Inlägg från: Anonym (Hobby) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hobby)

Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!

Men snälla, du får ju lära dig att leva med det. Så lite är det verkligen inte. Skaffa dig en hobby. Sex har en alldeles för stor plats i din hjärna om du blir nedstämd trots att du får sex 1-2 gånger i veckan.

• Anonym (Hobby)
    Anonym (u) skrev 2022-09-07 22:17:27 följande:
    Du har en tjej som står ut med ditt vidriga beteende mot henne på hennes bekostnad. Varför ska jag säga något annat än sanningen? Ser du inte hur skev din text är? Hur tjejen ska vara trevlig och stå ut när du visar nedstämdhet för du inte gillar att bli nekad... Du är en vuxen person.

Som snart dödat all hennes sexlust. Sexolog ska vara någon du går till. Hon behöver inte det.
    Tror också att TS snart kommer att ha dödat all hennes sexlust om han uppför sig som han gör.
  • Anonym (Hobby)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-07 22:45:32 följande:

Oj var inte alls menat att de skulle bli en sådan här stämning gällande frågan. Jag kanske formulerade mig fel. Men är det fel att jag visar mina känslor?? Ska jag ljuga och låtsas vara glad och lycklig när jag inte är det?

Har alltid fått höra att jag ska prata om mina känslor som man, men när jag gör det så får man bara dessa kommentarer.

Vad exakt menar ni är mitt vidriga beteende? Att jag uttrycker mina känslor?

Att aldrig ha sex eller väldigt sällan är ett problem i relationen. Att du blir nedstämd för att du inte får sex flera gånger om dagen är enbart ditt problem. Och nej, jag tycker inte att det är något du ska gå runt och visa. Blir man nedstämd av det får man ta hjälp att omprioritera vad som är viktigt i livet. Eller så lämnar du din kvinna och hittar någon som vill knulla 24/7. Tycker att du är helt orimlig ärligt talat. 
  • Anonym (Hobby)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-07 23:00:05 följande:

Oj okey märkte en viktig grej nu som jag kan ha missat att förklara! Jag MENAR INTE att vi ska ha sex 1-2 gånger om dagen. Det fattar jag med, det jag menar är min sexlust är på 1-2 gånger om dagen och hennes är 1-2 gånger i veckan, om de går att mötas på mitten så säg att det finns tips på saker man kan göra för att hon ska få en högre sexlust, och jag kan ju avstå självfallet men just där att mötas på mitten, så de aknske blir 3-5 gånger i veckan.

Jag VILL INTE att hon ska ligga med mig 1-2 gånger i veckan om hon inte vill. Jag vill bara ha lite tips på hur jag får hennes sexlust att öka. Vi har testat lite olika saker, allt ifrån att sexta mer, låååånga förspel under dagen, röka weed, skicka lite bilder till varanda och hålla på.

En grej till, min tjej vill också ha en högre sexlust säger hon, hon vill vara mer kåt men hon är bara inte det. Hon vill själv lösa det också så ni vet.

Nejdå, jag förstod vad du menade. Men en till två gånger i veckan är fullt tillräckligt. Antingen är man kåt eller inte. Om du fortsätter i samma stil kommer hon snart att vilja ha sex en till två gånger varannan månad. 
  • Anonym (Hobby)
    Tukt skrev 2022-09-07 23:29:47 följande:

Det första du kanske inte ska göra, TS, det är att skriva på Familjeliv om sådant här. Ändå att det är här man kanske borde göra just det.
    Det andra är att försöka undvika de hatiska mobbarna som kommenterar ditt inlägg. Det är rätt vidriga individer som har behov som är bra mycket mer komplicerade än ditt problem.
    Men i övrigt... ja ni är båda rätt unga, även om de finns erfarenheter av längre seriösa relationer så sitter ni förmodligen inte fast i familjebildning, barn och bostadsrätter. Så större frihet där.
    Jag tror, med betoning på tror, att det inte finns någon bra lösning på detta. Behoven är helt enkelt så olika. Och precis som ed andra saker i en relation så tenderar den som vill mest, sätta ribban, men den som vill minst, bromsa båda. Vare sig det gäller städning, husrenoveringar eller sex.
    Så, du måste välja. Lära dig att ta hand om dina egna behov, eller lämna relationen. För du kommer aldrig kunna förändra din partner i den här frågan.

*note. Lust påverkas också ofta av psykiskt mående, medicin, träning och andra faktorer. Det kan vara bra att titta på det innan man tar beslut.

Fast du säger ju samma som alla andra, även om du lindar in det lite. Runka eller gör slut.
  • Anonym (Hobby)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-07 23:38:14 följande:

Tack Tukt för din kommentar, grejen är att jag kan se mig ha barn med henne inom en snar framtid. Allt är perfekt förutom just sexlivet, men annars är vi en perfekt match. Vi har inte ens haft ett enda argument, då menar jag någonsin på 10 månader. Vi båda vill lösa denna situation. Vi älskar varandra och tanken av att göra slut med henne får mig att gråta.

Vi kommer prata med en sexolog, och föröka ta oss genom detta.

Det är svårt när man hela livet blivit tillsagd att man som kille ska prata om sina känslor men när man gör de / berättar för andra om sina känslor så blir man direkt påhoppad av randoms på internet, men så är ju cyberpsace...

Funderar på att bara sluta prata om mina känslor och hålla allt inne and fake it liksom, så länge hon är glad, de är väl det viktiga egentligen.

Vore bra om detta går att lösa, vill inte förlora henne.

Låter som en sjukt dålig idé att dra med henne till en sexolog för att hon ska bli kåtare. På riktigt. Du tror att pressen kommer att göra henne kåtare? Det funkar verkligen inte så. Du må tycka att vi är taskiga, men du måste väl själv förstå att det bara kommer att sätta press på henne? En press som kommer att göra henne ännu mindre kåt? Och hur tänker du att ni ska skaffa barn? Vad ska hända med ditt sexbehov när hon har ett barn som ger henne närhet och hon plötsligt inte vill ha sex på flera månader? 
  • Anonym (Hobby)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-07 23:50:59 följande:

Det var hon som föreslog att gå till en sexolog tillsammans för att lösa detta. Hon vill återigen HON vill också lösa detta, hon vill vara kåtare oftare och ha sex oftare då hon älskar sex.

Det är ju bättre att gå tillsammans än att gå själv om man ska lösa något som har med 2 personer att göra, eller?

Nej. Din flickvän hade inte "problem" med att hon ville bli kåtare innan hon träffade dig. Men nu går du runt och är nedstämd för att du inte får knulla så ofta som du vill, tro fan att hon börjar känna sig stressad. Det är ju därför att hon föreslår det. Tror du att en sexolog kommer att göra henne kåtare? Så återigen, nej det är inte bättre att ni går tillsammans. Det är bättre att du hanterar situationen själv (runkar) eller går vidare. Och för guds skull, skaffa inte barn om sexet är så viktigt. 
  • Anonym (Hobby)
    Anonym (SkogeN) skrev 2022-09-08 09:27:26 följande:

Hej igen,

Folk verkar missförstå mig. Jag går inte runt och tjurar varje dag. Det handlar om att vid efter kanske 3-5 nej så vid ett av dessa nej så blir jag bara lite tyst (inte tjurar) jag älskar henne jag kramar om henne. Jag behöver bara en tyst stund för att inte börja gråta när hon ser. Då jag kan bara känna bekräftelse och älskad via berörign och sex.

Jag förstår att allt är mitt fel. Jag har lyssnat på er och har idag vart hos min psykolog och pratat om detta också.

Jag lyckades hitta någon blodtrycks medicin hos polarens farsa jag kunde sno. Någon Aldactone, ska testa att äta det någon månad och se om det funkar för att minska min sexlust. Jag vill vara glad varje gång hon säger nej. Jag vill inte känna mig sårad och oälskad.

Hon föreslog idag att hon ville leta efter någon medicin som kan öga hennes sexlust. Det gjorde mig glad. Vi båda älskar varandra.

Jag visste inte att det sågs ner på så mycket att visa mina känslor (oavset bra eller dåliga) till min partner och återigen jag tjurar inte, det är barnsligt!
    Jag blir bara lite tyst men jag är lika glad (fakear det) mot henne i stunden, bara lite tystare.

Jag förstår inte varför folk hatar mig och skriver dumma saker mot mig.. Jag vill inte lägga allt ansvar på henne, jag försöker minska min sexlust med allt jag har just nu. Jag försöker fixa detta.

Okej TS. Så 9:27 har du varit hos en psykolog för att prata om det här och dessutom stulit medicin hos din kompis pappa. Toppen, verkligen!
  • Anonym (Hobby)
    Anonym (u) skrev 2022-09-08 11:40:29 följande:
    Det spårade snabbtSkrattande
    Verkligen Tomte
Svar på tråden Olika nivåer av sexlust, hur löser man det? Hjälp!