Inlägg från: aprildag |Visa alla inlägg
  • aprildag

BF MARS 2023

Hej!

Hoppar ockå in i tråden. Plussade svagt i tisdags, men vågade inte hoppas för mycket och provade digitalt först igår (2-3 veckor) och berättade då till maken. Skulle tro att bf är den 11 mars, men enligt första mensens senaste dag är det den 5e mars. Det kommer att bli exakt 2 år mellan första och andra barnet om graviditeten går vägen. Känner också redan av graviditetssymptom, tröttheten kickade in med buller och bång igår? Hade glömt hur fruktansvärt trött jag var sist! Kul att följas åtSkrattande

• aprildag

Tycker att molvärken könns mindre och mindre av jämfört med förra veckan. Vet inte om det beror på att det är andra barnet (sonen föddes i slutet av mars förra året), men ibland känns graviditeten knappt av jämfört med förra gången. Enda som verkligen talar för det är tröttheten, men den varierar också från dag till dag.

Är det någon som har koll på om man nu får göra KUB i Stockholm om man är under 35 år? Har för mig att de tog bort det förra sommaren. Tänker om man borde boka in det nu om det är så att man inte får det. Funderar också på att göra ett VUL bara för att vara säker på att det är något där inne, men vet inte var i Stockholm man kan boka det?

• aprildag

Inte varit inne här på länge, känt mig oerhört nervös över om det ens var något inne i magen. Var dock idag på KUB och fick se den lille i magen sprattla och hjärtat slog fint!Skrattande Bra resultat på KUBen också.

Känner att jag äntligen mer vågar pusta ut även om det inte finns några garantier. Någon som vet om man fortfarande kan gå med i facebookgruppen eller om den är full? Har inte vågat förrän det känts mer ?säkert?.

• aprildag

Härligt! Nej, vi fick så bra resultat att vi inte kommer att gå vidare med NIPT. Känns inte som någon idé (bättre att lägga pengarna på annat).

Svar på tråden BF MARS 2023