får jag när jag blir nekad mys. Vilket är okej! Jag får leva med det. Poängen är just att sex för mig = jag älskar dig. alla är olika!
    Du kanske skulle pröva betingning, det är inte omöjligt att programmera om sig.
Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!