Inlägg från: Anonym (SkogeN) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SkogeN)

Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!

Hej,

Jag (26 kille) och min partner (23 Tjej) har varit tillsammans i ca 10 månader nu.

Kort om mig: Vart i 4 förhållanden varav det längsta var 4.5 år. Vart väldigt aktiv som singel. Min sexlust har alltid vart hög, vi pratar att jag gärna ligger 1-2 gånger om dagen (det är inte praktiskt att ha sex så ofta men där ligger min sexlust)

Kort om min partner: Vart i 1 färhållande och vart med ett par stycken. Hennes sexlust låg på 4-6 gånger per år. Sen vi träffades har hon sagt att sex är bättre och att hennes sexlust ligger nu på 1-2 gånger i veckan från 4-6 gånger per år.

Jag och min partner har börjat prata om våra olika sexluster då de skiljer sig ganska mycket. Det har kommit till det stadiet där jag ser detta som ett problem.

Jag började prata med min partner att jag inte känner mig älskad (även fast jag vet att hon älskar mig) Då mitt "love language" är sex och beröring medans hennes är ord och mysiga stunder. Jag försöker mysa till det ibland och hon säger nej vilket jag respekterar till 100% jag frågar inte igen. Men jag blir inte ledsen/ nedsämd på henne jag blir det åt omständigheterna. Hon vet om det. jag blir tyst och behöver tid att bara vara tyst och tänka på något annat eller göra något annat, då jag inte gillar att bli nekad. Lite som att se en stor tårta varje dag när du kommer hem från jobbet men inte får äta den. Man får bli nedstämt det är okej.

Vi har försökt att prata och sökt tid hos en sexolog nu. Jag känner mig extremt sexuellt frustrerad varje vecka.

Jag har försökt att "Ta hand om mig sjäv" men när jag testat det så sitter jag där själv.. i en stol och runkar och bara tanken av det är deprimerande. Jag kollar inte på porr längre. Jag har försökt den stategin men den slutar bara med att jag blir ännu mer ledsen.

Jag vet inte hur vi ska lösa det.

Jag vill inte göra slut då hon är den bästa jag någonsin träffat.
    Hon blir ledsen när jag blir nedstämt då hon inte gillar att se mig så. Men hon ska absolut inte ligga bara för att få mig glad, jag villl att båda ska vilja. Men tanken av att välja mellan lämna henne och bli nöjd med min sexlust VS att stanna kvar i förhållandet men lida resten av mitt liv... ja de säger sig själv, vad jag än väljer så blir det bajs. Jag vill åtgärda detta men vet inte hur jag ska få hennes sexlust att stiga.

Har ni tips?

• Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!
  • Anonym (SkogeN)

Istället för att säga sådana saker, hur kan man lösa det? Jag ber bara om hjälp inget annat. Har du inget snällt att säga så säg inget...

• Anonym (SkogeN)

Oj var inte alls menat att de skulle bli en sådan här stämning gällande frågan. Jag kanske formulerade mig fel. Men är det fel att jag visar mina känslor?? Ska jag ljuga och låtsas vara glad och lycklig när jag inte är det?

Har alltid fått höra att jag ska prata om mina känslor som man, men när jag gör det så får man bara dessa kommentarer.

Vad exakt menar ni är mitt vidriga beteende? Att jag uttrycker mina känslor?

• Anonym (SkogeN)

Oj okey märkte en viktig grej nu som jag kan ha missat att förklara! Jag MENAR INTE att vi ska ha sex 1-2 gånger om dagen. Det fattar jag med, det jag menar är min sexlust är på 1-2 gånger om dagen och hennes är 1-2 gånger i veckan, om de går att mötas på mitten så säg att det finns tips på saker man kan göra för att hon ska få en högre sexlust, och jag kan ju avstå självfallet men just där att mötas på mitten, så de aknske blir 3-5 gånger i veckan.

Jag VILL INTE att hon ska ligga med mig 1-2 gånger i veckan om hon inte vill. Jag vill bara ha lite tips på hur jag får hennes sexlust att öka. Vi har testat lite olika saker, allt ifrån att sexta mer, låååånga förspel under dagen, röka weed, skicka lite bilder till varanda och hålla på.

En grej till, min tjej vill också ha en högre sexlust säger hon, hon vill vara mer kåt men hon är bara inte det. Hon vill själv lösa det också så ni vet.

• Anonym (SkogeN)

Jag ska försöka att inte visa eller prata om mina känslor, hålla inne dom och stänga in dom. Det kanske hjälper. Jag visste inte att det var så illa att uttrycka sig åt sin partner om sådana grejer.

• Anonym (SkogeN)

Tack Tukt för din kommentar, grejen är att jag kan se mig ha barn med henne inom en snar framtid. Allt är perfekt förutom just sexlivet, men annars är vi en perfekt match. Vi har inte ens haft ett enda argument, då menar jag någonsin på 10 månader. Vi båda vill lösa denna situation. Vi älskar varandra och tanken av att göra slut med henne får mig att gråta.

Vi kommer prata med en sexolog, och föröka ta oss genom detta.

Det är svårt när man hela livet blivit tillsagd att man som kille ska prata om sina känslor men när man gör de / berättar för andra om sina känslor så blir man direkt påhoppad av randoms på internet, men så är ju cyberpsace...

Funderar på att bara sluta prata om mina känslor och hålla allt inne and fake it liksom, så länge hon är glad, de är väl det viktiga egentligen.

Vore bra om detta går att lösa, vill inte förlora henne.

• Anonym (SkogeN)

Det var hon som föreslog att gå till en sexolog tillsammans för att lösa detta. Hon vill återigen HON vill också lösa detta, hon vill vara kåtare oftare och ha sex oftare då hon älskar sex.

Det är ju bättre att gå tillsammans än att gå själv om man ska lösa något som har med 2 personer att göra, eller?

• Anonym (SkogeN)

Jag ska försöka leta reda på någon medicin som minskar sexlusten, kollade runt lite och blodtrycksmedicin ska tydligen minska sexluste, kan man köpa de direkt eller behöver man recept för det? 

hade inte Ens tänkt på att minska min egen sexlust men de är inte en dum idé, såg även nu att smärtstillande ska tydligen minska sexlusten. 

ska kolla om jag kan få tag på det imorgon. 

• Anonym (SkogeN)

Hej igen,

Folk verkar missförstå mig. Jag går inte runt och tjurar varje dag. Det handlar om att vid efter kanske 3-5 nej så vid ett av dessa nej så blir jag bara lite tyst (inte tjurar) jag älskar henne jag kramar om henne. Jag behöver bara en tyst stund för att inte börja gråta när hon ser. Då jag kan bara känna bekräftelse och älskad via berörign och sex.

Jag förstår att allt är mitt fel. Jag har lyssnat på er och har idag vart hos min psykolog och pratat om detta också.

Jag lyckades hitta någon blodtrycks medicin hos polarens farsa jag kunde sno. Någon Aldactone, ska testa att äta det någon månad och se om det funkar för att minska min sexlust. Jag vill vara glad varje gång hon säger nej. Jag vill inte känna mig sårad och oälskad.

Hon föreslog idag att hon ville leta efter någon medicin som kan öga hennes sexlust. Det gjorde mig glad. Vi båda älskar varandra.

Jag visste inte att det sågs ner på så mycket att visa mina känslor (oavset bra eller dåliga) till min partner och återigen jag tjurar inte, det är barnsligt!
    Jag blir bara lite tyst men jag är lika glad (fakear det) mot henne i stunden, bara lite tystare.

Jag förstår inte varför folk hatar mig och skriver dumma saker mot mig.. Jag vill inte lägga allt ansvar på henne, jag försöker minska min sexlust med allt jag har just nu. Jag försöker fixa detta.

• Anonym (SkogeN)

Vi har testat att ha olika typer av sex. Vi kom tyvärr fram till att hon inte gillar att gå ner allmänt och jag gillar inte när man använder händerna så vi slår tyvärr ut varandra lite där.

Jag har testat i ett annat förhållande att gå iväg till ett ensamt rum och ta hand om mig själv varje gång de blev ett nej. Det fungerade ett tag, men blev deprimerad av det tyvärr därav att jag började gå till en psykolog, även för andra grejer.

Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!