Inlägg från: Anonym (Brukar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Brukar)

Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!

Jag brukar ställa upp när min man vill ha sex, dock inget jobbigt då han kommer på 1-2 min. De gånger han tar längre tid på sig brukar jag spela Candy Crush på telefonen hehe. 

• Anonym (Brukar)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 14:00:01 följande:

I ett tidigare förhållande så hade vi sex typ 2 ibland 3 gånger om dagen. ibland skedde de inte alls någon dag. men oftast 1-2 ggr per dag. Vaknar runt 07 och myser till det i kanske 30-40min sen upp göra sig redo och dra till jobbet. Komma hem runt 16:30 - 17:00  göra de som behövs göras sen någon gång under kvällen mellan 19:00 - 23:00 så låg vi oftast igen. säg att de totalt blev 1.45 timmar per dag. Ibland blev de en i duschen också efter maten. Funkade super men tog slut av andra anledningar.

Har för mig att vi låg kanske mellan 11-13 gånger i veckan som snitt.

Tar du lång tid på dig att komma? Kanske därför hon inte vill ha sex så ofta. Min man kommer inom 5 min, då orkar man ha sex oftare. 
  • Anonym (Brukar)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 14:11:34 följande:
    Alla är olika, jag tar runt 30min. Hon tar också runt 30 oftast, vi brukar komma väldigt nära inpå varandra eller samtidigt.

Jag ser alltid till att hon kommer först. Det bör varje man göra.
    Oj ok, 30 min är lång tid. Jag hade aldrig orkat ha sex så ofta med min man om han tog så lång tid på sig. Har det alltid tagit så lång tid för dig? 
  • Anonym (Brukar)
    sextiotalist skrev 2022-09-08 14:31:52 följande:
    Förstår att det är en man som påstår detta. Eftersom du verkar ha noll förståelse hur en kvinna fungerar sexuellt.
    Tips, inse att detta är utanför din förståelse och acceptera att det är så många kvinnor upplever och det är deras verklighet. 
    Jag skulle hellre vilja leva ensam än leva med en man har ditt sätt att tänka och resonera.
    Fungerar inte glidmedel då? Jag använder det när jag ställer upp. 
  • Anonym (Brukar)
    sextiotalist skrev 2022-09-08 14:37:38 följande:
    Då vänder vi på det.
    Vad är det du inte förstår?
    Att en kvinna kan få fysiska men av att bli påtvingad sex?
    Du har delvis rätt. Om man inte använder glidmedel ja. Men använder man det så är inte risken så stor
  • Anonym (Brukar)
    sextiotalist skrev 2022-09-08 14:40:58 följande:
    För dig kanske. 
    Nu behöver jag inte ställa upp och använda glidmedel, eftersom min sambo tycker att ensidig sex är inget att ha (tack och lov för det). Men å andra sidan har vi haft ett regelbundet samliv långt efter det jag gick in i klimakteriet. Och ingen som ställer upp. Lägg till att jag tillhör den gruppen kvinnor som har låg sexlust och troligen hade den försvunnit mycket tidigt om jag hade behövt ställa upp
    Ok, då kanske du haft fel typ av glidmedel tidigare då. Om det inte funkat menar jag. Men ja alla gör ju som man vill. 
  • Anonym (Brukar)
    sextiotalist skrev 2022-09-08 14:46:13 följande:
    Jag har inte behövt använda glidmedel, för att jag har en sambo som inte vill ha sex med mig om jag inte har lust. Däremot har jag haft ett ex som resonerade på ett annat sätt. Men jag gjorde slut istället, och slapp därmed problemet.
    Jaha ok. Tänkte bara det kunde vara snällt att ställa upp ibland. Men ja funkar det för er så ok. 
  • Anonym (Brukar)
    Anonym (Ell) skrev 2022-09-08 14:48:53 följande:
    Vem vill ha sex med någon som egentligen inte vill utan bara ställer upp?
    Man säger ju såklart inte att man inte vill. jag säger typ alltid ok om min man frågar om sex 
  • Anonym (Brukar)
    Anonym (realist) skrev 2022-09-08 14:52:51 följande:
    Ts vill i alla fall inte att hans flickvän bara ska ställa upp, och de vill inte de flesta normala män heller.
    Fast man säger ju inte att man ställer upp, herregud. går väl att spela kåt och sugen. Och använda glidmedel såklart. 
  • Anonym (Brukar)

Min man har inget emot att jag ställer upp, han ser det som en kärlekshandling som tur är. 

• Anonym (Brukar)
    Anonym (Ell) skrev 2022-09-08 14:59:16 följande:
    Anonym (Brukar) skrev 2022-09-08 14:56:41 följande:

Min man har inget emot att jag ställer upp, han ser det som en kärlekshandling som tur är. 

Han vet ju inte om att du ställer upp fastän du inte vill?
    Jag vill ställa upp. Men säger inget om det till honom. 
  • Anonym (Brukar)
    Anonym skrev 2022-09-09 10:38:07 följande:
    citalopram antidepressiv medicin vet jag många överkåta som blivit hjälpta av. Den gör också att man blir lite uthålligare kanske inte alltid en fördel, men för de som normalt fixar 2-3 juck kan det vara jättebra.
    Japp mitt ex åt det, han var sugen typ 1 gång i veckan om ens det. Hur bra som helst! 
Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!