• Svar på tråden BF MARS 2023
  • KristinG

Nån mer som precis plussat och har barn sedan tidigare som inte är så gammalt? Om detta går vägen blir det exakt 1,5 år mellan syskonen?! Erfarenheter? Bra? Dåligt? Tungan ute

• 060923
    KristinG skrev 2022-06-30 20:21:11 följande:

Nån mer som precis plussat och har barn sedan tidigare som inte är så gammalt? Om detta går vägen blir det exakt 1,5 år mellan syskonen?! Erfarenheter? Bra? Dåligt? Tungan ute

Jag har snarare väldigt långt mellan syskonen som kommer vara 17 och 13 när detta lilla liv förhoppningsvis anländer ???? 
  • ttcjuliaa
    KristinG skrev 2022-06-30 20:21:11 följande:

Detta är vår första men ett par vänner till oss har 3 barn där det skiljer 14 månader på första och andra, och 18 månader mellan andra och tredje. Klart att det blir trickigt att ha två så små men föreställ dig vilken tajt relation barnen kommer ha när de är så nära i ålder. Jag tror det kommer gå galant Glad
  • Nugget

** gick inte att citera **

Detta är vårt andra bra också, & kommer skilja 14-15 månader på de! Ska bli väldigt intressant & se hur det kommer gåOskyldig

• smulis85

Jag har inga barn sen tidigare. Försökt 6,5 dör att få denna graviditet Flört

inte kommit några mer blodblandad flytningar så känner mig trygg igen tog även ett test med veckoindikator som visade 2-3 så det stämmer också Glad

• Nooja

Jag hade uppehåll igår då det inte kom blod. Idag för typ 1h så var de blod igen. 

Jag har dessutom som kramp på höger sida. Vet inte om det är missfall på gång eller om det är annat. 

Jag blöder inte mycket, men är extremt uppstressad av detta. Hur vet man om man har utanhavandskap?? 

• smulis85
    Nooja skrev 2022-07-01 13:05:05 följande:

Jag hade uppehåll igår då det inte kom blod. Idag för typ 1h så var de blod igen. 

Jag har dessutom som kramp på höger sida. Vet inte om det är missfall på gång eller om det är annat. 

Jag blöder inte mycket, men är extremt uppstressad av detta. Hur vet man om man har utanhavandskap?? 

Så tråkigt att höra. Kan vara så att de är helt normalt me. Om du har ont på Ena sidan och blöder skulle jag ringa barnmorskan För att få både ultraljud och hcg blodprov. Har du tagit nått mer test? 

Vill inte göra dig skrämd på nått sätt men kan berätta hur de var när jag fick utomkveds. Började små blöda ej som vanlig mens men hade inte så mycket ont alls, dess utom mer ont på andra sidan än där fostret satt. Fick istället för hälsosamtal åka direkt till kvinnokliniken som min barnskötare ringde när vi var där. Där fick jag ta blodprov och vul såg ingenting på vul inte ens en hinnsäck så antingen mf eller utomkveds sa dem. Fick ta blodprov med några dagar mellanrum och de halverades som de skulle vid mf. Men fortsatte småblöda fram och tillbaka en vecka till och graviditetstesten blev starkare inte svagare. fick ringa igen efter en vecka och fick komma in igen. De konstaterade då mer hcg i blodet men absolut inte tillräckligt så de gjorde vul och då såg de att de fans nått i äggstocken blev akutopererad samma dag. 

så för guds skull om Gravtesten inte blir svagare och du blöder lite, be om åtminstone 3 blodprov då kanske jag skulle kunna skippat operation om jag hade fått de. Hoppas verkligen de inte är så för dig ska ju vara ganska ovanligt ändå och ibland sköter kroppen de själv även om de fastnat fel Hjärta

• Mikimela

Hoppas det går bra för er???? så otroligt känslig tid nu.

känneratt jag håller på att bli lite tokig. Tittar på mina gravtester flera gånger om dagen för att det inte känns verkligt och klämmer lite på boobsen då och då för att kolla att de fortfarande spänner ????

idag kom första illamåendet. Inget jätteilla, har IBS så måttligt illamående är jag van vid, vad jag inte är van vid är hur snabbt det går, jag är fine ena sekunden, sen ser jag eller luktar något nasty och vill nästan direkt spy. Har inte spytt ännu men det var bra nära.

en annan kul grej jag märkte igår var gravidhjärnan? trodde inte den kunde komma så tidigt. Jag började dagen med att sätta i min ena lins, få för mig att den sitter i fel öga (har olika styrkor) och byter, inser att jag inte alls satte den fel först utan den är fel nu och bytte tillbaka. Jag har haft samma styrka i flera år och aldrig gjort fel förut eller fått det förvirrat. Ville såklart gråta över det.
    senare på dagen skulle jag ta bussen, vet faktiskt inte vad som hände, jag såg bussen komma, ställde mig upp och tog fram biljetten, zoonade ut totalt, blinkade till och helt plötsligt fanns ingen buss. Inser att den inte kommer och hör sedan en tjej prata på telefon som säger att hon skyndar sig ner till hållplatsen för att hinna men när hon kom fram med 2 min till godo så såg hon bussen på plats och den åkte. Bussen jag skulle ta från början som jag tyckte mig se komma - kom 2 min tidigt så jag gissar att hon beskrev min buss och jag helt enkelt zoonade ut så illa att jag missade gå på bussen. Känns stabilt och lovande. kan tilläggas att jag har starka misstankar om ADHD hos mig själv men har inte fått det diagnostiserat så jag har alltid varit duktig på att zoona ut men aldrig på den här nivån. Ville såklart gråta över det här också men lyckades hålla mig ifrån det.

Någon annan som också haft lite släng av gravidhjärna? 

• aprildag

Hej!

Hoppar ockå in i tråden. Plussade svagt i tisdags, men vågade inte hoppas för mycket och provade digitalt först igår (2-3 veckor) och berättade då till maken. Skulle tro att bf är den 11 mars, men enligt första mensens senaste dag är det den 5e mars. Det kommer att bli exakt 2 år mellan första och andra barnet om graviditeten går vägen. Känner också redan av graviditetssymptom, tröttheten kickade in med buller och bång igår? Hade glömt hur fruktansvärt trött jag var sist! Kul att följas åtSkrattande

• Kvinnan97

Hej hoppar också in här! 

sambon och jag har pratat ett par månader om att skaffa barn och igår plussade jag! Bf enligt appen är 9/3. (4v + 2 idag) 

dock inga graviditet syntom än, varken ömma bröst eller illamående, dagarna Innan BIM så hade jag lite stickande/ilande känsla i tjejmagen och tankarna bara sprudlade. Så när mensen inte dök upp så beställde jag hem test. både Sambon och jag va chockade hela dagen igår. Fantastisk fredag. 

har ett missfall i bagaget och är lite smått orolig, men samtidigt väldigt hoppfull! 

jätteroligt att kunna få följas åt! 

Svar på tråden BF MARS 2023